K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2012, 14:28   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Endelig et møde

Endelig lykkedes det at fremskaffe et møde med sagsbehandler... Det kom i stand via min anmodning om at få øverste leder for jobcentret i tale..... Så fik vi en tid i løbet af 15 min Vi har fået sagsakter og i statusattest fra egen læge står at der altid vil være behov for skånehensyn i ethvert erhverv med bla nedsat arbejdstid og ikke voldsom fysisk belastning. Det er rart at vide hvad der står og naturligvis er det ikke rart at læse for en mand på 58 ½ men vi må tage det som det kommer......

Med venlig hilsen Susanne
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 15:33   #2
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Wink

Nu skal min mand så til at have udarbejdet en ressourceprofil. Dette skal ske på et kompetencekursus. I den forbindelse skal han selv være med til at lave den.

Hans sagsbehandler siger at den skal skrives i samarbejde med borgeren og ikke direkte udarbejdet af hende. Nu vil jeg bare være sikker på om hendes udsagn kan tolkes så hans samarbejde består i at oplyse og IKKE skrive et eneste punktum??? Han deltager selvfølgelig med at oplyse skolegang mm.

Jeg var selv udsat for at jeg for 7 år siden selv blev bedt om at skrive min ressourceprofil... Jeg er jo blevet en erfaring rigere om at det skal man IKKE gøre.

Håber en eller anden af jer kan hjælpe
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 16:22   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du har sådan set spurgt om det før her

http://www.k10.dk/showthread.php?t=24465

Og jeg tror ikke jeg personligt kan svare meget anderledes end den gang.

Jeg har selv skrevet min ressourceprofil, og sagsbehandleren brugte så det fra den, hun følte hun kunne bruge. Ingen hokus pokus i dét.

Om din mand selv føre kuglepennen eller om en anden gør det, er lige meget. Alfa og Omega er, at det er sagsbehandleren der i sidste ende læser den kusorisk igennem og bruger de elementer, der beskriver din mand bedst.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 16:27   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er mange måder at lave en sådan på....

Men det er korrekt at det skal foregå i samarbejde med borgeren.....som regel i en samtale med borgeren...

Men det er sagsbehandleren der er direkte ansvarlig for at ressourceprofilen er i orden....uanset hvordan denne er kommet i stand...

Ankestyrelsen har truffet en afgørelse der siger at en ressourceprofil skal udarbejdes af sagsbehandleren da den ellers vil lide af mangler....

Men læs her

Citat:
Afgørelse
Ankestyrelsen ophævede den trufne afgørelse og hjemviste sagen til kommunen med henblik på udarbejdelse af en
ressourceprofil i samarbejde mellem sagsbehandleren i kommunen og lønmodtageren.
Ankestyrelsen henviste til, at afgørelse om førtidspension efter pensionslovens § 19 og § 6 i
bekendtgørelsen om social pension træffes på grundlag af en ressourceprofil.

Efter arbejdsevnebekendtgørelsen (§ 1, nr. 2, § 6, § 7 og § 8) skal ressourceprofilen
udarbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces
med henblik på at afdække og udvikle evner hos borgeren, som kan udnyttes til selvforsørgelse.

Da dette ikke var sket, led ressourceprofilen af sådanne mangler, at den ikke kunne bruges som grundlag for en gyldig afgørelse om førtidspension.


Kommunens og det sociale nævns afgørelser var derfor ugyldige, og lønmodtageren var fortsat berettiget til dagpenge.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=20194

Her kan man læse mere om arbejdsevnemetoden, arbejdsevnebegrebet, ressourceprofilen http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 13:34   #5
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
ressourceprofil

Nu er kursus igen lavet om og lige pludselig skal min mand på et kursus hvor han skal have lavet en kompetencemappe. Der skal lige pludselig ikke skrives en ressourceprofil pt... Min mand er dybt frustreret og vil gerne i gang med at i det mindste blive afprøvet i job, så han kan få en form for afklaring. Kan han det FØR ressourceprofilen er skrevet? Tiden tikker og der er "kun" 4 måneder til sdp stop. Han føler at det bliver trukket i langdrag før en evt afgørelse....
Kan nogen give mig et svar? På forhånd tak for hjælpen

Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne Se meddelelser
Nu skal min mand så til at have udarbejdet en ressourceprofil. Dette skal ske på et kompetencekursus. I den forbindelse skal han selv være med til at lave den.

Hans sagsbehandler siger at den skal skrives i samarbejde med borgeren og ikke direkte udarbejdet af hende. Nu vil jeg bare være sikker på om hendes udsagn kan tolkes så hans samarbejde består i at oplyse og IKKE skrive et eneste punktum??? Han deltager selvfølgelig med at oplyse skolegang mm.

Jeg var selv udsat for at jeg for 7 år siden selv blev bedt om at skrive min ressourceprofil... Jeg er jo blevet en erfaring rigere om at det skal man IKKE gøre.

Håber en eller anden af jer kan hjælpe
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 23:24   #6
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej

jeg var i arbejdsprøvning før min ressurceprofil blev lavet .. den blev lavet lige efter 3 måneders arbejdsprøvning, jeg løb ikke ind i problemer af det
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 06:54   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, jeg har hørt et par politikere tale om kompetencemappe i stedet for den nuværende ressourceprofil, men troede ærlig talt først den ville komme i spil efter nytår - synes heller ikke jeg kan finde noget om kompetencemappen i denne forbindelse.....

Derfor tør jeg ikke engang at skrive, at det nok går ud på det samme, for jeg vil gerne have set det på skrift, inden jeg begynder at råde.....

Har i ikke fået information om, hvad der adskiller kompetencemappen fra ressourceprofilen?

Tænker lidt, hvis din mand først skal i arbejdsprøvning mm, så når i jo nok over 2013 før end han er afklaret, måske er det derfor de allerede sætter gang i kompetencemappen nu?
Ressourceprofilen bliver jo værdiløs efter 2013 (ok måske ikke værdiløs, men skal overføres til kompetencemappen under de regler der gælder for kompetencemappen).

Sidst redigeret af Ninja; 14-11-2012 kl. 06:59.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 11:23   #8
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Har nu fået et svar på hvad kompetencemappen skal bruges til... Den skal indgå som en del af ressourceprofilen som skal skrives senere... For dælen hvor er det hårdt ikke at kunne få noget som helst svar på noget. Men vi må væbne os med kommunal tålmodighed alt mens vi frygter hvad der kan ske... Vi burde egentlig ikke leve i frygt, men i og med jeg gik uden indkomst og var henvist til min mands forsørgelse i 5 måneder er det virkelig et mareridt som vi ikke kan se bort fra vil kunne ske igen. Uanset man har lægeerklæringer der taler deres klare sprog som bliver ignoreret. De positive dage er heldigvis flest men nogle frustrerende dage er der indimellem. Vi er gode til at prøve at jagte et svar, men præcise svar er svære at få....

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hmmm, jeg har hørt et par politikere tale om kompetencemappe i stedet for den nuværende ressourceprofil, men troede ærlig talt først den ville komme i spil efter nytår - synes heller ikke jeg kan finde noget om kompetencemappen i denne forbindelse.....

Derfor tør jeg ikke engang at skrive, at det nok går ud på det samme, for jeg vil gerne have set det på skrift, inden jeg begynder at råde.....

Har i ikke fået information om, hvad der adskiller kompetencemappen fra ressourceprofilen?

Tænker lidt, hvis din mand først skal i arbejdsprøvning mm, så når i jo nok over 2013 før end han er afklaret, måske er det derfor de allerede sætter gang i kompetencemappen nu?
Ressourceprofilen bliver jo værdiløs efter 2013 (ok måske ikke værdiløs, men skal overføres til kompetencemappen under de regler der gælder for kompetencemappen).
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 22:58   #9
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
suuuuuuuk

Det er virkelig helt håbløst at få hoved og hale på hvad jobcentret/kommunen laver. Der bliver lavet om hele tiden. Lige pludselig i 2. uge af et 3 ugers kursus om kompetencemappen bliver den nu lavet om til at der skal skrives ressourceprofil.... Den fik min mand med hjem på et USBstik... Nå den er så udfyldt... På mandag skal den afleveres og så skal ham der har kompetencekurset udfylde og gennemse den... derefter en sagsbehandler i team tidlig indsats som skal gøre det samme... og derefter til sagsbehandler i jobcentret.... Nu gider vi ikke det pjat på egen hånd. Vi skal til møde mandag og får vi ikke en plan vil vi kontakte socialrådgiver på fagforeningen. Tiden tikker og kommunen smøler uden at medinddrage i beslutninger/ændringer.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne Se meddelelser
Har nu fået et svar på hvad kompetencemappen skal bruges til... Den skal indgå som en del af ressourceprofilen som skal skrives senere... For dælen hvor er det hårdt ikke at kunne få noget som helst svar på noget. Men vi må væbne os med kommunal tålmodighed alt mens vi frygter hvad der kan ske... Vi burde egentlig ikke leve i frygt, men i og med jeg gik uden indkomst og var henvist til min mands forsørgelse i 5 måneder er det virkelig et mareridt som vi ikke kan se bort fra vil kunne ske igen. Uanset man har lægeerklæringer der taler deres klare sprog som bliver ignoreret. De positive dage er heldigvis flest men nogle frustrerende dage er der indimellem. Vi er gode til at prøve at jagte et svar, men præcise svar er svære at få....
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 01:12   #10
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
tror da nok jeg ville tage kontakt til fagforening allerede nu
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endelig møde i revalideringsteam Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-09-2013 23:11
Så kom den endelig hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-09-2010 06:51
Endelig ftp !! WilloW Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 31-12-2009 01:22
Endelig hr.luko Din historie 20 18-11-2009 21:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension