K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2012, 11:51   #1
kæmper
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
kæmper er ny på vejen
lykkepille tvang

Kære alle

Her er 2 udsendelser jeg gerne vil dele med jer

Vil gerne høre om der er nogen bud på hvordan andre kan undgå og havne i samme oplevelse

Ønsker jer en dejlig weekend knud

Her er 2 programmer som omhandler Birte Vishart som i den grad har været udsat for tortur blot ved at komme til et aftalt kommunalt møde, hvor hun troede hun skulle have en praktikplads i stand og som hun selv havde været ude og lave aftale
r omkring.

Men til dette møde fik Birte beskeden om at hun nu var psykisk syg, og det var på baggrund af en speciel lægeerklæring som kommunen forlangte at få udarbejdet, pga at en sagsbehandler der mente at Birte har følelses mæssige problemer, og derved sender Birte til en Psykiater, men Birte har været på arbejdsmarkedet før, så det hele startede med at Birte redder sig en diskusprolaps.

Altså 3 offentlige personer som sidder og taler hen over hovedet på Birte, og som hun sagde, hun kunne lige så godt havet været en blomst på bordet, for der var ingen som tog sig af hvad Birte sagde.
De var 3 mod 1 og Birte følte sig både som et barn med løftet pegefinger og en person som ikke havde noget at skulle have sagt.
Lyt til begge programmer her> www.mediehusaarhus.dk/93.html

Hvor der også bliver spillet lidt god musik, sådan til at fortynde denne alvorlige og meget grusomme historie, som jeg vil tro mange foruden Birte har været udsat for, og vil blive udsat for.
Men Birte havde taget en diktafon med ind til dette møde, og det har vi med i programmerne, så alle kan høre, at det er sandt, for hvis ikke denne optagelse, ville man tro det var løgn, at man behandler mennesker på denne måde.

Birte og Jeg vil indgå i et samarbejde og begynde at lave en rk. af programmer (Nyt Radio Program uden titel endnu) som omhandler disse problemstillinger hvor det offentlige tvinger sine borger på bla. lykkepiller, og vi vil opsøge mennesker som vil fortælle deres historie og vil komme med oplysninger, vi vil følge denne proces som er igang mht dette.> http://www.facebook.com/groups/354292144648528/
Charter 11 Høring
OG vi vil prøve at finde nogle professionelle som giver mennesker psykofarmaka, og spørge dem om hvorfor de giver dem dette.
OG så vil vi tage imod råd og ris samt ros af det som kommer ud af vores produktive samarbejde, af vores lyttere.
kæmper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 23:38   #2
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
De kan godt tvinge en til at købe medicinen.
Men de kan ikke holde øje med om man tager den.

Så man "tager" den i 3 mdr, melder ingen effekt, og så er man ude af det igen. Kun nogle hundrede kr. fattigere.

Når det er sagt er mit eget liv blevet reddet af psykofarmaka, men det var absolut ikke fordi kommunen ville have jeg skulle tage det.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 06:00   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
De kan godt tvinge en til at købe medicinen.
Men de kan ikke holde øje med om man tager den.
Det er en sandhed med modifikationer.

Man kan lave det der kaldes en: Therapeutic Drug Monitoring (TDM) på en række af psykofarmaka, herunder fx Citalopram, Sertralin mf., der er præparater i "lykkepille" kategorien.

Og det hjælper typisk ikke at tage lidt af medicinen inden prøvetagning, fordi serumværdierne svinger langsomt ind ...


Citat:
Så man "tager" den i 3 mdr, melder ingen effekt, og så er man ude af det igen. Kun nogle hundrede kr. fattigere.
Til dem det går ud over kan man sige: gid det var så vel - men sådan spiller klaveret ikke nødvendigvis, og det bliver også omtalt sidst i den anden udsendelse.


BTW: Der var og er en hel del tro mere end faktuel viden omkring effekten af SSRI præparater - og medicinalindustrien har ingen interesse i at den vinkel ændres på en måde, så der udskrives mindre mængder af disse præparater.

Lægen på lydoptagelsen henviser til, at han tror den pgl. vil kunne "stabiliseres" / "hærdes" af at få pillerne - prøv at lytte efter på optagelsen, når lægen taler om sin tro.

Og de ikke lægefaglige myndighedspersoner på lydfilen efterlader det indtryk, at behandlingsforsøget nærmest "blot" handler om en tur i luftgyngen og at "store bamse", der har udfærdiget speciallægeerklæringen, er et rent sandhedsorakel - så begejstringen fra den side vil nærmest ingen ende tage, i forsøget på at give den pgl. "en sidste chance".

Men det er nærmest en klassisk tilgang hos personale, der ikke har en indsigt og kritisk tilgang til stofområdet, at de reagerer på den måde - de forholder sig til ordene og ikke til konteksten og substansen - endsige patienten.

I det gamle USSR tvangsbehandlede man i øvrigt også mennesker, der ikke lige passede ind i den gængse opfattelse af, hvad der forventedes af en god USSR samfundsborger - vi er åbenbart ikke et hak bedre her til lands ...


Man kan forenklet sige, at overgrebet som udsendelserne omhandler, det tager sit afsæt i en, hos visse faggrupper, nærmest religiøs tro på et bestemt behandlingsparadigme og at det netop passer til alle, der er "lidt skæv" ift. de krav der stilles i det aktuelle samfund, herunder til at opfylde lovgivningens krav om medvirken til egen helbredelse.

Det kan tilnærmelsesvis efterlades det indtryk, at ivrigheden, hos disse faggrupper, til at sætte de "lidt skæve eksistenser", med en psykisk over- eller underbygning på deres grundproblematikker, i en eksperimentiel SSRI behandling, den nærmer sig en tvangsmæssig karakter.

I forskningskredse er man i øvrigt bekendt med, at den nyeste forskningsbaserede evidente viden kan være årevis om at synke ned til de almen praktiserende læger, andet sundhedspersonale og andre faggrupper.


I øvrigt om "lykkepillens" historie:
http://www.faktalink.dk/titelliste/l.../lykkepiller02


Når det så er sagt, bør man have i erindring, at varighedsbegrænsningens indførelse og den nu fastsatte 52 ugers grænse med diverse forlængelsesmuligheder, er et borgerligt projekt - og i praksis er det den syge borger, der betaler den fulde pris ...

Varighedsbegrænsningen i lov om SDP blev indført af den borgerlige Schlüter-regering (VCQM/"Firkløver"-regeringen) i 1982 med det klare sigte (at tage borgerens økonomi som gidsel for), at tvinge kommunerne til ikke at langtidsparkere borgerene på SDP, idet borgeren inden varighedsbegrænsningens indførelse i lov om SDP kunne få SDP tidsubegrænset.

I første omgang nedsatte man varighedsbegrænsning i sygedagpengesammenhæng til 2 X 52 uger.

I 1989 nedsatte den borgelige Schlüter-regering yderlig varighedsbegrænsningen - nu til de nu 52 uger, men med de særlige muligheder for forlængelse som det fremgår af lovgivningen + senere tilførte ændringer.

Intentionerne i lovgivningsarbejdet var således, at borgeren ikke skulle ende med at blive langtidsparkeret på SDP, men at kommunen derimod skulle se at "få fingeren ud af gaskammeret" og afklare borgeren inden bortfald af SDP.

I dagens økonomiske kontekst bruges varighedsbegrænsningen mere af kommunerne til en form for kreativ besparelsespolitik og her kommer alle disse "julelege" med bla. psykiatriske vinkler på og behandling med SSRI præparater af borgeren ind i billedet.

Hvis borgeren gives en "kalktablet" i den (naive og jubeloptimistiske) forventning, at det vil bedre borgerens erhvervsevne på sigt, så kan papirnusseren sætte sit flueben i det rette skema, og borgeren på SDP kan få udbetalingen af SDP forlænget ... så kassetænkning og flueben, det er hvad det hele handler om ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 13:03   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu bed jeg ikke så meget mærke i at Birthe SKULLE tage piller, men langt mere mærke i hvordan der blev talt, for hold da op hvor det bare virkede SÅ bekendt, det var dog uhyggeligt, især at de opfører sig som "mor og far" der skælder ud over at man nu igen har dummet sig, og som om barnet ikke evner at tale og tænke selv, ikke evner at være et selvstændigt menneske.

Trænes de i at tale sådan?? man skulle tro at det var indlagt i deres udd at øve sig i at tale ned til ned om og hen over hovedet på borgeren.

Nøjagtigt sådan der blev jeg behandlet alle mine mange år i systemet, og jeg gik og undrede mig over hvorfor jeg blev mere og mere psykisk syg, hvorfor jeg fik selvmordstanker, og totalt mistede mit selvværd, bagklogskabens klare lys fortæller MEGET, men at side og høre Birthes optagelser gav mig det sidste nøk, det er virkelig ikke MIG men dem der var syge, jeg reagerede bare på et psykisk overgreb der foregik i rigtig mange år på og mod min person.

Måske det lyder mærkeligt men jeg blev faktisk glad, min sidste tvivl forsvandt, jeg tvivler dog på at det vil give et ryk i den rigtige retning for min psyke, som er blevet godt og grundigt ødelagt, der er jeg nået så langt som jeg nu en gang kan, men skidt også, bare det at min pande nu er helt oppe i skyerne, og jeg uden den sidste lille nagen kan sige at det var dem der gjorde mig psykisk syg, det var dem der gav mig min angst, og dem der fik mig til at forsøge at tage mit liv.

Efter den optagelse der er har jeg ingen tvivl tilbage.

Men hold da op 12 år med det der, no wunder man bliver syg i bæret.

Har det et navn at de taler på den måde?? for det har tydeligt en tendens til at rive andre med uanset at de tydeligt ikke ønsker at løbe med på den måde at behandle andre.
Birthe oplevede det med hendes læge, jeg har også oplevet den der medløber adfærd af hele 2 forskellige, og jeg er ikke 2 sek i tvivl om at ingen af dem ønskede at behandle mig på den måde, men at de blev manipoleret til det, måske det er fordi SB´eren er en autoritet??

Noget lidt andet er så at når jeg så ikke var der til at det kunne går ud over mig, så gik det ud over min gemal, så var det ham de talte til på den uhyggelige måde, men var jeg der tog de ham med i den måde at tale på, og ingen i denne verden kan bilde mig ind at min gemal ønskede at tale sådan til og om mig, og da SLET ikke når jeg sad lige ved siden af, det strider imod hans natur.

Så hvad er det lige der får folk til at løbe med på det??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 14:28   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Du kan læse lidt om magtforhold - særligt ift. børn & unge, men det er sådan set universielt gældende og således også ift. voksne, der indgår i det der kaldes et asymmetrisk magtforhold.

http://www.socialstyrelsen.dk/omsorg...magtanvendelse


Og klassisk er mennesker i en situation, som den der refereres til på optagelsen, underlagt et assymetrisk magtforhold med lægen og socialrådgiveren/myndighedspersonen som autoriteten, der besidder den egentlige magt i forholdet.

Borgeren/patienten reduceres til en genstand / nikkedukke, der tromles af magten.


Selv som læge / borger med en lægefaglig tilgang kan man komme ud for, at situationen udvikler sig i samme uheldig retning som beskrevet i udesendelserne, hvis man skulle komme til at stå i den situation at blive "systeme-afhænig", hvad enten det er hospitalssystemet eller velfærdssystemet i øvrigt.

Har man selv indsigt, ser man desværre jævnligt forvrøvlede udsagn / afgørelser, hvor man ud fra en faktuel tilgang til det sagte / afgjorte må tage sig til hovedet og sige: What ??? Med hvilket faktuelt afsæt kommer man frem til den konklusion ? (underforstået, der er da vist nogen, der skal have deres uddannelsespenge tilbage, for de har sq ikke fået noget ud af undervisningen!)

Tilføjet: Og som jeg tidligere har skrevet så ses det at ny forskningsbaseret viden kan have trange kår ift. at nedsynke til persongrupper med patient/borgerkontakt.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 08-09-2012 kl. 14:31.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 22:28   #6
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg skrev blot af egen erfaring.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2012, 10:30   #7
kæmper
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
kæmper er ny på vejen
Ja Lum det var også de tanker og føelser der opstod i mig, jeg følte mig umyndiggjort i min egen helbredelse. Begriber ikke at det skal være nødvendig at bruge trusler og tvang mod syge borger, det helbreder ikke en med ar på sjæl, sind og krop.

Kærlig hilsen Birte

Sidst redigeret af kæmper; 09-09-2012 kl. 10:36.
kæmper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2012, 12:54   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Er du compliant?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ight=compliant

En gammel tråd der ALDRIG må forsvinde......................

Læs , og få ny energi til at stå imod med!


Og husk, at hvis en løgn gentages tilstrækkelig mange gange, kan den blive en sandhed for de ignorante masser - så lad os kalde tingene for det det er: antidepressiv medicin.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
Massiv kritik af lykkepille-krav Webmaster K10 Nyheder 0 21-03-2011 06:12
Tvang Raadvild Alt det andet 41 23-07-2010 23:39
tvang !!! frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 83 15-06-2010 18:24
Tvang om pension? K.H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 24-01-2009 00:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension