K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2012, 11:28   #1
supp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2012
Indlæg: 27
Styrke: 12
supp er ny på vejen
Kontanthjælp

Hej

Jeg har bare lige et spørgsmål vedr min søn på 19 år som har været på sygedagpenge 1 år og fik af vide at de ikke kunne forlænge hans sygedagpenge da hans skade ikke er stationær, tros lægen har skrevet at den er stationær.. Han har hos sin egen læge fået en erklæring at han stadigvæk er syg og hans skade ikke er helet før d 1/1 2013.. Vi har klaget over at de stopper hans sygedagpenge, men fik ikke medhold.. Så han skulle søge kontant hjælp fra d 1/10 12 hvad han har gjort.. De sagde at han skulle møde i aktivering næste dag og arbejde 37 timer... Hvordan skal han kunne arbejde 37 timer når han stadigvæk er sygemeldt, kan de gøre det?? De ser ikke på mennesket men bare på loven eller hvad... Min søns skade er en fødselsskade og bliver ikke bedre, Ortopædkirurisk afdeling fremgår det, at armen kan forventes at fungere ca 50 % ift. det normale og at lidelsen er stationær..
Kommunens lægekonsulent skriver også at tilstande er stationær og der skal tages mange skåne hensyn..
Men det er kommunen lige glade med da de siger han skal i aktivering..
Er der nogle herinde der ved hvor man kan klage over aktivering tilbudet ikke tager hensyn til min søns handicap..

På forhånd tak
supp
supp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 11:48   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ja det synes jeg godt man kan. Man kan klage til jobcenterchefen og oplyse, at medarbejderen her ikke lige har sørget for at der er en arbejdsplads, hvor skånehensynene bliver overholdt.

Nu ved jeg ikke, om den aktivering er blevet til en jobplan, for hvis det er en jobplan, så plejer man at skrive under på den, og gør man ikke det, prøver man fortælle dem, at man ikke mener, at jobplanen er rimelig.

Måske kan du finde nogen oplysninger her fra arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside:
http://www.ams.dk/Borgerservice/Jobplan.aspx

Handicap: http://www.ams.dk/Borgerservice/Handicap.aspx

Klagemuligheder: http://www.ams.dk/Borgerservice/Klagemuligheder.aspx

Under klagemuligheder står der:

Du kan klage over jobcenterets afgørelser. Det kan være, hvis jobcentret giver et tilbud om aktivering, som du ikke synes er rimeligt.

Send ikke en klage direkte til sagsbehandler, men bare f.eks. aflevere den skriftligt i skranken, hvis man møder op personligt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 13:30   #3
supp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2012
Indlæg: 27
Styrke: 12
supp er ny på vejen
Tusind tak for din tilbagemelding...!
supp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 21:28   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supp Se meddelelser
Hej

Jeg har bare lige et spørgsmål vedr min søn på 19 år som har været på sygedagpenge 1 år og fik af vide at de ikke kunne forlænge hans sygedagpenge da hans skade ikke er stationær, tros lægen har skrevet at den er stationær.. Han har hos sin egen læge fået en erklæring at han stadigvæk er syg og hans skade ikke er helet før d 1/1 2013.. Vi har klaget over at de stopper hans sygedagpenge, men fik ikke medhold..
Nu ved jeg jo ikke hvor længe siden det er, at i fik afslag m.m.
Men jeg går ud fra, at kommunen har sendt jeres klage videre til BAN (BeskæftigelsesAnkeNævnet).

Når sagen er landet hos BAN sender de jer et brev om, at de har modtaget klagen.
Og på dette tidspunkt bør i bede om aktindsigt i sagen hos BAN, så i kan tjekke, om kommunen har husket, at medsende alle relevante akter, også dem som er i din søns favør.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension