K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2012, 17:21   #1
Conchobhar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Conchobhar er ny på vejen
Angry Frustrationer

Må lige af med en masse galde.

Jeg er selv fleksjobber uden "arbejde", så min sag er mere eller mindre på plads og som det skal være.

Min kæreste er i arbejdsprøvning for gud ved hvilken gang inden for de sidste 3 år, og hver gang er det med løftet om at nu skal der en afklaring på det hele.
Hun lider af en grim træthed, stress, depression, symptomer på piskesmæld, skæv hofte osv osv. alle tidligere arbejdsprøvninger er endt ud i et time tal på 13-15 om ugen. nu er hun så kommet i kløerne på quickcare, som startede med at hun skulle træne 3 gange om ugen, hvilket hun trofast mødte op til og hun havde virkelig stor glæde af det, så kom tiden hvor hun skulle i praktik og hun kom ud på et super sted, som trods opstarts problemer endte med at være en god arbejdsplads hvor de er meget fleksible. Der har hun så været 8 uger nu og de har så lige forlænget det 8 uger til, så hun kan komme op på de 37 timer i sidste uge var hun oppe på 18 timer med det resultat at der ikke er overskud til noget som helst her hjemme, hverken børn, rengøring osv osv. Jeg kan grundet min egen situation ikke klare det hele selv, med det resultat at vi begge går og irriterer os over alle de ting vi ikke får ordnet. Huset ligner noget en orkan har været igennem, og ungerne får ikke den opmærksomhed som de fortjener. Vores sociale liv går også ned af bakke for det er der ikke overskud til...alt i alt en masse ting der går ud over forhold osv.

Der hvor min kæreste er i arbejdsprøvning er der meget stor chance for at hun kan få lov til at blive i fleksjob, men det kræver jo så at hun ikke går helt ned med stress inden. i dag var min kæreste til endnu en samtale med "sagsbehandleren" fra quickcare, og endnu engang var beskeden at nu må hun lige tage sig sammen og komme op i tid for hun har jo ingen diagnose

Er sq ved at være pænt træt af det kommunale system

Hvor meget kan vi tillade os at holde igen? skal vores forhold smadres inden kommunen gider høre efter?
Conchobhar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 18:44   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hun skal ikke tvinges til et antal timer hun ikke kan.

Kommer hun bare på 20 timer, kan hun betragtes som selvforsørgende, uden mulighed for fleksjob.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 18:53   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig skal man ikke ødelægge sit helbred...

Hun kan med fordel skrive dagbog....så hun kan dokumentere hvad de ekstra timer gør ved hende...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 19:00   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Selvfølgelig skal man ikke ødelægge sit helbred...

Hun kan med fordel skrive dagbog....så hun kan dokumentere hvad de ekstra timer gør ved hende...
samt være lægeligt dokumenteret, at ens funktionsevne ligger på cirka 50 procent af en rask. der kan måske være noget som ikke stemmer over ens. 50 procent er cirka 15-18 timer og skal være effektive timer. alså at man kan arbejde som en rask i disse timer og ikke kun i nogle uger.
det kan dog udmærket være mindre.

en arbejdsevne er ikke udelukkende baseret på antal timer.
der skal være sammenspil mellem ens lægedokumentation og ens timer i en arbejdsprøvning. 50 procent nedsat funktionsevne er faktisk rigtig meget og derfor lyder det helt hen i vejet og snakke om 37 timer.
dog skal man lige være opmærksom på i en arbejdsprøvning er det ens sagsbehandler fra jobcenteret der har ansvaret for disse forløb.
så de 37 timer skal komme fra ens sagsbehandler og ikke stedet man er i arbejdsprøvning.
i min egen arbejdsprøvning vil de netop ikke vide hvad jeg fejler, udelukkende hvis der skånebehov som skulle være til stede
da de netop ikke skulle vurdere min sygdom, men arbejdsevne.

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-11-2012 kl. 19:06.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 20:18   #5
Conchobhar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Conchobhar er ny på vejen
Tak for alle råd indtil videre

Hende fra quickcare fortalte i dag at min kæreste at hvis hun endte ud med et time tal under de 20 så kunne hun ikke afklares, det kan vi så godt forstå at hun siger efter hvad i skriver herinde.

Dagbogen har været i gang de sidste 14 dage, men det virker som om "sagbehandleren" læser det hun selv vil høre

Og lægen bliver kontaktet på mandag Heldigvis er det et godt praktik sted kæresten er kommet ud til så chefen gør hvad hun kan for at hjælpe og støtte
Conchobhar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 23:08   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Quick Care har været oppe at vende på K10 flere gange.
Jeg lavede en hurtig søgning på "quick care": http://www.k10.dk/search.php?searchid=1183726

Især finder jeg denne tråd interessant: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...ght=quick+care

Og den tråd, som der henvises til i slutningen af ovenstående tråd, kan også anbefales.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 10:31   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
VHende fra quickcare fortalte i dag at min kæreste at hvis hun endte ud med et time tal under de 20 så kunne hun ikke afklares, det kan vi så godt forstå at hun siger efter hvad i skriver herinde."
Ovenstående er jo en lodret løgn.

Få fat i fagforening eller lav en skriftlig klage til sagsbehandler, og leder i job-centret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 12:11   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Conchobhar Se meddelelser
Hende fra quickcare fortalte i dag at min kæreste at hvis hun endte ud med et time tal under de 20 så kunne hun ikke afklares,
Bed om, at få det på skrift.

Og følg derefter popiae's råd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 17:15   #9
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Er lidt forbavset over man ikke kan afklares hvis man er under 20timer,så får jeg store problemer fordi jeg kun har 2 timer om dagen.
Er forøvrigt selv der hvor du beskriver i er, kræver en del af alle i en familie
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 17:44   #10
Conchobhar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Conchobhar er ny på vejen
Klager nu...

Vovse, desværre så ville hun jo ikke stå ved at have sagt det, da det kom til stykket, så jeg får det næppe på skrift

Det er anden gang i træk, at hun forsøger at presse og true mig til at gå op i tid, og manipulere alt hvad hun kan. Så nu gider jeg hende bare ikke mere. Jeg kender en anden, som sagde så meget fra, at jobkonsulenten smed hende af hele forløbet. Hun følte at hun blev sat 6 uger tilbage, og valgte at klage, og nævnte mig i den klage.

Nu kan jeg så sætte mig ned og formulere en klage, og nævne hende

Vi googlede hende hurtigt igår, og fandt ud af, at hun er uddannet farvehandler, og har arbejdet som butikschef siden 2005 til nu, hvor hun er startet som jobkonsulent. Jamen så kan jeg da også godt se, at hun er vældig rustet til at arbejde med mennesker på denne måde

Det værste er, at hun svinger så meget i humør. Hun startede med at være lidt af en bitch... så blev hun helt vildt sød, og så slog hun over igen her forrige gang. Og det kom jo som et chok.... og gjorde, at jeg ikke fik givet igen. Det gjorde jeg så heldigvis sidst, men kan godt mærke, at det går mig på... så nu må jeg jo gøre som i siger og klage.

Jeg ringer til lægen, fagforeningen og min sagsbehandler i morgen. Så ser vi hvad der sker.
Men for pokker hvor jeg ikke gider, at skulle bruge energi på det her. Energi er netop det, jeg ikke har

Hilsen Conchobhar´s kæreste
Conchobhar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En ledig fleksjobbers frustrationer palette Spørgsmål ang fleksjob 3 18-09-2010 16:22
Afgrænsningspraktik og frustrationer annx2287 Spørgsmål ang fleksjob 4 14-10-2009 14:19
frustrationer skal ud og kort præsentation V_Brask Dit og Dat 4 25-05-2009 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension