K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2007, 10:54   #1
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Arbejdsmarkedscenter(langt ord, smiler)

Hejsa
Nå, så her efter 3,5 måneder (efter første besøg hos sagsbehandler), fik jeg et brev, hvor der stod at det nu var ders såkaldte pligt at kontakte mig...Smiler, ja de ser det som en pligt, og jeg har ventet på det. Well - min sagsbehandler var endnu engang flink, og undskyldte at hun havde forrygende travlt..Hun havde endnu ikke set på min ressourceprofil, som vi lavede der for 3,5 måneder siden. Men pyt - hun er flink, og det er dejligt. Hun vil gerne have mig til at tilmelde mig reva syd i Århus. Og det lyder egentlig også ok. Men lod det være op til mig. Og det er det jeg ikke heeeelt forstår? For hvad er alternativet. Jeg spurgte, men synes ikke helt jeg fik et svar. For hvis jeg selv vil finde en arbejdsprøvning, slkulle hun jo, som hun sagde, have en konsulent ud a se, hvordan det gik. Det kan jeg jo sagtens forstå. Men er det mon fordi det er billigere at sende folk på Reva så eller?
Jeg bvetvivler slet ikke min sagsbehandlers reelle hensigter, som jeg fornemmer som en hjælp til mig.......
Men hvad siger i? Har i været på et arbejdsmarkedscenter? Eller sagt nej og hvad var jeres alternativ. HUn mener stadig, at vi sigter mod et fleksjob indenfor mit egetfag.....Og det synes jeg lyder fornuftigt....
VH Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 10:21   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Xeva

kan da lige se at den her er smuttet helt for alle (ingen svar overhovdet )

Nå men nu ved jeg jo ikke lige om du har fundet ud af noget, men jeg kan da sige at jeg har været på reva center og for min del syntes jeg det var godt, grunden til det var at der var det hele i det samme hus, jeg var både ved psykolog , fys , læge og så var der nogen der observerede mig hele dagen...

Efter tre månder dette sted skulle jeg så i privat arbejdsprøvning og det var jeg på et plejehjem , det gik slet ikke men det vidste kommunen sådan set i forvejen for det kunne de læse ud af mine papir på reva og fra en privat terapeut som jeg havde fået af kommunen.

Men når det er sagt så skal jeg sige at lige så gode erfaringer jeg havde med det reva center jeg var på lige så mange dårlige historier har jeg hørt fra andre steder af

Nu er det et stykke tid siden du har skrevet her , så jeg vil lige vente med at skrive mere , til du har været tilbage og fortælle hvordan det går, for er der allerede fundet en løsning så behøver du jo ikke mere vel ??

Men håber at det går godt for dig uanset hvad i har fundet ud af eller ikke fundet ud af
  Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 21:32   #3
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Reva og VENTEtid.....

Hejsa, tak for svar.
Jeg har for et par dage siden talt med min sagsbehandler. Hun vil indstille mig til arbejdsmarkedscenter. Fint nok, de virker flinke. Men....der er jo flere måneders vente tid, bare til en indstilling dertil. Så nu bliver mit spørgsmål om, hvad mit alternativ er mere relevant. Hvordan er proceduren for dem der ikke går gennem et forløb på et Reva center?
Fik ikke helt spurgt ordentligt, eller synes ,min sagsbehandler talte så meget for reva, at jeg ikke helt kunne hitte rede i, hvad mon alternativet kunne være.Jeg tænker bare, at al den ventetid er til at blive skør af. Først 1 til 2 måneder bare på et møde med SB, så over tre måneder på at hun skulle godkende RP! Ja den var jo lavet, havde sendt den ind samme uge som første møde, men men skulle jo godkendes, kunne åbenbart tage over tre måneder. Ved godt det ikke er hende der som sådan er langsom, men hun har bare mange mange sager, så derfor ventetid! Og så nu ventetid på Reva.
Synes det er tarveligt at sygedagpengene er tidsbegrænset. For jeg var jo klar til at gå i gang i maj. Det er dårligt for alle parter det her....Og det er i hvert fald ikke klienterne der skal straffes for lang sagsbehandling ELLER? For dert er jo det der sker. 52 uger....Det er den tid vi har til at VENTE...
Hov, så kom dette indlæg lige til at handle om noget andet også, ...et surt optød, ;-),,,,,,,
Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 11:00   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Eva....ventetid i systemet er svært, det er ubegribeligt at det skal tage måneder og år, men prøv så godt du kan, at holde dem (kommunen) til ilden.

Jeg vil bare gøre dig opmærksom på, at der er muligheder for at få forlænget sygedagpengene....typisk med 2*13 uger, hvis man er i et forløb med arbejdsprøvninger m.m.

Jeg var selv meget glad for mit Reva-forløb, det har den fordel, at på (mit) Reva, fik jeg en personlig konsulent, som jeg altid kunne støtte mig til, og som hjalp med udveje til arbejdsprøvninger i nogle nye fag, for mig var der også den fordel, at vi var flere i samme situation, hvilket var rart nok, som langtidssygemeldt med en uvis fremtid, så var det "dejligt" at se man ikke var Palle alene i verden, alle på mit lille Revahold, var glade for, at vi også var der for hinanden.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har det faktisk lige tilpas nu (smiler) KatrineB Alt det andet 2 23-06-2011 17:00
Afslutning fra arbejdsmarkedscenter tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 21-02-2011 15:56
Så er jeg kommet så langt Dakota Dit og Dat 8 29-07-2010 21:20
Nogen der har været på arbejdsmarkedscenter Syd Århus? nilla Alt det andet 0 27-05-2010 10:59
Det er bare for langt ude!!! Færselsuheld Skal kommuner ikke overholde loven? 11 31-01-2009 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension