K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2012, 23:37   #1
Soleil
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Lokation: Helsinge
Indlæg: 14
Styrke: 12
Soleil er ny på vejen
Thumbs down Et lille spørgsmål

Hejsa alle sammen.

Lige nu venter jeg på mine papirer fra kommunen med afslag på forlængelse af SDP.
Jeg vil selvfølgelig klage over afgørelsen, men har et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.
Når jeg sender min klage til BAN, så er der jo en længere behandlingstid
Under selve behandlingstiden, forbliver jeg så på SDP, eller kommer jeg på kontanthjælp indtil de kommer med en afgørelse? (mine SPD ophører den 30.10.12)

På forhånd tak for hjælpen.
Soleil

NB: Super fed side!!
Soleil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 23:52   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Soleil

Kort svar, da det er sent.

1. er du belevet partshørt? og senest 14 dg. før stop af SDP! Ikke mindst har du sammen med partshøringen fået aktindsigt? Ellers bør du straks gå op under nyttige link og sende en sådan evt. via mail, på en mailadr. hvor du får kvittering for afsendelse.

2. din klage skal du sende til dem du klager over, således at de kan genvurdere din sag påny inden de sender den til BAN. Kunne jo tænkes du kan påtale noget de har overset el. argumentere for forsat SDP og de så forlænger.

3. nej, hvis du får afslag på forlængelse stopper SDP m. varslingen via parthørigen, som du bør bede om skriftlig, hvis de forsøger at give den mundtlig, og derved varsel 14 dg. før, således at du kan nå at skrive, hvorfor du mener af skulle forlænges eft. § 27, stk. 1, 1- 7. Se også under nyttige link, hvad disse forlængelsesmuligheder står for og overvej hvilken du passer under.

Dvs. reelt får du 2 gange til at gøre indsigelser, begge har karakter af garantiforskrifter, dvs. hvis du ikke bliver parthørt er afgørelsen ugyldig, ligesom de iflg. retsikkerhedsloven skal give dig klagevejledning.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 23:56   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den eneste måde (jeg kender) hvor du kan forlænge sygedagpengene, er ved at søge førtidspension §17 på det foreliggende grundlag - så får man max 3 mdr mere på sygedagpenge, men flyver så direkte på kontanthjælp, når afslaget ligger.

Men rigtig mange mennesker vælger at søge §17, bare for lige at vinde lidt tid og få et pusterum, mens de så vurderer næste træk....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 11:48   #4
Soleil
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Lokation: Helsinge
Indlæg: 14
Styrke: 12
Soleil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Soleil

Kort svar, da det er sent.

1. er du belevet partshørt? og senest 14 dg. før stop af SDP! Ikke mindst har du sammen med partshøringen fået aktindsigt? Ellers bør du straks gå op under nyttige link og sende en sådan evt. via mail, på en mailadr. hvor du får kvittering for afsendelse.

2. din klage skal du sende til dem du klager over, således at de kan genvurdere din sag påny inden de sender den til BAN. Kunne jo tænkes du kan påtale noget de har overset el. argumentere for forsat SDP og de så forlænger.

3. nej, hvis du får afslag på forlængelse stopper SDP m. varslingen via parthørigen, som du bør bede om skriftlig, hvis de forsøger at give den mundtlig, og derved varsel 14 dg. før, således at du kan nå at skrive, hvorfor du mener af skulle forlænges eft. § 27, stk. 1, 1- 7. Se også under nyttige link, hvad disse forlængelsesmuligheder står for og overvej hvilken du passer under.

Dvs. reelt får du 2 gange til at gøre indsigelser, begge har karakter af garantiforskrifter, dvs. hvis du ikke bliver parthørt er afgørelsen ugyldig, ligesom de iflg. retsikkerhedsloven skal give dig klagevejledning.

Mange hilsner

Gunvor
Tusind tak for svaret

1: Nej jeg er endnu ikke blevet partshørt. Min SB meddelte mig pr e-mail i fredags, at jeg ville få afslag på forlængelse af SDP. Så jeg venter endnu på mine papirer. I fredags bedte jeg om aktindsigt pr e-mail, som SB har svaret på, og har sagt hun vil sende mig papirerne. Men jeg har endnu ikke modtaget nogle form for papirer, så jeg tager derop om ikke så længe, og ser hvad jeg kan få med hjem.

2 og 3: §27 styk 3 den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.
Det er denne paragraf, som jeg indædt prøver at komme ind under. SB og lægekonsulenten krævede en behandlingsplan, samt en prognose (som er 1½ år), som de har fået skriftligt fra min speciallæge, som også er i samarbejde i RH.
Det er stadig på denne baggrund jeg får afslag om forlængelse
De mener at min behandlingsplan: Graviditet (med hjælp fra RH) og fjernelse af underlivet, samt prognosen på 1½ er for uklar.

Men hjælper det så overhoved at påpege dette endnu engang, når jeg har fået afslag på det?

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Den eneste måde (jeg kender) hvor du kan forlænge sygedagpengene, er ved at søge førtidspension §17 på det foreliggende grundlag - så får man max 3 mdr mere på sygedagpenge, men flyver så direkte på kontanthjælp, når afslaget ligger.

Men rigtig mange mennesker vælger at søge §17, bare for lige at vinde lidt tid og få et pusterum, mens de så vurderer næste træk....
Tusind tak for dit svar

Det er da helt klart en mulighed jeg vil overveje meget kraftigt..

en lille opdatering.

Jeg fik afleveret anmodning om aktindsigt på kommunen.
Dertil skrev jeg en e-mail til min sb om, hvornår jeg ville få afslaget i brevform, således at jeg kunne komme videre med at anke sagen.
Sb svarer at jeg først kan forvente at modtage et brev i slutningen af måneden, altså tæt på datoen, hvor mine sdp ophører.
Sb skriver dog også, at hun vil sende min sag til mig i dag, så den er jeg ret spændt på at få læst rigtigt igennem.

Men jeg tænker, at jeg vel sagtens kan skrive en klage over afgørelsen, selvom jeg ikke har modtaget brevet endnu?
Soleil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 13:30   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Soleil

Du må fastholde bør med det samme gøre SB opmærksom på, at partsjøring, dvs. skriftlig pr. brev, er en garantiforskrift, som hvis SB/JC overtræder denne gør deres afgørelse ugyldig, hvilket de vel næppe er interesseret i.

Du bør skrive brev og afl. mod kvitering poststempel på selve skrivelsen i denne vigtige fase af din sag, og kræve skriftlig svar via brev retur omkr. partshøring, idet du ikke betragter en mail uden vedhæftede oplysninger/herunder aktindsigt, som fyldestgørende for hvilke væsentlige oplysnigner de har lægt vægt på i den indtil nu adviseret stop af SDP. Undgå mundtlighed.

Og du ilfg. offentlighedslovens § 16, stk. 2 afventer fuld aktindsigt senest man. 8.10.12, idet du tidl. har udbedt dig om aktinsigt pr. 28.09.12.

Du kan se mere om aktindsigt og ikke mindst partshøring her:

Citat:
forvaltningslovens § 19:

Kan en part i en sag ikke antages at være bekendt med, at myndigheden er i besiddelse af bestemte oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, må der ikke træffes afgørelse, før myndigheden har gjort parten bekendt med oplysningerne og givet denne lejlighed til at fremkomme med en udtalelse. Det gælder dog kun, hvis oplysningerne er til ugunst for den pågældende part og er af væsentlig betydning for sagens afgørelse…
Citat:
Formålet med bestemmelsen er, at borgerne skal have mulighed for at kontrollere og kommentere de oplysninger, som myndigheden har tænkt sig at lægge vægt på i afgørelsen. Det er ikke alle sagens oplysninger, som borgeren skal høres om, men kun de oplysninger, som bruges i afgørelsen. Partshøring sikrer, at myndigheden får mulighed for at træffe afgørelse på det bedst muligt oplyste grundlag i sagen.
Citat:
Borgeren får en rimelig frist til at kommentere disse oplysninger, hvorefter myndigheden træffer afgørelse. Det er myndighedens pligt at tage initiativ til partshøring, og det skal gøres klart for borgeren, at der er tale om en partshøring.
Link: http://www.kk.dk/Borger/Borgerraadgi...CD1AECC3C.ashx

Du bør vide flg., at hvis du søger om § 17 på det foreliggende grundlag køber du dig kun max. mdr. ekstra SDP, hvorefter de igen vil gå tilbage til tidl. vurdering, og derefter kontanthjælp. Dvs. du køber dig kun tid i 3 mdr.! MAX: Hvis du behandler den hurtigt kan du risiskere mindre, ligesom det ikke er ved udgang af en mdr., men umiddelbart når de igen har truffet afgørelse. Hvis du vil søge § 17 på det foreliggende grundlag, skal det gøres sammen m. partshørigen, da du ellers fortaber chancen for dette, hvis du først afventer afgørelse af din partshøring. Eft. SDP er stoppet kan du ikke opretholde disse ved en § 17 ansøgning, men er på den ydelse, f.eks. kontanthjælp.

Du bør fastholde din argumentation iflg. forlængelsesmulighed § 27, stk. 1, 3, hvis din lægedokumentation for dette er helt klar. SB/JC kører desværre mange gange en "krig" lige til det sidste, idet de jo sparer penge ved at SDP-modtagere selv hopper fra lige i miismod over deres meldinger.

Efter partshøring skal de igen vurdere deres førsthåndsudmelding på baggrund af din skrivelse til denne partshøring, som du sikkert kun får en uge til. Dvs. du senest modtager tirs. d. 16.10.12 og har en frist til d. man. 22.10 til at svare, hvorfor det måske er en ide allerede at lave en skitse til denne partshøring, hvor du opridser hvorfor du mener at du bør forlænges eft. § 27, stk. 1, 3 og m. citater fra dine lægefaglige oplsyninger hvoraf dert fremgår, det du tidl. har skrevet.

Jeg kan ikke spå om, du kan få dem til at se og læse din sag og dine lægefaglige oplysninger ordentlig, men hvis du ikke forsøger er der ingen chance for dette.

Hvad du vælger afhænger af hele din situation, og jeg forholder mig kun til denne tråd.

Mange hilsner

Gunvor

PS: vi har lige krydset hinanden. Men mener jeg har svaret på dit ? i ovenstående.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 03-10-2012 kl. 13:31. Årsag: PS
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 13:59   #6
Soleil
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Lokation: Helsinge
Indlæg: 14
Styrke: 12
Soleil er ny på vejen
Hej Gunvor.

Mange tak for dit grundige svar, nu ved jeg ikke om jeg forstod det hele, er uvant med det hele. Så jeg spørger lige lidt "skåret ud i pap" agtigt.

Jeg har udbedt mig om et møde med SB i næste uge, hvis det kunne lade sig gøre. Skal jeg aflevere et brev til SB/JC, hvori jeg beder om skriftligt svar og stempling ang. partshøring? Som så vidt jeg har forstået skal være mig i hænde senest 14 dage inden varighedsbegrænsningen?

Puha, syntes det hele er ret forvirrende.

Soleil

Som en bonusinfo, som jeg faktisk finder ret forvirrende.
Så blev jeg den 18 september bedt om at udfylde en ressourceprofil, som jeg sendte retur med posten den 20 september. Denne har jeg heller ikke hørt noget svar på fra SB, men det kommer vel når jeg får aktindsigt?
Er det egenligt "normalt" at man beder mig om at lave sådan en profil, når jeg langt fra er rask og alle behandlingsmuliheder ikke er udtømte?
Soleil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 15:17   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, ALLE skal have en ressourceprofil når de er i systemet - det er ulovligt, ikke at have en ressourceprofil. Alle sager om fleks/førtidspension mm, bliver vurderet på ressourceprofilen, hvorfor den er det vigtigste dokument i sagen!

En ressourceprofil bliver løbende opdateret dvs kommer der nye papirer fra lægen, så skal det med i resourceprofilen, ligesom det skal noteres hvis der sker bedringer og/eller forværinger ect...
Kogt kraftigt ned (og forklaret på jævnt dansk), så er ressourceprofilen næsten som en slags ''dagbog'' for en kortere eller længere periode i dit liv.......og bliver først afsluttet hvis borgeren får førtidspension. Eller kommer ud i ordinært arbejde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 15:20   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Soleil,

Det er formodentlig din rp. som din sbér sender til dig, når hun siger "dokumenter".

For at opnå forlængelse af sygedagpenge udover varighedsbegrænsningen på de "normale" 52 uger skal man være stationær i sin lidelse, dvs. at det skal hverken gå den ene eller den anden vej mht. dertil. Er du stationær?

Hvad er der sket under de 52 uger du har været på sdp.? Har du været i arbejdsprøvning eller er det måske fordi du stadig er under behandling at din sagsbehandler ikke har ville sende dig i ap.?

Har du mailet din sagsbehandler om den egentlige begrundelse for sdp. stop?

Det er korrekt som Gunvor skriver (naturligvis), at du skal patshøres senest 14 dage før sdp. stop dette iht. §7a, men det kan være at det er denne der også medfølger i de dokumenter du snart skulle modtage. I retssikkerheds loven står der:

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.



Det er meget svært at komme uden om sdp. stop hvis kommunen har set sig "fast" på dette, så det er vigtigt at du får alle dine skyts på banen til den kommende partshøring, for det lyder jo til at de allerede nu mener at den bliver fulgt op af et stop.

Det du kan gøre er at forberede en mail til din sagsbehandler omkring hvorfor at du er uenig i sdp. stop, men det kræver at du kan pege på punkter i §27 stk. 1 som du mener at komme under:

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægeligebehandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Mener at du tidligere pegede på nr. 3, den med de 2 x 52 uger, men det kræver at (dine læger med hovedet på blokken nærmest), skriver at du efter endt behandling kan returnere til det ordinære arbejdsmarkede!!

Sygedagpenge reglerne er meget snævnre og man skal fuldstændigt stuerent kunne passe under et af de 7 punkter for at kunne op nå forlængelse og det skla klokkeklart kunne findes i dine papirer hvorfor!!

Såfremt du søger en ftp. iht. §17 vil du ikke kunne returnere til sdp. ved evt. afslag, men det er du nok klar over.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 03-10-2012 kl. 15:23.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 15:22   #9
Soleil
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Lokation: Helsinge
Indlæg: 14
Styrke: 12
Soleil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, ALLE skal have en ressourceprofil når de er i systemet - det er ulovligt, ikke at have en ressourceprofil. Alle sager om fleks/førtidspension mm, bliver vurderet på ressourceprofilen, hvorfor den er det vigtigste dokument i sagen!

En ressourceprofil bliver løbende opdateret dvs kommer der nye papirer fra lægen, så skal det med i resourceprofilen, ligesom det skal noteres hvis der sker bedringer og/eller forværinger ect...
Kogt kraftigt ned (og forklaret på jævnt dansk), så er ressourceprofilen næsten som en slags ''dagbog'' for en kortere eller længere periode i dit liv.......og bliver først afsluttet hvis borgeren får førtidspension. Eller kommer ud i ordinært arbejde.

Aha, se det giver jo mere mening så.
Fik den bare stukket i hånden, skulle udfylde og aflevere igen, ingen forklaring på hvad det skulle bruges til og hvorfor.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Soleil,

For at opnå forlængelse af sygedagpenge udover varighedsbegrænsningen på de "normale" 52 uger skal man være stationær i sin lidelse, dvs. at det skal hverken gå den ene eller den anden vej mht. dertil. Er du stationær?

Hvad er der sket under de 52 uger du har været på sdp.? Har du været i arbejdsprøvning eller er det måske fordi du stadig er under behandling at din sagsbehandler ikke har ville sende dig i ap.?

Har du mailet din sagsbehandler om den egentlige begrundelse for sdp. stop?

Mener at du tidligere pegede på nr. 3, den med de 2 x 52 uger, men det kræver at (dine læger med hovedet på blokken nærmest), skriver at du efter endt behandling kan returnere til det ordinære arbejdsmarkede!!
Hej Enteneller.

Tusind tak for svar.

Jeg er ikke stationær, da speciallæge og RH siger jeg vil blive fuldt ud rask og kan genoptage arbejde igen, efter en graviditet evt. fjernelse af underlivet derefter.
Under mine 52 uger, har jeg bla. deltaget i noget fitness program sammen med nogle fysioterapeuter, som viste sig at være spild af tid. Da jeg ikke var rask nok til at deltage rigtigt, og uden diagnose. Derfor blev kommunen enig med fysioterapeuten om, at det var bedst at jeg stoppede deroppe, da jeg også kunne risikere at min tilstand kunne blive forværret.
Men ellers har jeg ikke været sendt ud til noget, da mine smerter er uforudsigelige, samt uforudsigelige i smertens karakter.

Udfra de mails jeg har modtaget fra sb, så mener hun og lægekonsulenten af min behandlingsform og prognose fortsat er for uklar.
Soleil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 15:40   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Soleil Se meddelelser
Hej Enteneller.

Tusind tak for svar.

Jeg er ikke stationær, da speciallæge og RH siger jeg vil blive fuldt ud rask og kan genoptage arbejde igen, efter en graviditet evt. fjernelse af underlivet derefter.
Under mine 52 uger, har jeg bla. deltaget i noget fitness program sammen med nogle fysioterapeuter, som viste sig at være spild af tid. Da jeg ikke var rask nok til at deltage rigtigt, og uden diagnose. Derfor blev kommunen enig med fysioterapeuten om, at det var bedst at jeg stoppede deroppe, da jeg også kunne risikere at min tilstand kunne blive forværret.
Men ellers har jeg ikke været sendt ud til noget, da mine smerter er uforudsigelige, samt uforudsigelige i smertens karakter.

Udfra de mails jeg har modtaget fra sb, så mener hun og lægekonsulenten af min behandlingsform og prognose fortsat er for uklar.
Hvis det for kommunen syntes uklart det der står fra lægernes side af, så må de anmode om forklaringer fra herfra samt evt. nye rapporter fra dem eller andre. Dette syntes jeg, at du skal formulere pænt til din sagsbehandler. Du kan skrive at du er uforstående overfor evt. sdp. stop og argumentere hvorfor. Det er meget normalt at man på "falderebet" indhenter yderligere lægeligt for at kommunen kan være helt sikker i deres beslutninger. Ydermere skal du omg. anmode om aktindsigt, så du kan se hvilke papirer kommunen har i din sag, det er meget naturligt at man gør dette.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 03-10-2012 kl. 15:46.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et lille nagende spørgsmål... :) S_Phoenix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-05-2011 23:44
Hva nu lille du... Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-12-2010 23:25
Et lille suk. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-10-2009 11:30
lige et lille kombi spørgsmål ace dk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-09-2009 16:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension