K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2012, 18:51   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
skattestigning igen igen ?

hejsa

jeg mistede omkring 500 kr her til årsskiftet pga skattestigninger i kommunen altså ens skatteprocent blev sat op.

nu er der snakket om igen at den skal stige til årsskiftet.

vi pensionister stiger jo ikke i penge som vi plejer at gøre til årsskiftet som der hidtil er blevet godt.

så nu mister man vel penge ?
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 19:39   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Den lavere regulering af overførslerne træder først i kraft fra 2016. Næste år får vi kun en mindre regulering som nævnt her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=24089

Tror de fleste af os vil gå ned i rådighedsbeløb næste år... Et dårligt forvarsel om, hvordan det vil gå fra 2016...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2012, 18:54   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med Risa, næste år bliver en lille forsmag på, hvordan fremtiden bliver - og jeg skriver LILLE med vilje, for det kan meget nemt blive små 17.000 kr mindre når de først begynder at tage fat!!
Men den tid, den sorg.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2012, 19:11   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Og vi kan jo godt spå lidt om, hvordan udviklingen frem til 2016 bliver, for der er pt ikke den store fremgang i lønningerne pga krisen... Jeg forudser lige pt, at jeg vil miste ca 200-300kr/md i rådighedsbeløb næste år. Bliver absolut ikke rart, hvis det skal være sådan hvert år med den lavere regulering...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2012, 19:40   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det samme her Risa - jeg har overvejet at droppe vaskemaskine og tørretumbler, simpelthen for at spare på strømmen. Og fra December skal vi selv betale for vores vand, og der æder vaskemaskinen jo også noget........
Men det bliver godt nok fælt med 3 børn, at skulle på vaskeri - jeg har jo dårlig ryg og vaskeriet ligger i kælderen ca 500 meter herfra, så jeg kan da dårligt bære det.
Men lige nu ser jeg ikke andre muligheder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2012, 20:28   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Øv, Helene. Er ked af, at du (og alle andre i samme situation) skal være nød til at gøre dig sådanne tanker...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 10:17   #7
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
hej risa, HVIS du selv skal til at betale for i , SÅ begynder det at blive DYRT !!
mvh

betale for vandet ALTSÅ
mvh
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 11:17   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det er træls de skal sparke til folk der ligger ned..vi ka ligeså godt vænne os til der blir mindre og mindre pr.år...
det er vel meningen vi til sidst alle skal sendes ud på en øde ø og så kommer der en helikopter en gang om ugen og smider mad ned til os...

helene ka godt forstå du synes det m.betalingen af vand er megatræls..gad vide hvorfor i pludselig skal til det..''
heldigvis er vand ikke det dyrest,ved godt det svinger fra kommune til kommune..men vi betaler både for at få vand ind og få vand ud og så forbrug..vores lejere betaler kun det de bruger og ikke de andre afgifter.
troede det var normalt at man betalte for ens vandforbrug...
men m.3 børn som helene har løber det op..bad.mad og ikke mindst store synder - vaskemaskine..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 11:35   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ redy: jeg betaler allerede for både vand og vandafledning som individuel husstand. Det er ikke så meget vandet, der koster, men vandafledeningen gør. Og nu stiger den (også!), fordi regeringen har givet kommunerne lov til at hæve afgiften, så de kan bruge merindtægten til at sikre bedre mod oversvømmelse ved skybrud. Alligevel er det ikke så meget vandpriserne, jeg frygter - men varme og el... Dét risikerer at ramme hårdt med den klima/erergi-reform regeringen landede i foråret...

Ps. Det er Helene, der nu skal til at betale individuelt for vand...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 11:54   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
risa

ja vi er husejere og det blir meget dyrere i fremtiden ..vandafledningsafgiften stiger..strømmen stiger..varmen stiger..renovationen stiger..vi SKAL betale for 2 skraldespande - hvad enten vi bruger dem el.ej..normal skrald og genbrug..det stiger også..'
ja alt stiger..det er VANVITTIG..

risa..nu ved jeg godt vi er 2 og du mig bekendt er selv..men de straffer hele tiden folk med dyrere priser..og det blir svært for mange i fremtiden..

det ENESTE der ikke stiger er vores førtidspension..det blir ikke let for mange at overleve..håber dog de for fjernet sukkerafgiften..

der bliver endnu flere fattige i fremtiden..men det er politikkerne jo åbenbart ligeglade med..sådan virker det for mig..jeg skal nok klare mig..men der er mange der falder...er det sådan et samfund vi vil ha fremover

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension