K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 17:19   #1
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Fleksibel udlejning boligforeninger?

Halløj
Jeg har svært ved at finde noget info om emnet, så derfor spørger jeg her.

Jeg vil gerne flytte i en lejebolig i en boligforening hvor jeg har været skrevet op i noget der ligner en menneske alder. Nu er der så kommet det her smarte med fleksibel udlejning der gør at nogen personer kan komme foran i køen. Og som jeg på førtidspension er jeg IKKE en af dem. Faktisk har fleksibel udlejning den ulempe for personer som mig, at man ryger så langt bagom i køen at man ligeså godt kan glemme at få en bolig.

Det jeg godt kunne tænke mig at vide noget om er hvem har "opfundet" fleksibel udlejning? Er det folketinget der på et tidspunkt har vedtaget regler omkring det? Og har de glemt at personer på overførselsindkomster ikke længere har en fair chance for at få en bolig, det kunne jeg godt tænke mig at spørge "dem" om. Dem som i hvem det nu engang er jeg skal spørge?

Nogen input?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 18:22   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
De har lavet det for, at der ikke skal bo for mange sociale tilfælde ( kaldes det vist ) i en afdeling. Vi kan jo også se hvordan det f.eks ser ud i vollsmose hvor størstedelen er sociale klinter. Det er det de nu prøver at ændre ved at folk i job rykkes frem..

Ved ikke helt hvem der har lavet det, men boligforeningernes landsorganisation er bla med.... Husker det fra da jeg sad i bestyrelse i sin tid, men da var det kun på tegnebrættet.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 10:23   #3
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
De har lavet det for, at der ikke skal bo for mange sociale tilfælde ( kaldes det vist ) i en afdeling. Vi kan jo også se hvordan det f.eks ser ud i vollsmose hvor størstedelen er sociale klinter. Det er det de nu prøver at ændre ved at folk i job rykkes frem..

Ved ikke helt hvem der har lavet det, men boligforeningernes landsorganisation er bla med.... Husker det fra da jeg sad i bestyrelse i sin tid, men da var det kun på tegnebrættet.
Tak det vil jeg lige prøve at søge på.
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 20:50   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har lavet en søgning inde på bl.dk (boligselskabernes landsforening):
http://www.bl.dk/soeg?q=fleksibel%20udlejning

Måske kan det findes der.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlejning af værelse muse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 16-07-2013 18:14
Primært til Københavnere:Et indkøbsfirma med fleksibel udbringning og rimelige priser L.S. Politik og Samfund 3 17-08-2012 12:48
Førtidspensionist regler om udlejning af værelse Sandie75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 27-03-2012 17:44
Udlejning annagw Alt det andet 5 04-09-2011 20:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension