K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2012, 16:03   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Måske i lære, og løntilskudsjob?

Hej alle jer. Min søn som lider af epilepsi og en mindre hjerneskade, har nu været krampefri i 2 år, og har fået andet medicin og mod på livet uden kramper.

Han har sagt til kommunen ( på kontanthjælp) at han gerne vil i lære som tømrer, har fundet et firma som gerne vil tage ham i lære. Så langt så godt.

Kommunen har bedt ham om at arbejde for kontanthjælpen frem til 1.10, og efterfølgende i 3 mdr på løntilskud?

Dette har han sagt ja til, mens jeg ( MOR) har skrevet til jobkonsulent hvor hans skåne hensyn er blevet af? For i det brev han har fået med hjem står der at han skal arbejde i 37 timer om ugen.

Men så skriver denne, at man ikke kan få en læreplads ( voksenlærling) hvis man ikke kan arbejde 37 timer om ugen?

Nu er det at I skal hjælpe mig, med forhåbentligt nogle love og regler omkring dette.

Kan man ikke få en lærerplads som handicappet med mindre timer end 37 timer om ugen?

Og skal der ikke stå hvilket løntilskud han skal have udbetalt?

På forhånd tak for hjælpen og god week end. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 16:33   #2
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Hvor gammel er din søn ? Er det en uddannelsesaftale som er blevet indgået ?
Udgangspunkt er at en ansættelse i løntilskud kan ikke være under 37 timer medmindre man har været deltidsforsikret i forvejen. Hvis det er indgå et uddannelsesaftale så er scenario anderledes da det er så Lov om erhvervsuddannelser som gælder her. I denne lovgivning er der mulighed for at få tilrettelagt et særligt forløb hvis man har en funktionsnedsættelse eller andre forhindringer for at kunne følge et almindeligt uddannelsesforløb.

Sidst redigeret af Papdronning; 14-09-2012 kl. 17:06.
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 09:23   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej papdronning. Tak for svar. Min søn er 34 år, først nu er han krampefri efter års medicin forgiftning. Derfor har han ikke været i gang med noget rigtigt før nu, hvor han selv har lysten og modet.

Men der skal vel stadigvæk stå på løntilskudsjob hvilken en løn der er tale om ikke? Det er for at se, og tømrer faget er noget for ham, i samme firma hvor de gerne vil have ham som lærling ( voksen). Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 10:37   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej. Jeg kan ikke svare på, om han kan komme i lære under 37 timer om ugen.
Men tænker at det kan. Kan dog ikke se, hvorfor det skal hedde løntilskudsjob.
Handicappede har mulighed for su med handicaptillæg.

Synes næsten du bør kontakte servicestyrelsen om muligheder.
Deres hjemmeside er www.servicestyrelsen.dk

Man kan få en mentor til at hjælpe ham i starten af det nye job.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 13:46   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Opfølgning på tråden.

Han var i praktik en mdr i det firma, hvor han skulle prøve et løntilskudjob? Da perioden på løntilskud startede, havde firmaet intet arbejde, og ringede til jobkonsulent, som ikke tog telefonen, før mandag d. 8 . okt.

Vi styrtede ned og fik sønnen meldt til jobcenter igen, og fik af vide at der ikke ville være problemer omkring noget.

Ved udbetaling af kontanthjælpen var der ingen penge 1. nov. Jobkonsulenten havde " glemt " at meddele dette til økonomi afd.

Det bliver værre. Firmaet han arbejdede for, havde ikke underskrevet kontrakten med kommunen, og var som sådan ikke forpligtet til at give ham noget som helst, da de ikke ville får refunderet noget.

De vælger alligevel at udbetale 1500 kr, som skal sendes til jobkonsulenten som kopi af lønseddel, før min søn overhoved får udbetalt noget som helst.
Hvilket medføre huslejen ikke bliver betalt rettidigt, og andre ting som skal betales til d l. november skal lånes til.

Da min søn får udbetalt pengene fra kommunen, så mangler der 2000 kr, han får 2000 kr mindre udbetalt end han plejer på kontanthjælp.

Så finder jobkonsulenten ud af, at nu skal min søn prøves før han kan blive skrevet op til uddannelse, og her skal han starte i morgen, uden penge til transport 28,2 km hver vej.

Heldigvis blev jeg så tosset, at jeg skrev til hans øverste så dette er bragt i orden.

Denne jobkonsulent er totalt ubrugelig, da min søn var til samtale på tek skolen, havde denne sagt at han var skrevet op til start i januar, hvilket også viste sig at være løgn.

Det skal nævnes at da min søn kommer i praktik i firmaet, vil kommunen ikke give ham arbejdstøj, det er ikke nødvendigt. På trods af, at dette firma skal have synlige mærkater på deres biler, og arbejde et sted hvor man skal kunne se hvor de kommer fra?

Jeg har hele tiden skulle råbe og skrige, og kæmpe og klage. Tænk hvis min søn ikke havde mig, hvordan ville han så blive behandlet i kommunen?

Jeg har spurgt hvorfor min søn er i jobcenter og ikke i handicap afd, svaret var man kan ikke være 2 steder?

Hvor er Danmark blevet sådan et dårligt land, til at behandler mennesker med handicap sådan? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løntilskudsjob - 6 mdr.s projektarbejde m. mad og mennesker L.S. Dit og Dat 0 19-04-2013 22:55
praktik og evt.løntilskudsjob. hej Jeg er kommet i praktik. 2 30-11-2011 19:50
Løntilskudsjob, hvordan kommer jeg igang fiskecykel Spørgsmål ang fleksjob 6 11-10-2011 22:21
Spørgsmål om løntilskudsjob og min fremtid.. Yasmin Din historie 0 16-10-2010 09:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension