K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2012, 10:16   #1
Scorpion
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Scorpion er ny på vejen
Sdp Stop

Hej alle der ude.
Kommunen vil stoppe min sdp da de syntes jeg er klar til at komme på arbejdes market, selv om min læge Psykolog og selv den specialløgeerklæring kommunen har bestilt, vælger de at se bort fra hvad de skriver og siger at pga egen sygdom finder de mig ikke længer fuld uarbejdsdygtig, så
For lidt over 3 uger siden fik jeg en partshøring, hvor jeg kunne komme med mit svar, og i sammearbejde med min læge fik vi lave en god partshøring. I går D 13/8 2011 fik jeg så svar og de stopper min sdp.

Syntes det er så svært at have med kommunen at gøre, ved ikke helt hvad jeg skal gøre nu, anker min dom, men hvad for jeg ud af det ??
Og hvordan kan de vælge at se bort fra hvad alle de læger og psykologer siger ??

De har ikke lavet en arbejdsevenmetode endnu, da de mener jeg kan arbejde, selv om Min læge min Psykolog, og den Psykiatrisk specialløgeerklæring de selv har bestilt siger jeg min arbejdes evene er nedsat og anbefaler arbejde med nedsat tid, syntes ikke selv de overholder loven om retsikkerhed og § 28 og § 27

Så hvad kan jeg gøre nu så de tager det op med friske øjne og ikke bare den samme SB

Hjælp !!!

Tak
Scorpion er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 10:26   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Anke den skriftlige afgørelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 10:38   #3
Scorpion
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Scorpion er ny på vejen
Sdp stop

Hej Stampe. Ja jeg er i gang med at anke den, og laver den skreftlig, i sammenarbejde med min egen læge og en ven som arbejder på en Kommune, som har prøvet det her før, men hvad kan jeg ellers gøre ???

Det er som at snakke til en dør, når man har med kommunen at gøre
Scorpion er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 11:28   #4
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej Scorpion!

Ja, du har ret i at tale med kommunen, ofte er som at tale med en dør. Deres udmeldinger er som regel meget utydelige eller tvetydige - det er i hvert tilfælde min erfaring.

Selvfølgelig skal du klage, og selvfølgelig skal det være skriftligt - og godt du har din læge med dig.

Derudover skal du vide, at nedsat arbejdsevne i kommunens sprog kan oversættes til, at du i fremtiden vil kunne arbejde på nedsat tid. Og selv om man arbejder på nedsat tid, kan man i kommunens øjne godt være selvforsørgende. I min kommune er det sådan, at hvis man kan arbejde mindst 18 timer om ugen, er man selvforsørgende og skal derfor klare sig selv!!!! Jeg er langt fra enig, men det kommer jeg ikke langt med.

Muligvis er det dér, du er - at kommunen mener, at du sagtens kan være selvforsørgende på nedsat tid. Det er du nok ikke enig i, men desværre har de fleste kommuner nok vedtaget en grænse for, hvor meget/lidt en borger skal kunne arbejde for at være selvforsørgende.

Knus fra Fib-Spurven
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 13:34   #5
Scorpion
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Scorpion er ny på vejen
Sdp stop

Hej Fib-Spurven.

Har lige snakket med Sr-Bistand, de siger at hvis der ikke er lavet en arbejdes evnemetode, er sdp stop ugyldig. Passer dette ?
Scorpion er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 13:43   #6
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Ja, det er helt korrekt:

Klik ind på forsiden af k10, oppe i venstre hjørne er der en ramme med vigtige links, vælg her "sygedagpengestop" og læs info'en igennem. Her står bl.a.:

Så skal du især også lægge mærke til §28 i Bekendtgørelse af lov om sygedagpenge.

I denne står der:


Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Kilde: Bekendtgørelse af lov om sygedagpenge


Du skal også vide at arbejdsevnemetoden i praksis er udarbejdelse af det der kaldes en ressourceprofil. Den skal indeholde en vurdering om du er berettiget til revalidering, fleks eller ftp.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 14:03   #7
Scorpion
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Scorpion er ny på vejen
Hej Fib-Spurven.

De bruger
§ 7. Retten til sygedagpenge er betinget af, at en person er uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom. Afgørelsen af, om en person anses for uarbejdsdygtig, sker på grundlag af en samlet vurdering af sygdommen og dens indvirkning på den sygemeldtes arbejdsevne.

Og

Stk. 3. Vurderingen af en persons uarbejdsdygtighed skal som udgangspunkt foretages i forhold til beskæftigelsen før sygemeldingen. Efter 3 måneders sygefravær skal vurderingen ske på grundlag af den sygemeldtes uddannelses- og beskæftigelsesområde, medmindre der er særlige grunde, der taler for andet med hensyn til tidspunktet for vurderingen.

Hvad kan jeg gøre her, da jeg og min læge plus Psykolog er total imod det de skriver som til grundene for deres afslag eller hvad man nu kalder det
Scorpion er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 11:36   #8
Scorpion
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Scorpion er ny på vejen
Sdp stop Kontanthjælp ( Mens ens sag bliver behandlet ) ?

Hej der ude. Når man nu mister dagpengene, hvad gør jeg økonomisk mens ens sag bliver behandlet, rask melder jeg mig og for normal dagpenge, eller skal jeg på kontanthjælp ???
Og hvor lang tid kan det tager a behandle sådan en klage, og hvem sender jeg den til, min SB eller SB teamleder ??
Scorpion er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 06:31   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du melder dig på dp så siger du også du er ledig ti jpb alså rask, så der er kh.

det kan tage kommunen 4 uger at sende den til anke og derefter tager det min 3 mdr.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sdp stop Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 29 08-09-2012 15:57
Sdp-stop hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-07-2012 14:24
Stop af revalidering?? joseemma Alt det andet 10 12-08-2011 14:05
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Råb op og sig stop! Tante Ana Det er da strengt ! 13 05-03-2009 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension