K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2012, 12:23   #1
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Min sag på Ekstrabladets nationen

Jeg har fået hjælp til at oprette min sag på Ekstrabladets nationen!
Læs artiklen og stem for at Ekstrabladet skal skrive om meningsløse kurser til arbejdsløse.
En kommentar til artiklen på nationen vil osse være fint.
http://ekstrabladet.dk/minsag/article1856455.ece


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 19:51   #2
Bettebitte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Bettebitte er ny på vejen
Der er noget med, at regeringen vil lave om på tåbelige aktiveringer. Men der bliver ikke umiddelbart lavet om på afklaringer af syge mennesker over 40 år. Såvidt jeg kan læse mig frem til i Ekstra Bladet, så sammenblander du aktivering af arbejdsløse med afklaring af arbejdsevne for syge mennesker, så syge, at de skal have et særligt tilrettelagt forløb.

Men du kan håbe på, at nu når de fleste under 40 år skal i særlige ressourceforløb, at det så bliver kommunerne selv der skal vurdere de syge, når du ikke ønsker anden aktør. Med den sagsbehandling man læser om, her på sitet, så skal det helt sikkert blive meget "morsomt", for de syge. Hellere afklaring "ude" end afklaring OG afgørelse èt og samme sted i kommunen.

Men held og lykke med din sag, hvis du når stemmer nok, inden reformen bliver vedtaget. Da jeg ikke er medlem af Ekstra Bladets nationen, får du derfor min kommentar og mening her.
Bettebitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 20:04   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker også at det er rodet lidt sammen omkring aktivering og afprøvning..

En afprøvning skal jo ikke give job, men en afklaring af hvad man kan..

Og når det så er afklaret, kan man målrette en aktivering der skal bringe en tættere på job, hvis afklaringen viser at det er den vej man skal gå.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 23:45   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg synes faktisk at Hans-chrstian J's indlæg lyder ganske fornuftigt.

"Vi på HKI kender ikke ”Rebecca Andersen” rigtige identitet, men som adm. direktør for HKI har jeg gentagende gange forgæves forsøgt at komme i dialog med vedkommende. Desværre beror ”Rebecca Andersen” i dette indlæg igen sin kritik på misforståelser. Vi vil gerne forklare vores metoder og vise ”Rebecca Andersen” hvordan vi arbejder, men det lader til, at ”Rebecca Andersen” kun er interesseret i at bruge medierne til at få afløb for en kritik. Det er meget ærgerligt, når denne kritik ikke er baseret på hendes egne erfaringer, men på noget, hun digter sig til. Således har jeg aldrig udtalt, som ”Rebecca Andersen” skriver, at ”Arbejdsløse kommer i job af at deltage i et kursusforløb, hvor de skal lave collage”.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/minsag/article1856455.ece#ixzz2B6W6j08H"

Men trist, at han ikke kan komme i dialog med "Rebecca Andersen".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 20:15   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er meget enig og hvis man ikke har nogle konkrete beviser af nyere dato
så hjælper det ikke meget
har heller aldrig forstået de kursus, der skal rigtig uddannelse til før det kan give job
men HKI retter sig jo efter den lov som er vedtaget i folketinget.

men kender hverken til trådstarters motiv eller HKI
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 12:47   #6
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Til Bettebitte

Vi er enig om at aktivering af arbejdsløse og afklaring af syge er 2 forskellige ting.
Beskæftigelsesudvalgets formand i Rødovre kalder det for ”kursusforløb” når hun fortæller Rødovre Lokal Nyt hvad HKI laver for kommunen. Formanden for udvalget siger ingenting om afklaring eller arbejdsprøvning.
http://www.rnn.dk/node/4993
Osse enig med dig i at afklaring ”ude” er bedre end i kommunen.

Til Pip

Du har helt ret i at afklaring er at finde ud af hvad man kan klare af arbejde med.
Som socialrådgiver Ricky M skriver på K10 kan en arbejdsprøvning i at klippe julehjerter eller lave collage ikk bruges til ret meget.
http://www.k10.dk/showpost.php?p=196790&postcount=16
Bare fordi man kan lave collage eller klippe julehjerter betyder det ikk at man kan klare et job.

Til Vovse

Jobfirmadirektøren skriver i et læserbrev i Lokalavisen Frederiksberg:
”HKI kan dokumentere gode erfaringer med at anvende collagearbejde.......”
http://www.e-pages.dk/lokalavisenfrb/197/1
Hvorfor viser han så ikk bare den dokumentation frem ?
Og hvis aviserne og Magisterbladet skriver noget løgn om HKI hvorfor klager jobfirmadirektøren så ikk bare til presse-nævnet ?

Til MTVRV1

Ja. Det er rigtig uddannelse som kan give job. HKI retter sig bare efter loven og derfor ønsker jeg at den bliver lavet om så folk får rigtig uddannelse og ikk kursusforløb i collage.
HKI´s motiv for at lave kursus i collage ser du i deres regnskab. Millionerne vælter ind.
http://aarsberetning.hki.dk/regnskab/


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 16:23   #7
Bettebitte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Bettebitte er ny på vejen
Der blev udtrykkelig skrevet, på nationen, at collage på HKI, er et led i en afklaring af syge mennesker, så syge, at en simpel funktion som at klippe billeder og lime dem på igen m.m, er virkelig svært - har man f.x en smertefuld gigtlidelse i hænderne m.m. Man sidder jo ikke som syg, og skal aktiveres ud i den blå luft. Selv banale opgaver som collage eller flet af julehjerter, er svært for mange og fortæller meget om, om der er grobund for en yderligere udvikling i forhold til arbejdsmarkedet, eller om personen er så dårlig at det gerne skulle ende med pension.

Så man laver collage på HKI, andre steder males der lidt på kæpheste f.x - for det trænede personaleøjne kan se meget og se hvor det bærer hen, i en proffessionel afklaring. Det er slet ikke at sammenligne med tåbelig aktivering af ikke syge arbejdsløse - som højest risikerer at kede sig, på dagpenge.

Så det glæder mig, vi ikke er uenige om dèt.
Bettebitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 23:28   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Til Vovse

Jobfirmadirektøren skriver i et læserbrev i Lokalavisen Frederiksberg:
”HKI kan dokumentere gode erfaringer med at anvende collagearbejde.......”
http://www.e-pages.dk/lokalavisenfrb/197/1
Hvorfor viser han så ikk bare den dokumentation frem ?
Og hvis aviserne og Magisterbladet skriver noget løgn om HKI hvorfor klager jobfirmadirektøren så ikk bare til presse-nævnet ?
Det synes jeg da, at du skal spørge ham om, for jeg har da ingen mulighed for, at vide hvorfor han gør som han gør, eller ikke gør.

Men jeg får da indtryk af, at han prøver at komme i dialog med dig, og så kunne du jo få, svar på dine spørgsmål.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 15:23   #9
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det synes jeg da, at du skal spørge ham om, for jeg har da ingen mulighed for, at vide hvorfor han gør som han gør, eller ikke gør.

Men jeg får da indtryk af, at han prøver at komme i dialog med dig, og så kunne du jo få, svar på dine spørgsmål.
Jeg gider ikk spilde tid på ’at komme i dialog’ med den nye jobfirmadirektør på HKI men Ekstra bladets journalist kan tale med HKI om deres årsregnskab og collagearbejde.

Det er ikk HKI´s rigtige jobfirmadirektør som skrev kommentar på ekstrabladet.dk.
Den rigtig Hans Christian Jacobsen vil skrive et læserbrev som så bliver trykt i avisen.
Og den rigtige jobfirmadirektør kan bare ringe til tv lorry og fortælle dem at HKI har opfundet en ny genial arbejdsprøvning til syge mennesker. Så viser de i tv hvor dygtige HKI er til at hjælpe syge mennesker.
Problemet er bare at hvis jobfirmadirektøren ikk har dokumentation for de gode erfaringer med collagearbejde så gider tv lorry ikk tale med HKI. Derfor kommer HKI´s geniale collagearbejde nok aldrig i tv eller avisen.
Han ku osse bare ringe til P4 København hvis han virkelig har sin dokumentation.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension