K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2012, 12:15   #1
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Gode råd tak :0)

Hejsa..

Først lige et indblik i min sygehistorie.. Som bliver lidt lang (sorry)

I marts 2011 blev jeg af egen læge sygemeldt i 10 dage pga. rygsmerter.. Startede på job, men måtte efter få dage kravle til læge igen.. Han trak på skuldrene og ville ikke hjælpe mig..

Fik tid ved kiropraktor og igennem forsikring blev jeg scannet på privathospital.. Diagnose: degenerationsforandringer på tre nederste niveauer med sorte discus, midtstillet prolaps og modic type 2 .

Fortsatte ved kiropraktor/ fysio noget tid, dog uden at føle nogen bedring.. Bad til sidst om at blive henvist til Rygcenter Danmark.

Kommer gennem endnu en scanning, som viser det samme billede som den forrige scanning.. Jeg bliver tilknyttet fysioterapeut på sygehuset, men denne kan desværre ikke hjælpe.. Sygehuset sender mig til genoptræning i den kommune hvor jeg bor, men dette hjælper desværre heller ikke.. Ingen øvelser hjælper på mine smerter, som udelukkende skyldes mine Modicforandringer..

Igennem hele dette lange forløb, som slutter omkring januar 2012, arbejder jeg mere eller mindre hele tiden - dog på nedsat tid.. Jeg har (med hjælp fra genoptræning) fundet frem til et arbejdsniveau (20 timer), hvor jeg kan holde mine konstante smerter ud, og hvor jeg samtidig kan være til lidt nytte i min fritid..

Den eneste mulighed der er for (muligvis) at mindske mine Modicsmerter nu, er at jeg kommer på antibiotikakur i 100 dage.. Det vil jeg selvfølgelig gerne afprøve, da det vil være skønt hvis det virker..

Efter ca. 20 dage er jeg ifølge egen læge, nødsaget til at stoppe denne behandling, da jeg har tegn på lille blødende mavesår..

Sygehuset afslutter mig, da man derfra ikke har yderligere behandlingsmuligheder.. Der er desuden beskrevet skånehensyn..

Ressourceprofil bliver skrevet, lægekonsulent vurderer sag og vurderer sygdom som stationær.. Skriver ydermere, at der ikke kan forventes, at funktionsniveau vil kunne forbedres yderligere i forhold til nu..

Jeg bliver arb.prøvet i nuværende virksomhed som rigtig gerne vil ansætte mig i flexjob.. Kommune vil ikke udtale sig om, hvorvidt mine Sp forlænges, og virksomhed er desværre nødt til at fyre mig grundet økonomi.. Dog med klausul i min opsigelse, der lover job hvis jeg bliver tilkendt f.eks flex! Efter fyring bliver mine Sp forlænget til februar 2013.. Bliver sendt i jobtræning igen, da Sb siger, at en arb.prøvning ikke kan stå alene.. Udfører denne, og er nu pga smerter desværre nede på 17 timer om ugen.. (og laver stort set intet hjemme udover dagbog, spise, hvile og sove)

Nu har Sb imidlertid bedt min egen læge om statusattest..En læge som intet har haft at gøre med mit sygeforløb udover stop af antibiotika.. Da denne såkaldte læge, åbenbart ikke ved en rygende fis om Modic, har han noget så flot skrevet i den attest, at jeg også bør holde op med at ryge <- har ikke røget i næsten 2 mdr! og i øvrigt er 10-20 kg for tyk! (læge på sygehus har oplyst, at Modicsmerter intet har med vægt at gøre, og at det ikke hjælper at tabe sig!)

Har lige talt med Sb, som oplyser at de vil indhente yderligere lægeoplysninger, at min sag stadig er åben og at jeg nok muligvis skal i arb.prøvning igen, da der ikke har været fokus nok på udvikling af ressourcer.. (eneste ressource som der står i profil der skal udvikles, er OP I TID) alle andre ressourcer er udviklet..

Føler mig totalt til grin - føler bare de trækker tiden! Eller er jeg fuldstændig forkert på den??

Når jeg lufter tanker, frustrationer og spørger til hvad der sker/ skal ske i min sag nu, så bliver min Sb nærmest lidt sur på mig..

Har brug for at høre, hvad i mener+ synes+ tænker osv om min sag.. Kan jeg overhovedet selv gøre noget for at få sagen til at køre hurtigere? Eller??

Alle meninger og gode råd er hjertelig velkomne :0)

På forhånd tak :0)
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 16:10   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvilken paragraf blev du forlænget på her sidst da de blev forlænget til feb 2013?

Det er desværre nok ganske alm sådan som din sag forløber...så jeg tror ikke der er meget du kan gøre...

Alt skal jo undersøges før de evt kan give fleksjob/førtidspension

Man kan selvfølgelig altid selv søge en førtidspension på foreliggende grundlag (også selvom det er fleksjob man søger)....som vil tvinge dem til at lave en afgørelse i din sag...men her skal du passe på da du er på sygedagpenge og risikere at miste dem...

Så hvis jeg var dig...så ville jeg ikke gøre det...

Det ser ikke ud til at de mangler meget mere i din sag...og jeg tror ikke at du behøver at bekymre dig om det din egen læge skriver i statusattest....da lægekonsulenten jo har skrevet at det er stationær og at man ikke kan forvente mere end nu..

Så ja...man kan godt føle sig til grin over den langvarrige sagsforløb....men det er nu mere eller mindre ganske normalt...

Ud fra det som du skriver....så er du alligevel nået langt....og det ser ikke ud til at de mangler så meget mere før de kan lave en afgørelse i din sag...

Husk at hvis du kommer i en arbejdsprøvning mere...at skrive dagbog om forløbet...så du selv har styr på dokumentationen omkring denne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 16:43   #3
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Hej Web..

Mange tak for dit svar.. Man bliver sgi bare så pokkers frustreret hele tiden..

Jeg er blevet forlænget under paragraf 27 stk.1 nr.2. Så vidt jeg kan læse mig ud af, fordi de ville have mig arb.prøvet..

Jeg har talt med min fagforening som råder mig til IKKE at bede dem søge flex/pension nu, da der er risiko for afslag og jeg mister mine sygedagpenge (som du også skriver)

Må væbne mig med tålmodighed lidt endnu, selvom det et rigtig svært

Jeg kender ALT til de dagbøger - har indtil videre skrevet to af slagsen.. Øv hvor jeg hader det :0(

Synes det er SÅ træls at man skal tæskes igennem hele tiden, når det for mit vedkommende gør ondt værre.. Som om jobcenter/sagsbehandler ikke stoler en meter på sygehuslæger..
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 15:44   #4
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Question

Så er jeg allerede "på" igen.. Hehe

Kan sagsbehandler gøre min sag dårligere, hvis jeg siger hvad jeg mener, og stiller spørgsmålstegn ved det hun NU mener der skal afprøves/ske?? Uden at angribe hendes arbejdsgange eller hende personligt..

F.eks kan jeg ikke, udfra hvad hun har skrevet i min ressourceprofil, se nogen som helst grund til arbejdsprøvning nr.3.. Og tænker i den sammenhæng, at hun må komme med en rigtig god begrundelse til dette.. Men hun bliver så skide sur, hver gang jeg spørger ind til noget konkret i min sag uanset hvordan jeg spørger.. Om det er direkte uden omsvøb eller om det er pakket ind på en sukkersød og nærmest slesk måde..

Sidste mail fra hende lød nogenlunde sådan her: vi har brug for flere lægelige oplysninger..

Jeg ringede til hende næste dag og bad om en forklaring - og hun blev bare rigtig negativ!
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 16:19   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Gør det skriftligt....og sig at du virkelig ikke forstår hvorfor du skal igennem arbejdsprøvning nr 3....

Du kan jo altid skrive at du ikke spørger efter dette for at pisse hende af....men fordi du virkelig ikke forstår det....

På den måde burde hun egentlig begynde at skamme sig....da hun så kan se at du ikke har det godt med at hun bliver sur....

Det er ikke sagsbehandlers opgave at gøre hendes borgere bange for at spørge ind til deres egen sag...

Gem denne dokumentation....og alle hendes svar....

Skulle hun ikke rette ind og blive til at tale med på fornuftig vis....ja så kan du jo overveje en klage over samarbejdet fra hendes side i DIN sag....

Man kommer som alle ved længere når man kan samarbejde....og man kommer ikke så langt hvis folk render rundt og er bange for at spørge ind til ting i deres egen sag...

Der står tydeligt i loven at du skal have mulighed for at selv kunne deltage i din sag...og det er jo svært hvis man ikke engang kan spørge ind til ting i sagen...

Hvis hun også gør disse ting når du taler mundtligt med hende...så bør du overveje at optage samtalerne med hende....også når du er til møde med hende...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 20:39   #6
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Grunden til ar jeg søger noget svar på dette er, at jeg er indkaldt til møde ved hende på tirsdag.. Så jeg er lidt spændt på, hvad hun NU finder på!

Jeg har besluttet mig for, at jeg ikke magter at slikke hende der, hvor hun er højest i jordbærsæsonen, for sådan er jeg slet ikke af natur.. Plejer sgu at sige tingene som de er, frygter normalt ikke konsekvensen af mine meninger...

Må reflektere lidt over 4-ugers samtalen på tirsdag, og sende hende en mail efterfølgende hvis der er noget der skal uddybes..

Så har jeg oz tingene på skrift!

Tak for rådet endnu engang Web
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 20:43   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zen-q Se meddelelser
Må reflektere lidt over 4-ugers samtalen på tirsdag, og sende hende en mail efterfølgende hvis der er noget der skal uddybes..

Så har jeg oz tingene på skrift!
Lige præcis.

I sådan en mail kan du også referere til jeres møde og spørge, om du har forstået hende korrekt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 20:47   #8
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Vovse Ja lige præcis.. Så kan hun jo blive lige så tosset hun vil..
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 21:09   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zen-q Se meddelelser
Vovse Ja lige præcis.. Så kan hun jo blive lige så tosset hun vil..
Lige præcis.

Opfør dig pænt/korrekt når du taler med hende, men spørg gerne ind til tingene, stadig på en ordentlig måde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 21:35   #10
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Det synes jeg nu oz at jeg plejer at gøre.. Men hun bliver alligevel muggen..

Som da jeg stillede spørgsmål til hendes sidste mail ang flere lægelige oplysninger.. Spurgte bare stille og roligt hvad det går ud på.. Og straks afværgede hun med et surt svar om, at min sag jo stadig er åben..
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
10 gode råd...... phhmw Alt det andet 5 02-11-2010 13:53
Gode råd rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-10-2009 23:40
Gode råd dittemor Dit og Dat 20 25-03-2009 00:38
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47
7 GODE RÅD Hejdien Dit og Dat 3 28-12-2006 01:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension