K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2012, 12:03   #1
ss--ss
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
ss--ss er ny på vejen
sygdag penge stop

Jeg har gået sygmeldt med dårligt knæ i lige knap et år, på det år har jeg haft 2 knæ operationer ( og 2 tidligere) har været igennem mange undersøgelser, genoptræning og flere behandlinger. uden der er fundet en grund til mine smerter, nu er det andet knæ også begyndt og gøre meget ondt, jeg har fået taget blodprøver fordi det måske kunne være ledgigt, men det viste heller ikke noget.

Nu skal jeg igang med flere undersøgelser, som kommer til at tage en masse tid. Samtidig siger min sagsbehandler min sygdagpenge frist ophører og jeg skal på kontant hjælp. Så mit spørgsmål er om jeg ikke kan få forlænget min sygdagpenge periode.

ps. arbejder som tømrer.
ss--ss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 12:40   #2
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ss--ss Se meddelelser
Jeg har gået sygmeldt med dårligt knæ i lige knap et år, på det år har jeg haft 2 knæ operationer ( og 2 tidligere) har været igennem mange undersøgelser, genoptræning og flere behandlinger. uden der er fundet en grund til mine smerter, nu er det andet knæ også begyndt og gøre meget ondt, jeg har fået taget blodprøver fordi det måske kunne være ledgigt, men det viste heller ikke noget.

Nu skal jeg igang med flere undersøgelser, som kommer til at tage en masse tid. Samtidig siger min sagsbehandler min sygdagpenge frist ophører og jeg skal på kontant hjælp. Så mit spørgsmål er om jeg ikke kan få forlænget min sygdagpenge periode.

ps. arbejder som tømrer.
EFTERLYSNING: TV2 Lorry vil gerne interviewe en person, hvis sygedagpengeperiode er løbet ud, og som derfor er på kontakthjælp eller slet ingen hjælp får.
Bor du inden for TV2 Lorrys sendeområde, og vil du gerne fortælle din historie, så tag kontakt til journalist Maria Christoffersen på tlf. 40 38 30 10 eller [email protected].
http://www.facebook.com/gigtforening...97854340286240


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 13:10   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nå, det siger din SB...

Kære ss--ss.

Du bliver her på din tråd fremover!

Læs og forstå til i morgen: (skal kunnes uden ad)

Sygedagpengestop:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Du skal lave et regnestykke hvor du dokumenterer hvor mange dage/uger du har VENTET på dine hospitalsoperationen og som skal lægges TIL de 52 uger.

Dette gør du din meget snaksagelig SB opmærksom på. Læs ovenstående link.

Fra nu af foregår al kontakt med kommunen SKRIFTLIGT.

Er din skade en arbejdsskade? Hvis nej hvorfor ikke? Har lægerne udtrykkeligt modsat sig dette trods du er tømre?

Nåd kommunen fremkommer med nye trusler om stop skal du have det skriftligt således du kan anke afgørelsen inden 28 kalenderdage på minuttet.

Hold orden i alle dine papire der kommer flere end du tror, i fremtiden.

Har du 100% aktindsigt i ALT fra kommunen, læger og hospitaler?
Hvis ikke søg aktindsigt i alt. Se under "Nyttige link" på forsiden.

Er du gift? Hvis ja, arbejder din kone/mand normalt? Hvis Ja så finder du årsagen til din SB vil have dig på kontanthjælp på 0 kr da din partner nu har forsørgelsespligt over dig. Smart ikke?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-10-2012 kl. 13:16.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 13:23   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ss--ss Se meddelelser
Jeg har gået sygmeldt med dårligt knæ i lige knap et år, på det år har jeg haft 2 knæ operationer ( og 2 tidligere) har været igennem mange undersøgelser, genoptræning og flere behandlinger. uden der er fundet en grund til mine smerter, nu er det andet knæ også begyndt og gøre meget ondt, jeg har fået taget blodprøver fordi det måske kunne være ledgigt, men det viste heller ikke noget.

Nu skal jeg igang med flere undersøgelser, som kommer til at tage en masse tid. Samtidig siger min sagsbehandler min sygdagpenge frist ophører og jeg skal på kontant hjælp. Så mit spørgsmål er om jeg ikke kan få forlænget min sygdagpenge periode.

ps. arbejder som tømrer.
Hej ss--ss,

Så længe du ikke er stationær i din lidelse kan det være ganske svært at blive forlænget på sdp.!!

Jeg ved ikke om du har fået læst på det link Peter lagde ind omkring sygedagpenge stop? Her vil du finde de 7 forlængelses regler hvor man skal passe nøjagtigt under for at kunne blive forlænget.

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægeligebehandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Hvornår udløber dine sygedagpenge? Du skal partshøres senest 14 dage før stop, vær opmærksom på det.

Har din sagsbehandler sagt hvad årsagen er til at du evt. ikke kan blive forlænget?

Jeg tænker evt. på §27 stk. 1 nr. 3 som en mulighed, men det kræver at dine læger garantere at du efter endt behandling på max 2 x 52 uger kan returnere på det ordinære arbejdsmarked. Hvad skriver lægerne nu? Er alle papirer indhentet eller mangler der noget? Dette kan du også spørge din sagsbehandler om.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 14:20   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej SS..SS

Jeg tænker ikke helt, som EntenEller i § 27, stk. 1, 3, idet der her er tale om behandlinger og forventet at kunne klare et job/tidl. job, når behandling er vel overstået.

Som tømmer kan det måske være svært med knæproblemer, kunne jeg forestille mig. Og spørgmålet er, om du umiddelbart har andre brancher, som du kunne arbejde inden, hvis jeg har ret i dette. Og yderligere kan du dette uden opkvalificering el. andet?

Jeg vil derfor snarere pege på § 27,stk. 1, 2, idet denne netop åbner op for at din situation pt. er noget uafklaret, og jeg samtidig mener, at du efter endt undersøgelse og behandling (helst indenfor de næste 5 mdr.), således at du de sidste 3 mdr. kunne få en afklaring via en af de omtalte foranstaltinger samt et frirum til evaluering af dette i sidste 1 mdr.

Se yderligere tidl. tråd m. principafgørelse 153-12: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18699

Du bør have tæt kontakt til din prak. læge, og gøre den forståeligt, at du har brug for undersøgelse og diagnose indenfor kortere periode, da du SDP-system i dag ikke giver ved dørene.

Vær parat til akuttider hos undersøgenede læger, bliv skrevet på tilkaldeliste ved afbud (vi er i influenzatiden), få din prak. læge til at presse på. Ring dem op for at sikre at de har motaget henvisningen, sørg for at presse på venligt ad flere omgange. Hvis du bliver betragtet som besværlig, så tænk at dette måske kan gøre du kommer til for bare at slippe af med dig.

Ang. Peters indlæg kan jeg kun støtte op om fuld aktindsigt (hvis ikke du har den søg den, se under nyttige links for udkast hos såvel Jobcenter som hospitaler/læger), skriftlighed til SB fremover. Men som jeg læser din tråd har du endnu ikke været forlænget, hvorfor du ikke kan anvende Peters råd ang. ventetid, medmindre du pt. er forlænget eft. § 27, stk. 1, 3 allerede.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 24-10-2012 kl. 14:29.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Penge har vi nok af :-) TimeGuest Politik og Samfund 4 20-12-2010 20:05
Koster samfundet milliarder - Stop mobning nu – Se DR/penge bla-bla Politik og Samfund 0 05-11-2009 11:31
Der er penge i os! sun-lady Politik og Samfund 4 05-03-2009 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension