K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Se afstemningsresultater: På hvilke ugedage modtager du post fra offentlige myndigheder?
Jeg modtager post fra myndigheder altid på fredage, lørdage og op til højtider. 66 61,11%
Jeg modtager aldrig post fra myndigheder på fredage, lørdage eller op til højtider. 5 4,63%
Jeg modtager post fra myndigheder fordelt over alle ugens dage 37 34,26%
Stemmere: 108. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2007, 14:27   #1
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Exclamation Breve fra kommunerne

Får du breve fra kommunen altid om fredagen? Eller om lørdagen? Eller dagen før en højtid?

Befinder du dig, på en hvilken som helst tænkelige måde i et afhængighedsforhold til offentlige myndigheder.... statslige, kommunale eller ikke mindst SKAT - vær venligst opmærksom på et bestemt forhold vedr. din modtagelse af postmeddelelser fra ovennævnte myndigheder.

Det er mere reglen, end det er undtagelsen - at du vil modtage de fleste breve, for ikke at sige - dem alle - fra offentlige myndigheder enten på en fredag eller på en lørdag samt ellers på en hvilken som helst ugedag, hvis denne falder på dagen før div. højtider.

Sagen er, at de fleste, for at ikke sige alle - klienter, sygemeldte, skyldnere m.fl. overlagt udsættes for et psykologisk overgreb der hedder "at sætte borgere i nød". Et af midlerne til at opnå denne "nød" hos borgere er netop, så vidt muligt at bestræbe sig på at afsende div. påkrav, tilsigelser, forespørgsler, afslag og lignende således, at borgeren modtager disse rudekuverter altid om fredagen eller lørdagen samt op til højtiderne.

Hmm... og så går man derhjemme og ruger over, hvad det nu må betyde, det der står i brevet? Og hvordane skal det forståes? Er det nu det ene eller det andet? Hvad har de nu fundet på og hvorfor? Og gid man kunne ringe til sagsbehandleren og spørge nærmere? Men netop det kan man jo ikke på en weekend.... der så nu går tilspilde med bekymringer, stress, løbske tanker, hjertebanken, koldt sved på panden og rystende fingre.....! Sådan går mange weekender og helligdage tilspilde... Netop de sjældne stunder, hvor man ved, eller rettere - håber på hvile og fred i sindet... dukker de satans rudekuverter op.... gang på gang.

På et eller andet tidspunkt, efter tilpas stort antal af wekenderne, der på denne måde bliver gjort næsten værre end hverdage - kommer man "i nød". Der er jo ikke længere noget frirum for en selv, hvor man bare 1-2 dage om ugen kan lægge bekymringer fra sig og føle sig tryg, fordi sagsbehandleren, jobkonsulenten eller anden "myndighedsperson" holder weekend og dermed ikke kan finde på nye påkrav. Nu er selv det midlertidige, mentale frirum ødelagt fordi rudekuverterne bliver ved med at dukke op på en fredag, lørdag eller dagen før helligdag. Man er mental "i nød". Man er svækket og udmattet. Man orker ikke at forholde sig til noget mere og man er blevet et nem offer for myndighedernes tiltag og beslutninger. Man orker ikke gøre modstand og siger ja til hvad som helst, bare for at få fred. Eller også bliver man sindsyg.

Hvorfor "sætte borgere i nød"? Ja, hvorfor? Jeg gentager: det handler det om at blødgøre, udmatte, svække eller ødelægge borgerens indre rest-ressourcer - til borgeren bliver for udmattet til andet end lytte, lystre og rette sig efter hvad som helst, uden at stille spørgsmålstegn ved noget. En rigtig nem og afrettet robot-borger, der kan skaltes og valtes med efter forgodtbefindende.

Denne "metode" har været anvendt af skattemyndigheder i årevis, i mindst 20 år hvis ikke længere. Denne "metode" har efterhånden bredt sig ud til alle andre myndigheder, der administrerer borgere på overførselsindkomster. Vi får helt sikker ingen fra myndighederne til at indrømme overgrebet. Men denne indrømmelse har vi heller ikke brug for - vi kan bare stemme her om hvem af os, der færdes her på siden har oplevet at modtage korresponance fra myndigheder på en fredag, lørdag eller sidste dag op til helligdagene... og hvem os, der færdes her - har været de heldige - aldrig at have modtaget offentlig post på netop disse dage. Resultatet vil give sig selv.

Hvad kan man gøre?

Man kan ikke gøre noget. I hvert fald ikke hvad angår myndighedernes praksis.

Derimod kan man gøre noget hjemme hos sig selv.... Øv dig i aldrig at åbne breve fra myndigheder, før den først kommende hverdag!

Konsekvent og.... konsekvent. Du skal ikke være bange for, at der kan ligge en tilsigelse eller en svarfrist til netop den førstkommende mandag. Det er nemlig ulovligt at kræve et møde eller et svar på spørgsmål m.v. uden en lovbefæstet varsel.

Fordelen er, at i stedet for at få sin fredagshvile eller weekend ødelagt med at gå og bide negle.... kan du passende gøre det først den førstkommende hverdag.

Faktisk er der en meget stor fordel i at lade breve fra myndigheder ligge uåbnede weekenden over....

På en hverdag kan du nemlig ringe til Forvaltningen og stille spørgsmål, hvis brevet gemmer på (de sædvanlige) usikkerhedsmomenter....

Du kan ikke gøre tilsvarende fredag eftermiddag eller i weekenden!


Gør dig selv en stor tjeneste! Lad alt post fra myndigheder ligge uåbnet til den førstkommende HVERDAG!

Det vil tage lidt tid at vænne sig til ikke at give efter for nysgerrigheden.... eller angsten for, "hvad har de nu fundet på" - men når man først har opnået denne mentale færdighed - bliver hver en weekend en god weekend. Med garanti!
  Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 14:39   #2
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Talking

Det er ikke så svært.

Jeg kender en person, der havde udviklet denne "modstand-metode" til perfektionisme. Hun lod posten ligge urørt allerede fra torsdag, selv anbefalede breve.... Hun sagde , at der findes ingen lov i Danmark, der påbyder modtagere af postforsendelser at åbne disse. Overhovedet eller på et bestemt tidspunkt efter modtagelsen. Og hvis myndigheder fandt på at indkalde hende til et møde eller forlangte en besvarelse af supplerende spørgsmål med for kort en frist - var de selv ude om det. Hun var græsk/katolsk og nød freden i sindet i 2,5 døgn hver eneste uge + alle højtider.

Hendes begrundelse var, at dårlige nyheder og "nerver på" bliver ikke mindre af, at kuverterne bliver åbnet straks ved modtagelsen.... Desuden kunne hun alligevel ikke straks ringe til sagsbehandleren for at bede om en forklaring, hvis noget var uklart. Jamen, så kunne hun jo lige så godt nyde freden og samle kræfterne til at "tage tyren ved hornene" den førstkommende hverdag i stedet.
  Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 15:02   #3
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Så vil jeg da til at øve mig
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 15:13   #4
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Exclamation 2 – 3 ugers ventetid på svar

Jeg har oplevet mange gange, at man skal vente 2 – 3 uger på et svar fra kommunen, selv om det er et simpelt spørgsmål.

Derfor kan vi som borge, vel også vente 2 uger på at svare kommunen ! eller hvad ? ?
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 15:24   #5
Admin Saturn
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej andi1975
Det handler ikke om kommunernes lange svartider.

Der skal kun kommenteres på/stemmes om - hvilke ugedage plejer borgere at modtage breve fra kommunerne. Det er vigtigt at holde os til emnet, hvis vi skal lykkes at bevise noget vigtigt med denne afstemning.
Med venlig hilsen
  Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 15:35   #6
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mokkasine Se meddelelser
Så vil jeg da til at øve mig
Det er meget fint Mokkasine Det håber jeg du vil. Det var netop dit indlæg, der fik mig til at "se rødt" og "spy ild" - da jeg læste, at (også) du fik weekenden ødelagt... som så mange tusinder før dig.

Øv dig, Mokkasine og held og lykke

Og til alle andre
Tag og klik på den pokkers afstemning, så vi kan få nogle tal frem, vi senere kan "skyde" med. I behøver ikke kommentere, hvis I ikke gider. Bare stem
  Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 16:26   #7
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Jeg har aldrig oplevet lige DET problem...Ved foreksempel jeg får min Rec.Profil imorgen sammen med beskeden på Kommunen støtter min FTP ansøgning :
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 19:57   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har lige fået brev fra jobcenteret i dag

Så det så¨fint nok ud, men da jeg læste det kunne jeg se at det har ligget der siden i lørdags ..

Så det følger det samme mønster som det altid har gjort her i kommunen, men altså i retfærdighedensnavn skal det lige siges at det var en liste over 9 job der skulle besættes og som man åbenbart har sendt til alle flekser i kommunen ( det gættede jeg selv da jeg så at jeg kunne komme til at arbejde i en svinesti eller muge ud ved heste )

Det sidste brev jeg mindes at jeg fik var om at min kontanthjælp blev tilbageholdt og det kom også en fredag
  Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 21:49   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
jeg kunne komme til at arbejde i en svinesti eller muge ud ved heste
hehe Hejdien
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 23:33   #10
nomade
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
nomade er ny på vejen
min sagsbehanlder sender mig altid breve om fredagen og altid noget men svarfrist om mandagen, og overholder man ikke det, vil man ikke samarbejde og så ryger man på kontanthjælp ... smart system
nomade er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BREVE fra kommunen skal..... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 23 23-04-2015 17:47
OBS! Tabte breve Risa Politik og Samfund 2 03-01-2012 18:03
Datering - udsendelse af breve zuza Nyt om loven 3 25-05-2010 21:29
Kvittering for breve Lenep Alt det andet 3 26-11-2008 22:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension