K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2012, 22:15   #1
BettyBoop82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-10 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
BettyBoop82 er ny på vejen
Exclamation Stop af sygedagpenge før 1 år!

Hej K10
Jeg blev sygemeldt april 2012. Pga. kronisk smertesyndrom, hvilket bevirker at jeg har kroniske smerter i hele kroppen, jeg bliver hurtig træt og har hukommelsesbesvær.
Jeg har mine papirer i orden fra lægen og han skriver at jeg aldrig kommer til at kunne varetage et ordinært job.
Jeg har været i arbejdsprøvning i en måned. Sagsbehandleren havde planlagt at jeg skulle vurderes på en måned og komme op på 37 timer om ugen.
Jeg kunne hurtigt se at og mærke på mig selv at 4 timer om dagen var mere end nok for mig. Men jeg er af den natur at jeg strækker mig så lang tid det er muligt, så de dage jeg var, der gik jeg aldrig hjem før jeg havde været der 4timer.
Dagen efter min praktik sluttede fik jeg et brev fra kommunen at mine sygedagpenge stoppede, da jeg har en kronisk sygdom og jeg ikke er berettiget til revalidering, fleksjob eller førtidspension.
Det forstår jeg slet ikke. Jeg har fulgt alle de ting der er blevet pålagt mig. Kommunen mener godt jeg kan varetage et ordinært arbejde på 37 timer selvom jeg kun kan klare 4 timer om dagen.
Jeg ankede sagen og fagforeningen var en stor hjælp for mig. I anken skrev fagforeningen at det var umuligt at lave en vurdering af arbejdsevnen på så kort tid. Og måske skulle jeg i praktik indenfor et andet område, hvor man ikke er så meget ”på” og ikke har et kæmpe ansvar som der var i praktikken. Jeg er sikker på at jeg kan tage nogle flere timer om ugen hvis det bliver et helt andet arbejde.
Kommunen fejede anken af bordet, tog mine sygedagpenge og raskmeldte mig. Nu kan jeg søge kontanthjælp som er lig 0 kr da jeg er gift og min mand skal forsørge mig og vores børn.
Jeg kan nu igen anke afgørelsen igen indenfor 4 uger. Og så har kommunen 4 uger igen til at genvurdere sagen.
Jeg kan anke sagen både mundligt og skriftligt. Lige nu har jeg den idé at jeg skal anke mundligt på et møde. Til dette møde vil jeg gerne have jobcenterchefen, fagforeningen, fysioterapeuten og lægen med. Dels fordi at så kan vi komme til bunds i det her, og der er ingen der kan tage fejl af det jeg siger, da der er flere der kan bekræfte det.
Hvad tænker I om det?
Undskyld denne lange ”tale”, men jeg er kørt så langt ud at jeg er ved at få grå hår i hovedet over det. Jeg ved godt at en sagsbehandler skal være ”hård”. Jeg føler slet ikke hun hjælper mig.
Men jeg føler at jeg har mit på det rene da jeg har papirerne i orden.
Hvad gør jeg? Jeg kan ikke leve af kontanthjælp!
BettyBoop82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 22:26   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvad mener du med "anke igen"? Man klager over en afgørelse kun 1 gang, og hvis jobcentret fastholder deres afgørelse, så skal de sende den til nævnet.

Måske mente du, det var partshøring i 1. omgang, da fagforeningen var med indover?
(partshøring kommer først, og dernæst selve afgørelsen)

Du bør klage over afgørelsen skriftligt! Gerne med hjælp fra fagforeningen. Læg især mærke til, hvad de skriver i begrundelsen for stop af sygedagpenge. Forhåbentligt har du fået stop af sygedagpenge skriftligt?

Ved en klage kan man altid vedlægge noget fra f.eks. en læge, en fysioterapeut. Men lægeoplysninger vægter mest.

Hvis du gerne vil alligevel og kan få lov at holde et møde med dem, så sørg for at få en referat af mødet...

Sidst redigeret af curls; 10-10-2012 kl. 22:30.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 22:43   #3
BettyBoop82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-10 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
BettyBoop82 er ny på vejen
Hej

Første gang var en partshøring. Kommunen har fået alle de nødvendige oplysninger omkring mig. De har papirer fra læger, psykologer, fysioterapeuter o.s.v.
Jeg føler ikke at min sagsbehandler forstår papirerne fra lægen og føler selv at det er nemmere at forklare tingene mundligt.
Men er der en hindring for at anke sagen mundligt og samtidig aflevere det skriftligt også? Ville det være helt hen i vejret?
BettyBoop82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 22:46   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Vil osse sige at du skal klage skriftligt.

Har man problemer med hukommelsen er det svært at få sagt de rigtige ting til et møde.

Til sådanne møder sker det at sb fuldstændig overrumpler en, og man går helt i baglås

Der er osse stor risiko for at du ikke kan huske hvad der bliver sagt - det undgår du ved at sende en mail

Jeg har selv kroniske smerter og ved hvad de kan gøre ved ens kognitive evner
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 07:39   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man skal ALTID klage skriftligt!

I en klage tager man kommunens begrundelser og piller dem fra hinanden ved at henvise til jura og til lægelige oplysninger.

Jeg kan allerede nu regne ud at som MINIMUM er Retssikkerhedslovens § 10 overtrådt...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 18:54   #6
Sissepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Sissepigen er ny på vejen
Men hvis de har rask meldt dig kan du så ikke få alm dagpenge ? hvis de mener du sagtens kan varetage et alm job så må de da også give dig de alm dagpenge og ikke kontanthjælp.
Sissepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension