K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2012, 00:15   #1
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
I strid med firma og forsikring.

Firmaet lyver?

Hej.
Jeg har et civilt søgsmål igang mod min arbejdsgiver for godtgørelse af svie og smerte, men de modforklarer forløbet i forhold til min forklaring til deres forsikring, og nu stemmer deres forklaring overhovedet ikke overens med Skades anmeldelsen vi udfyldte efter skaden..

Min kollega så hændelsesforløbet da jeg kom tilskade og firmaet har haft telefonisk kontakt til ham imens jeg var der for at høre hans forklaring og nu siger de at han har bekræftet deres forklaring selvom han ikke har og jeg var tilstede, da samtalen foregik...
Det irriterer mig grusomt at de lyver sådan.


Men kan lige sætte deres mail ind her:


Vi har fået oplyst, at du var i færd med at læsse en trailer med pakker og skulle flytte indføringsbåndet, så der blev mere fri arbejdsplads mellem indføringsbånd og bagvæg af pakker. Du trykkede på to knapper for enden af indføringsbåndet med tommelfingrene for at udføre dette. Du kom til at trykke på de forkerte knapper, så båndet førtes den forkerte vej. Kort forinden løftede du et stopgitter, der skulle stoppe pakkerne for enden af båndet. Stopgitteret hænger fast øverst på båndet og hængte ned foran din mave. Du fulgte med båndet bagud, indtil du ikke kunne komme længere, fordi du stødte mod bagvæggen af pakker. Gitteret trykkede mod din mave og tommelfingre. Begge tommelfingre blev trykket herved. Vidnet, (Skjult navn), har bekræftet hændelsesforløbet, således som det er beskrevet af (Firma) ovenfor. Båndet er godkendt af Arbejdstilsynet i sin nuværende konstruktion og der er i øvrigt ikke nedlagt påbud fra Arbejdstilsynets side i anledning af det passerede.

Du var ansat som vikar fra uge 37 til uge 42 i 2011, i alt var du hos (Firma) i 157 timer. Du har modtaget instruktion i betjeningen af den pågældende maskine, idet du de første 2-4 dage gik sammen med en erfaren medarbejder.

På baggrund af de modtagne oplysninger er det (forsikring) opfattelse, at (firma) ikke er erstatningsansvarlig for skaden. Der pålægges ansvar, hvis arbejdsgiveren er skyld i det passerede, der skal således være noget at bebrejde (firma) og det er der ikke efter (forsikring) opfattelse. Derfor er du ikke berettiget til erstatning.

Mit modsvar var.

Jeg mener ikke denne forklaring stemmer overens, med det der er sket i mit vikariat hos (firma), og jeg mener at
(firma) forklaring på forløbet er usand.
Jeg skulle på ingen måde flytte indføringsbåndet ud af lastbilen, men længere ind så pakkerne kunne komme fri fra båndet.
Jeg trykkede ikke forkert, da min hensigt var at få båndet længere ind i lastbilen.
Jeg har ikke løftet stopgitteret ned, det hang ned og jeg førte mine fingre ind under, som jeg altid har gjort.
Dette er jeg blevet instrueret i af deres "erfarende medarbejdere"
Denne medarbejder jeg arbejdede med de første 2-4 dage kunne intet dansk eller engelsk, jeg har fulgt hans måde at arbejde på,
og jeg mener ikke det er rigtigt at jeg skal bede om instruktionen, da det er arbejdsgivers ret at jeg får den nødvendige instruktion.
Jeg har på intet tidspunkt fået instruktion af maskinen af arbejdsgiver, og den instruktion jeg har fået har ikke været god nok
af de medarbejdere jeg har arbejdet med, da ingen har fortalt hvordan dette stopgitter skal anvendes.

Vidnet (skult navn), har heller ikke bekræftet dette handlingsforløb, som du skriver her i mailen, og dette ved jeg,
da jeg var tilstede, da (firma) ringede ham op og overhørte samtalen.

Der står beskrevet på anmeldelsen af arbejdsskaden:

Vikar fra (firma).
Var i færd med at læsse trailer med pakker og skulle have indføringsbåndet længere ind i traileren.
Han trykker på knappen for at udføre dette, hvorved fingrene kommer i klemme mellem pakker og indføringsbånd.

Det sidste på anmeldelsen, passer så ikke på anmeldelsen, da det er stopgitteret jeg er kommet til skade på.

Stopgitteret havde desuden et mellemstykke jern, som jeg kom i klemme på, dette er efter skaden blevet svejset af.

På baggrund af disse oplysninger er det af min opfattelse at (firma) er erstatningsansvarlige for skaden.
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 10:21   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tag fat i din fagforening.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 12:01   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
da det er arbejdsgivers ret

Du mener vel pligt

Og som allerede skrevet se af at få fat i fagforeningen.

Lige så tænker jeg at det måske vil være en ide at opfordre dem til selv at spørge vidne efter hvad vide faktisk oplevede, så den side af sagen kan blive opklaret en gang for alle, det kan også være du skal vælge selv at spørge vidne efter om vedkommende er sød at skrive det ned til dig, med en underskrift.

Personligt ville jeg vælge det sidste så hurtig som muligt, fordi vidne muligvis bliver presset af firma, og derfor muligvis støtter firma i forklaringen, så bliver denne ringet op er det nemmere at lyve, end det er at stå foran dig personligt.
Evt kunne jeg godt finde på at optage samtalen skjult med vidne, først spørge hvad så du enlig?? og så når vidne her fortalt, spørge som vidne vil være sød at skrive det ned til dig?? For stemmer de 2 ting så ikke, overens kan du bevise at der foregår noget der er temmelig lumsk.

Jeg kunne også godt finde på at "spørge" efter hvordan xx mand fra firma kan vide hvad der er foregået og på den baggrund ændre sine udsagn så de ikke stemmer overens med anmeldelsen, når denne slet ikke var til stedet da ulykken skete.

Det her er kun ideer *ss*

Men hold da op hvor er jeg DYBT misundelig til din evne til at holde hovedet koldt, holde dig til fakta og gøre det kort og forstligt.
Sådan en som... jeg mener xxx taler usandt, sikke en PÆN måde at skrive det på, det jo helt sindssygt, jeg ville være RASENDE og beskylde vedkommende for at lyve, jo jo det er også det du gør, men du gør det så gelende.

Skie godt bliv ved med at formulere dig sådan, hele din tur gennem systemet... det er vi nogen der kunne lære MEGET af
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 16:29   #4
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
Tak for råd

Jeg er desværre ikke medlem af en fagforening. Men jeg er interesseret i at vide hvad man f.eks. Kan gøre hvis de nægter at tage skylden. Er det så i byretten med det eller er der en slags ankenævn når det omhandler erstatningskrav mod arbejdsgiver? :-)
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 18:37   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
humm

Gemalen siger du skal prøve arbejdsmarkedsstyrrelsen (eller arbejdsskadestyrrelsen eller noget i den stil hedder det)... prøv og rig og spørg dem.

Gemalen siger der er en hjemmeside, altså en af de der offentlige nogle... god jagt *ss*

Du kan også prøve den fagforening der er typisk det fag, de kan vel da svare dig på hvad du så gør og hvor du skal henvende dig... det ville jeg nok gøre, men når nu gemalen nævner det andet ville jeg starte der, for den slags er han langt klogere på end jeg er
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 21:56   #6
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Har du ikke en forsikring hvor der er retshjælp på, spørg dit forsikringsselskab.

Ikke for at virke formanende, men der kan man se hvor vigtigt det er at stå i en ordenlig fagforening der høre faget til.

Jeg oplevede det selv samme da jeg fik en arbejdsskade, de har kørt hele min sag med glans.

Håber dit forsikringselskab yder retshjælp.
Held og lykke.

Mvh. rollo
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 10:08   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
/Ja læs din familieforsikringspolice, om den yder hjælp i nævnte sag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 20:10   #8
mikkelk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
mikkelk er ny på vejen
I forbindelse med langt de fleste familie/indboforsikringer er der også retshjælpsforsikring. Prøv evt. at kontakte din lokale advokatvagt, de giver gratis juridisk rådgiving. Jeg har selv haft brug for dem før og fået rigtig god hjælp.
mikkelk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
V og K i strid om førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 12-02-2012 00:10
EU domstol i strid m Grundloven? buster Politik og Samfund 0 22-04-2011 19:09
privat firma hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-12-2010 21:42
Sagsbehandlingstider i strid med Menneskerettighedskonventionerne jomfruen Politik og Samfund 0 14-01-2009 18:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension