K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2012, 12:10   #1
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Langt færre får tilkendt førtidspension

"Nye tal viser, at færre får tilkendt førtidspension. Førtidspensionister: Kommunerne sylter sagerne."

"Formanden for Dansk Socialrådgiverforening, Bettina Post ser det ikke nødvendigvis som noget negativt, selvom kommunerne ikke retssikkerhedsmæssigt kan begrunde at sætte en sag i bero, fordi der snart kommer nye regler.

- Man kan godt aftale med nogle af de yngste, som førtidsreformen især handler om, at vi venter med at tilkende dig en pension, fordi vi ved, at der kommer nogle nye muligheder.

- Og hvis det sker i skøn overensstemmelse med de mennesker, det handler om, så mener jeg, det er okay, siger hun.

Bettina Post ser det ikke som et forsøg på at spare penge, at kommunerne venter med at afgøre sagerne."

http://www.information.dk/telegram/313600


Er der dog ikke snart nogen, der kan fortælle Bettina Post, hvordan virkeligheden hænger sammen ude i kommunerne?
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 15:41   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Glæder mig faktisk lidt til at få lidt orden i sagerne (læs: paragrafferne!)

Alle herinde siger, hvis bare man er flekser, så kommer man på ledighedsydelse for altid - jeg har flere gange diskuteret det med nogen herinde, at jeg helt bestemt mener, at man kun kan få ledighedsydelse i en begrænset periode og at man ryger tilbage på kontanthjælp såfremt man ikke finder et fleksjob inden der er gået - jeg mener det var - 2 år.

Nu står det der igen:

- Jeg vil skyde på, at det, der sker med den nye reform, er, at de 26 procent meget vel kan vise sig at være dem, som bliver tilkendt fleksjob i stedet for førtidspension, siger Carl-Erik Nielsen.

Og problemet med det er ifølge Carl-Erik Nielsen, at der ikke er nogen flexjob at få. Når der ikke er det, ender de på kontanthjælp.

Så ''noget'' siger mig altså, at jeg desværre har en pointe.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 16:23   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Glæder mig faktisk lidt til at få lidt orden i sagerne (læs: paragrafferne!)

Alle herinde siger, hvis bare man er flekser, så kommer man på ledighedsydelse for altid - jeg har flere gange diskuteret det med nogen herinde, at jeg helt bestemt mener, at man kun kan få ledighedsydelse i en begrænset periode og at man ryger tilbage på kontanthjælp såfremt man ikke finder et fleksjob inden der er gået - jeg mener det var - 2 år.

Nu står det der igen:

- Jeg vil skyde på, at det, der sker med den nye reform, er, at de 26 procent meget vel kan vise sig at være dem, som bliver tilkendt fleksjob i stedet for førtidspension, siger Carl-Erik Nielsen.

Og problemet med det er ifølge Carl-Erik Nielsen, at der ikke er nogen flexjob at få. Når der ikke er det, ender de på kontanthjælp.

Så ''noget'' siger mig altså, at jeg desværre har en pointe.
ja tror du har helt ret, så selvom man har kæmpet i flere eller mange år for et fleksjob. Ja uden job er man tilbage på kontanthjælp.
men er også hele meningen med denne reform
godt jeg er lige er blevet indstillet og alt er klar til den kan nå og komme til pensionsnævnet inden den 1 januar.

for at hænge på et flekjob med 6 timer om ugen, ja det bliver absolut ikke sjovt. dog tror jeg ikke på de 2 timer, dem bliver der ikke mange af
for de fleste som kan klare 2 timer, og er vurderet til ikke at kunne opretholde dette på sigt. De kan heller klare sig selv i egen bolig og så videre
som min egen sag.
så den tror jeg ikke på, da man stadig skal tage stilling til det sociale og livskvalitet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 20:09   #4
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Ja det er KUN for at spare de venter og derefter er der en masse der blir tilkendt flex på x antal timer til job der ikke findes , så de folk blir bare på kontanthjælp i fremtiden


og er dem med få timer så heldig at finde et flexjob 2-6 timer ugenligt så ender de med at få mindre end kontanthjælp udbetalt hver måned , idet de max kan få op til de 16300 kr brutto før am bidrag og mister deres boligsikring og har transport udgifter så der vil være et direkte tab på - 500 og derover

REFORMEN HAR KUN ET SIGTE AT SPARE PENGE
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Færre får førtidspension hejhejhej Politik og Samfund 18 02-08-2013 15:31
Færre får førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 22-07-2013 06:31
København tilbyder langt færre fleksjob end provinsen Webmaster K10 Nyheder 0 05-02-2013 20:00
Færre tilkendes førtidspension. Gizmo Politik og Samfund 12 16-07-2011 13:10
Færre får førtidspension og fleksjob Stella Politik og Samfund 1 16-12-2008 00:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension