K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2012, 16:19   #1
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ang erstating.

Har i dag fået brev fra arbejdsskadestyrelsen ang tab ved erhversevne, sagen har kørt siden 2009 og har 1 gang fået brev ang mdl beløb som jeg får nu, da sagen ikke er afgjordt har fået tilkendt igen min men grad 15% da de ikke kan afslutte min sag da jeg er ledig fleksjobber, og pt er i en praktik men ingen fleksjob i sigte. De vil tage sagen op igen til januar.

Men tænker lige hvis jeg ingen job har til den tid, hvad jeg højest sandsynlig ikke har, er på 8 timer om ugen i min praktik, så det bliver også det jeg skal søge engang, så hvad gør de så, for kan jo gå ledig længe eller flere år inden jeg finder noget.

Ved ikke om det ender med en pension, har fibromylegi og tennis og golfalbuer på begge arme som er arbejdsskaden.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 16:52   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pension er nok ikke lige dét der falder først for brystet, med 8 timer i bagagen. Men mon ikke jobbet kommer, når først kommunen mister deres refusion?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 21:10   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
En midlertidig afgørelse kan køre i mange år, hvor de genoptages indimellem, min egen kørte også i flere år før der kom endelig afgørelse.

Hvor gammel er din arbejdsskade ( årstal ) for er den fra 2006 eller før så kan du få den endelige afgørelse før du finder jobbet.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 22:10   #4
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Min arbejdsskade er fra dec 2006 hvor jeg fik 5% i mengrad, og så i 2009 tog jeg den op igen da jeg fik flere problemer med tennis og golfalbuer igen, og i april 2012, fik jeg 15% i nedsat erhversevne, da jeg har fået konstateret fibro i 2011 så bruger de den til at jeg ikke kan få så meget i % da de mener at det er fibro jeg har flest gener ved.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 23:56   #5
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
En midlertidig afgørelse kan køre i mange år, hvor de genoptages indimellem, min egen kørte også i flere år før der kom endelig afgørelse.

Hvor gammel er din arbejdsskade ( årstal ) for er den fra 2006 eller før så kan du få den endelige afgørelse før du finder jobbet.
Det var en meget nyttig viden supersus
Jeg står i næsten samme situation, men bliver taget op igen til Feb 2013
Og min skade er fra 2006...
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 00:06   #6
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ja det var en god info at få, for de kan jo trække det i langdrag arbejdsskadestyrelsen, for jeg tror da ikke på at jeg finder fleksjob sådan lige med det samme, så ved ikke lige hvad de gør. Og når man kun kan arbejde 8 timer og ingen uddanelse har kan det vel ikke være svært at finde ud af.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 00:16   #7
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lynge60 Se meddelelser
Ja det var en god info at få, for de kan jo trække det i langdrag arbejdsskadestyrelsen, for jeg tror da ikke på at jeg finder fleksjob sådan lige med det samme, så ved ikke lige hvad de gør. Og når man kun kan arbejde 8 timer og ingen uddanelse har kan det vel ikke være svært at finde ud af.
Jeg har fået 25% midlertidigt, fordi jeg er i afklaring til flexjob.
Er da meget spændt på hvad det så bliver, hvis jeg snart bliver godkendt til flex
Dengang jeg kom til skade i 2006 tog den laaaaang tid (flere år), men jeg bad om at få den genoptaget her i Juli og fik svar i September, det gik dælme stærkt, ros til dem
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 00:24   #8
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Det er 2 gaang jeg får brev om 15% i nedsat erhversevne. og vil som sagt hører noget igen 15 januar. Ja spændene hvad dit ender ud i, håber du bliver tilkendt fleksjob, jeg vil da tage fat i min fagforening for at hører ang det med sagen der startede i 2006, jeg har i forvejen 3f til at hjælpe mig.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 10:29   #9
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Lige en opdatering ang arbejdsskadesag.

Har nu hørt fra arbejdsskadestyrelsen, de skriver at de arbejdsskade er nu klar til en afgørelse, men jeg har stadig ingen fleksjob fundet.

Det jeg vil hører om er, om der er nogen herinde som har fået udbetalt for erhversevnetab til trods for at i ingen job havde fundet?

Den sidste praktik jeg var i sluttede med ca 8 timer om ugen, og jeg har ingen uddanelse, har været på samme arbejdsplads i ca 30 år, så ingen stor løn jeg kan gå efter, hvis jeg finder et fleksjob.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 11:31   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lynge60 Se meddelelser
Har nu hørt fra arbejdsskadestyrelsen, de skriver at de arbejdsskade er nu klar til en afgørelse, men jeg har stadig ingen fleksjob fundet.

Det jeg vil hører om er, om der er nogen herinde som har fået udbetalt for erhversevnetab til trods for at i ingen job havde fundet?
Når de er klar til afgørelse, og du er uden job, så vil du fortsat få løbende ydelse indtil der er et job.


Ja jeg har fået udbetalt en endelig afgørelse uden job, men det skyldes, at min sag er fra FØR 2006, og der var reglerne anderledes end de er i dag.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension