K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2012, 16:34   #1
Valjean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Valjean er ny på vejen
Råd om at eje hus/lejlighed på kontanthjælp

Hej

Jeg har i 2 længere perioder, døjet med stress, depression, angst og panikangst.
Senest er tilkommet problemer med allergi/astma, specielt fremprovokeret af støv, begyndede slidgigt i ryggen, og en såkaldt asfyksi i nakken, og div. småting.

Derfor har jeg været sygemeldt i lidt over 2 år, hvor jeg først har været på sygedagpenge, og nu er på kontanthjælp.

Trods dette er jeg generelt i bedring, og håber at komme i gang igen i løbet af de 1-2 år.

Mine forældre sidder nogenlunde i det økonomisk, og har lige hjulpet min søster med at få en lejlighed. Som jeg kunne forstå det, så står hun nu som ejer, men de har et pantebrev på husets værdi.

De siger at de gerne ville gøre det samme for mig, men at jeg ikke må eje noget som kontanthjælps-modtager.

Jeg håber I kan hjælpe mig med at afklare situationen.
Må jeg eje hus/lejlighed, hvis jeg skylder det væk det er værd?

Og hvad sker der hvis værdien af boligen stiger?

Mvh.
Valjean
Valjean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 21:17   #2
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Du må gerne købe en lejlighed eller hus på kontanthjælp, der må bare ikke være nogen betydelig friværdi i det, det er op til kommunen at bestemme hvad en betydelig friværdi er, men som udgangspunkt taler de om 500.000 plus eller i den dur. Hvis du så har den form for friværdi i huset, så kan de se på om du kan leve hvis du låner penge i boligen og lever for dem. Men dette kræver at banken siger ja, og det vil de nok ikke gøre...
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 21:56   #3
Valjean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Valjean er ny på vejen
Det er jeg glad for at høre.

Der er jo meget mere idé i at købe noget indenfor den nærmeste fremtid mens priserne er i bund, frem for at vente til jeg er i gang igen.
Valjean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 08:40   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du må godt eje, på kontanthjælp, men..

jeg er ikke helt sikker på, at du må købe, det er noget helt andet, også selv om du får den.

Alternetivt skal dine forældre stå som ejere og du som lejere, til din sag er afklaret!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
boligsikring i fremlejet lejlighed? andersand10 Alt det andet 2 11-01-2012 18:48
lejlighed og kommune ! SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 19-11-2011 23:24
Køb et hus/lejlighed cyberstorm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 04-06-2010 08:27
Vedrørende køb af lejlighed Sabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 26-09-2009 12:20
Noget om ikke at have råd til at bo i sin lejlighed.... Yasmin Alt det andet 4 03-06-2009 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension