K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2012, 20:36   #1
krinab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2012
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
krinab er ny på vejen
SDP stop under anke?

Hejsa alle
Jeg har læst og læst og læst i rigtig mange tråde, men ingen steder har jeg fundet svar på mit spørgsmål:

Må kommunen stoppe sygedagpengeudbetalinger så længe en ankesag kører?

Jeg fik et varsel om stop af sygedagpenge. = Partshøring, som jeg svarede på.
Herefter fik jeg endnu et afslag, men med en uges forlængelse. Dvs at de først stoppede SDP en uge efter de havde adviseret om i første brev.

Jeg fik besked fra min SB at jeg skulle søge kontanthjælp og det har jeg gjort, men må de stoppe SDP så længe ankesagen kører?

Og endnu en ting: Når jeg har sendt en anke af sted, skal de så ikke sende mig en bekræftelse på at den er modtaget? (Jeg afleverede den personligt på JC og fik en kopi med dato for modtagelse, men det er jo ingen garanti for at de ikke sylter den).

Håber der sidder nogle "kloge hoveder" derude.

På forhånd tak :-)

Sidst redigeret af krinab; 06-11-2012 kl. 20:40.
krinab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 21:13   #2
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af krinab Se meddelelser
Hejsa alle
Jeg har læst og læst og læst i rigtig mange tråde, men ingen steder har jeg fundet svar på mit spørgsmål:

Må kommunen stoppe sygedagpengeudbetalinger så længe en ankesag kører?

Jeg fik et varsel om stop af sygedagpenge. = Partshøring, som jeg svarede på.
Herefter fik jeg endnu et afslag, men med en uges forlængelse. Dvs at de først stoppede SDP en uge efter de havde adviseret om i første brev.

Jeg fik besked fra min SB at jeg skulle søge kontanthjælp og det har jeg gjort, men må de stoppe SDP så længe ankesagen kører?

Og endnu en ting: Når jeg har sendt en anke af sted, skal de så ikke sende mig en bekræftelse på at den er modtaget? (Jeg afleverede den personligt på JC og fik en kopi med dato for modtagelse, men det er jo ingen garanti for at de ikke sylter den).

Håber der sidder nogle "kloge hoveder" derude.

På forhånd tak :-)
hej og velkommen til -- om de må er jeg ikke rigtig inde i men ta det roligt du er havnet i det rette forum - det er ikke alle dem der ved noget der er på lige nu -- det kommer . bliv her altid på tråden så er det nemmere at komme med råd sååå skal det nok gå
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 21:15   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej krinab,

Du blev partshørt i sdp. stop, kommunen bibeholdte stoppet, dog med den ekstra uge. Efterflg. har du klaget over kommunens endelige stop indenfor 4 ugers fristen formoder jeg?

Kommunen har nu 4 uger til at besvare din klage og såfremt de bibeholder deres sdp. stop så ryger din sag til beskæftigelses ankenævnet (BAN).

Du er desværre ikke berettiget til sdp. under din anke, hverken ved kommunen eller medens din sag er ved BAN. Du kan checke BAN´s hj.side for ventetid på ankesager netop i det område du hører til: http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5838.

Vi krydser fingre for din anke, håber at du har en god sag og har peget på det rette forlængelses muligheder iht. §27 stk. 1. http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 22:37   #4
krinab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2012
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
krinab er ny på vejen
havmanden, tak for opmuntringen

enteneller,
selvom det ikke var de bedste nyheder, skal du have 1000 tak for hjælpen.

Ja, jeg sendte anken allerede 2 dage efter afgørelsen, så nu afventer jeg bare.
Men ØV at det skal være på bissen..

tak for hurtigt svar, så behøver jeg ikke spekulere på DET mere
krinab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 23:02   #5
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
det er det vi er her for tak
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 23:12   #6
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
(Kommentar) Det er egentlig

Underligt, i det juridiske system har en anke oftest en opsættende virkning. Hvorfor er det mon ikke sådan i det sociale system?
---
Du ønskes alt mulig held og lykke! Og undskyld, min utidige undren, der jo er ret OT i tråden.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 08:18   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er er KUN 1 type klage som har opsættende virkning i det sociale system... Og det er når kommunerne vil hjemtage børn/unge eller meget handicappede voksne der er døgnanbragt...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 13:29   #8
krinab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2012
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
krinab er ny på vejen
tak alle.

Ja, systemet er sq mærkeligt sat op..

Tror ikke jeg har brug for flere råd nu. Jeg må bare afvente og se hvad der sker.

Det er rart at der er et sted, som dette, hvor kan man få lidt støtte og vejledning
krinab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 17:22   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er bare i orden, håber du har "valgt" det forlængelses pkt. der netop passer til din sag. Jo tættere på jo bedre medens din sag er ved kommunen ellers bør BAN nok finde ud af om din sag skal hjemvises til efter behandling.

Håber dog at du ved kommunen allerede kunne få ret.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anke rose Spørgsmål ang fleksjob 12 30-10-2011 21:15
anke sygedagpenge stop kathrine1656 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 25-02-2011 00:50
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Anke af sygedagpenge stop. jabma Alt det andet 1 26-08-2010 19:14
Anke af sdp. stop samt §28. Enteneller Alt det andet 17 07-05-2010 14:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension