K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2012, 12:37   #1
catercarlo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
catercarlo er ny på vejen
Tilbage til Sygdagpenge?

For det første vil jeg sige at det er min kone som skriver her i mit navn fordi jeg taler og skriver for lidt dansk. Og lige det var også mit store problem. Manglende kommunikation med fagforeningen, lægerne og kommunen. Jeg fik sygdagpenge et stykke tid og pluslig fik jeg intet mere. Jeg blev indkaldt til et møde i min fagforening de så vurderede at jeg ikke står til rådighed til arbejdsmarked. Og det gør jeg heller ikke. Jeg har en voldsom depression og forskellige skader. Jeg har været til psykolisk sammentale flere gange, men det hjalp bare ikke og så manglede der penge til videre behandling.
A kassen meldte mig alligevel rask selvom vi havde den sammentale at jeg var syg og ikke stod til rådighed. Nu for jeg kontanthjælp og min kone er også bleven ledig i den her måned. Kommunen siger at vi skal prøve at tale med A kassen igen så jeg kan blive sygemeldt igen, men A kassen siger det skal kommunen og kommunen siger det skal lægen osv.
Vi er tysker og vi kan ikke rigtig finde ud af det her system, er der nogen der kan hjælpe?
catercarlo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 08:20   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I skal gå ned til fagforeningen, og be om hjælp, til hvordan I skal handle.

I har svært ved sproget, og jeg forstår ikke helt det I skriver.

Men, det er bedst at have sin fagforening i ryggen, når man er syg.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 16:17   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Øhh sikke en rodebutik, du skriver at a-kassen har raskmeldt dig på trods af, at du fortsat er syg, men du modtager kontanthjælp, den hænger da slet ikke sammen.

Er du ikke bare sygemeldt på kontanthjælp ?

Som jeg forstår dit skriv har du været på sdp i 52 uger og disse er ophørt, og a-kassen har hermed vurderet at du fortsat er syg og dermed ikke står til rådighed og derefter er du endt på kontanthjælp idag.

Tror ikke at man kan blive sdp berettiget igen ved at være på kontanthjælp, du skal stå til rådighed i a-kassen i 6 mrd. eller have været i arbejde.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 18:51   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du siger på kommunen at du er syg, og at de er velkomne til at indhente en lægeerklæring fra din læge...

Så er det kommunen der skal sende et brev til din læge og betale for erklæringen.

Selv om du er syg, kan du godt blive sendt i aktivering alt efter hvad din læge skønner.. så gå op og tal med din læge, så han ved hvordan du har det..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge tulipana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-10-2013 09:56
sygdagpenge tulipana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 04-05-2013 20:16
sygdagpenge tulipana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 24-01-2012 16:46
sygdagpenge og skat sushjer 1 Dit og Dat 2 23-01-2011 23:10
-sygdagpenge rose Alt det andet 4 12-02-2010 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension