K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2012, 17:14   #1
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Hvad skal der ske?

Jeg går sygemeldt på 3 mdr og tankerne køre rundt,jeg har altid gerne ville klare mig selv,men er nu blevet sygemeldt på mit arbejde.

Jeg har været til et møde med min sagsbehandler og skal snart til nr 2.Har fået referat efter første møde,hvor hun har skrevet at jeg tilhøre gruppe 1,vil være jobklar inden 3 mdr og ellers er sød og smilene.

Men det stemmer bare ikke med div udtalelser fra psykolog,læger og psykiatere.Nu vil jeg prøve at skrive lidt om hvad der fx står i papirene.

Psykolog:Hun har hele sit voksenliv lidt af angst og uro,hun har store vanskeligheder med at falde i søvn og lider af mareridt.Hendes funktionsevne er nedsat pga manglene søvn.Hun lider af mange senfølger af seksuelle overgreb,hvor PTSD symptomer er markante,hun skal påregne at nogle af hendes symtomer vil være varige,hvorfor det vil være væsentligt med hjælpemidler der kan lindre hendes symtomer.

i 2007 skrev en læge på Stolpegården:Hun lider af periodisk depression pt af moderat grad.

I 1998 Psykiatrisk hospital skriver Emotionel ustabil personlighedsstruktur,borderlinetype,som jeg aldrig er blevet behandlet for.

De nyeste diagnoser er forstyrelse i personlighedsstruktur af blandet type,PTSD,seksuelt overgreb fra nærtstående person i barndom og socialfobi.

Til dette skriver lægen bla at uanset hvad er jeg svært personlighedsforstyrret med maks nedsat funktionsniveau og dårlig GAF.
og at jeg er vurderet til at have så svær personlighedsforstyrelse at jeg altid vil score fra moderat til middelsvær depression.
Jeg går til behandling hos en psykiater,har gået der siden 2007.

Alt dette ligner jo slet ikke sagsbehandlerens vurdering,så hvad kan jeg gøre for at være parat til det næste møde?
Håber nogen kan hjælpe på forhånd tak

Sidst redigeret af Sanne33; 13-09-2012 kl. 17:20.
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 20:54   #2
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Hej Sanne..

Øv så er det din tur i det svære system :0(

Ikke at jeg er sikker i min sag, men tror tit det er noget de skriver efter første møde, da de som udgangspunkt arbejder på, at få dig ud af systemet igen.. Gerne hurtigst muligt.. Men som skrevet - jeg er ikke sikker i min sag..

Ville egentlig oz bare ønske dig god vind :0)
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 00:21   #3
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Zen-q,ja desværre,er dog rart at læse med herinde.

Nu er de 52 uger snart gået,og der er jo ikke sket så meget,så vil høre,tror i der er mulighed for at blive forlænget på sygedagpenge?

Jeg er startet på et 10 ugers forløb på Stolpegården-center for personlighedsforstyrrelser og efter det skal jeg i 1,5 års terapi 2 gange pr uge. Jeg håber selvfølgelig at jeg kan blive forlænget, da jeg jo er igang med behandling,hvad tror i mine muligheder er?

På forhånd tak
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 00:44   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Jeg håber da de lytter til dig, de fleste mentale sygdomme er de ret gode til at give tid på kommunerne.. de fleste..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 13:55   #5
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Men hvordan foregår det,får man brev om at nu falder man for forlængelse og skal selv forklare hvorfor man mener man burde forlænges,eller er der nogen sagsbehandlere der selv foreslår det?
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 00:00   #6
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Så har jeg modtaget brev om at jeg om 3 mdr står til at falde ud af sygedagpenge.Er det normalt at man får besked så lang tid før?

Det er 3 mdr siden sidst jeg har snakket med kommunen (samtale hver 3 mdr) skal jeg selv bede om at få en samtale?

Der hvor jeg er startet i behandling,siger at jeg skal bede om allerede nu at blive forlænget-mener bare at have læst at hvis jeg gør det FØR 52 uger og kommunen ikke vil forlænge,kommer jeg på kontanthjælp?
Så giver det jo ingen mening og er i forvejen nervøs for ikke at blive forlænget.

Og er det kommunen der selv skal undersøge om forlængelsesmulighed eller mig der skal komme med forslag eller skal stedet hvor jeg går i behandling kontakte kommune?

Ved godt der er mange spørgsmål,men føler mig meget i tvivl om det hele
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 07:32   #7
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
kommunen

Det er normalt de varsler varighed - det skal de.

Jeg kæmper med mange af de ting du også har.
Jeg blev forlænget indtil videre 2 måneder og ved så ikke yderligere. Sidst marts-sidst maj.
Kommunen, når tiden kommer, beder om statuspapirer fra dine behandlere når de skal til teammøde ang. muligheden for forlængelse.

Pøj Pøj
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 07:37   #8
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej Sanne33

Jeg har ikke styr på hvordan du skal gøre og forholde dig, men jeg fandt nedenstående i en anden tråd, svaret var fra Enteneller:

"såfremt du er på sygedagpenge er det jo vigtigt at du får forholdt dig til dine forlængelses muligheder, dette iht. §27 stk. 1. nr. 1 -7.http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Det er et krav at du er stationær i forhold til forlængelse under sdp. og derved kan du arbejde videre mod fleks med understøttelse af sdp.
__________________
Enteneller
"

Håber det måske kan hjælpe dig...
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension