K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2012, 10:32   #1
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Pension før 2013?

Hej spørgsmålet er blev stillet før men jeg vil høre når man er under
aflklaring i år og ikke når og blive indstillet til pension, så bliver ens afklaring vel
vel behandlet efter 2013 reglerne? Er ret sikker på min kommune trækker tiden
på det møde i tværfagligt team om indstilling til pension de først kan holde først
i december for at jeg så ikke kan nå og anke et evt afslag:mad

Det er godt nok frusterende man skal finde sig i den måde de behandler os
på specielt når man er syg og ikke har den samme slagkraft som en person der ikke fejler noget

Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 11:02   #2
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
JEG TROR OG VIL MENE;at hvis den ikke er overgået til
pensionsteam,så er det de nye regler ! men ik helt sikker,
forhåbelig er der nogle der kan svare helt RIGTIGT
mvh
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 11:55   #3
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
sagen skal være rejst..

For at komme under de nuværende regler, så skal ens sag være rejst. ( Sådans om jeg har forstået det) Altså er det ikke engang nok, at sagen er overgået til pensionsteamet, men dette team, skal også have rejst en sag om pension og derved vidergivet sagen til tilkendelsesteamet. ( Dette er ud fra en §18 sag) Ved en §17 skal pensionen vist blot være rejst, da disse sager vist skal sendes til tilkendelsesteamet med det samme. - men her er jeg på dybt vand.

Fra min sag blev givet til pensionsteamet og til de rejste sagen gik der ca 1,5 måneder. Til gengæld tog det kun 14 dage fra sagen var rejst og til pensionen var tilkendt.

Jeg synes også, at det lyder til, at din sag muligvis bliver trukket liiidt med den tanke, at nå frem til 2013.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 14:55   #4
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SanneHansen Se meddelelser
For at komme under de nuværende regler, så skal ens sag være rejst. ( Sådans om jeg har forstået det) Altså er det ikke engang nok, at sagen er overgået til pensionsteamet, men dette team, skal også have rejst en sag om pension og derved vidergivet sagen til tilkendelsesteamet. ( Dette er ud fra en §18 sag) Ved en §17 skal pensionen vist blot være rejst, da disse sager vist skal sendes til tilkendelsesteamet med det samme. - men her er jeg på dybt vand.

Fra min sag blev givet til pensionsteamet og til de rejste sagen gik der ca 1,5 måneder. Til gengæld tog det kun 14 dage fra sagen var rejst og til pensionen var tilkendt.

Jeg synes også, at det lyder til, at din sag muligvis bliver trukket liiidt med den tanke, at nå frem til 2013.
Hej ja jeg håber godt nok jeg får svar inden jul hvis da ikke aflyser mødet
pga "sygdom" som er sket før
Tak for svar og undskyld den dobbelte tråd

Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 15:42   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Helt korrekt hedder det at sagen skal være overgået til behandling efter reglerne om førtidspension inden d. 31/12-2012.....før man kommer under nuværende regler...

Når en sag overgår...så skal borgeren have dette oplyst...også dato for hvornår den overgår...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 15:48   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Vi er desværre mange ligesom dig jango, der er under afklaring i år, men ikke når at blive indstillet til pension, netop fordi mange kommuner lige nu sylter os - det gør de af den ene grund, nemlig at vi så overgår til de nye regler
Det er enormt frusterende, men i mange tilfælde er der nok ikke så meget at gøre. Nu kender jeg ikke din sag, men måske du bør overveje en paragraf 17, men det afhænger jo af, hvilken forsørgelse du er på nu. Er du fx på ledighedsydelse eller kontanthjælp har du intet at miste ved selv at søge...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 18:31   #7
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Vi er desværre mange ligesom dig jango, der er under afklaring i år, men ikke når at blive indstillet til pension, netop fordi mange kommuner lige nu sylter os - det gør de af den ene grund, nemlig at vi så overgår til de nye regler
Det er enormt frusterende, men i mange tilfælde er der nok ikke så meget at gøre. Nu kender jeg ikke din sag, men måske du bør overveje en paragraf 17, men det afhænger jo af, hvilken forsørgelse du er på nu. Er du fx på ledighedsydelse eller kontanthjælp har du intet at miste ved selv at søge...
Hej ja den tanke har strejfet mig og søge en P17 selv men jeg
satser på mødet bliver holdt først i december om jeg bliver indstillet
eller ej. Så kan jeg lige nå og selv søge en P17 inden det nye år

Tak for jeres input.

Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 18:37   #8
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Hej glemte og tilføje jeg er på ledighedsydelse og får
en løbende erstatning for erhvervsevnetab

Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013 Fyret2011 Alt det andet 0 22-01-2013 20:59
Ftp 2013 Trex Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-10-2012 07:03
Den nye lov pr. 01.01-2013. Sannepil Politik og Samfund 38 05-08-2012 09:22
ftp i 2013 ? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-07-2012 13:54
År 2013 logikeren Politik og Samfund 1 03-12-2011 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension