K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2012, 11:20   #1
Iboo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Iboo er ny på vejen
Hjælp sygedagpenge

Hej håber er er nogen af jer herinde der kan hjælpe mig.

Jeg har siden februar gået sygemeldt, med en svær depression og angst, som jeg er i medicinsk behandling for.

Min kommune er nu begyndt at presse på for en raskmelding "hvilket jeg slet ikke er klar til" og man har efterfølgende kontaktet min læge, for at få ham til at raskmelde mig.

Jeg har under min sygdom været i løbende kontakt med læge samt sagsbehandler, og har bla. Bedt min læge om at indstille mig til psykiatrisk behandling eller psykolog, hvilket han ikke har villet gøre, da han ikke mener det er en god ide at rippe op i ting, før medicinen virker.

Situation er nu den, at efter han har snakket med min sagsbehandler.At nu mener han det er en god ide at jeg bliver rask meldt, og at jeg bliver sendt ud i arbejde med tilskud.

Som skrevet tidligere er jeg slet ikke klar, jeg døjer meget med en psykisk træthed, kan pludselig bryde sammen i gråd og kan ikke være sammen med for mange mennesker ad gangen, eller modtage for mange informationer, da det gør mig psykisk træt. Jeg føler slet ikke at jeg bliver hørt.

Mit spørgsmål er hvad gør jeg lige i min situation ?
Iboo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 01:54   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Skifte læge.

Du har dog flere muligheder end at skifte læge, men det vil koste dig penge, du er frit stillet til selv at gå til en psykiater eller psykolog.
Men uanset vil en psykolog IKKE være gratis, det kan blive lidt billigere med en henvisning fra egen læge, men ikke gratis, så skal man over i et abn fra Falk ens forsikring ell der giver adgang gratis.
Psykiater er gratis via en læge henviser.

Uanset vil du miste dine sygedagpenge efter 52 uger, du opfylder umiddelbart ikke kravene til forlængelse, og jeg tvivler på du vil kunne nå at opfylde dem inden de 52 uger udløber.
Hvad får man så?? man får KHJ ydelse.

Når det så er sagt, så burde din læge være prof nok til IKKE at høre efter hvad din SB´er siger, og i stedet træffe sine egne beslutninger ud fra din situation, og som udgangspunkt må man regne med at din læge har boller nok til at være LÆGE og leve op til lægeløftet.

Så raskmelder din læge dig, må det være fordi denne mener du er rask nok, at du så mener noget andet... måske du skal tage en ordentlig snak med din læge før du jager ud i et skifte, du ved hvad du har men ikke hvad du får, og ingen siger at en anden læge vil lade dig være sygemeldt eller for den sags skyld vil henvise dig til behandling.

Vil en ny læge ikke lade dig være sygemeldt, er din nuværende læge nok ikke helt ved siden af (og så kan du have stoppet dit eget hår i postkassen ved at skifte) nogle gange skal man kaste sig ud i noget selv om at man ikke rigtigt tør, eller ikke helt føler sig klar, og så går det alligevel.

Det gjorde jeg selv for nogle år siden, jeg lider bla af social angst og generel angst, men jeg står immervæk op på en scene hvert år, og spiller skuespil for op imod 150 mennesker af gangen, og jeg NYDDER det, men hold da ferie det var en overvindelse bare at møde op og deltage i det aller første møde, jeg kastede, og åd en stak Ritalin, det var jeg bestemt heller ikke spor klar til (syntes jeg) men jeg overlevede.

Det er stadig en overvindelse, nogle dage er jeg meget tæt på bare at blive hjemme, for det er s q det nemmeste at begrave sig under dynen, men det kommer jeg ikke ud af døren ved.

Har din læge tjekket om du mangler d-vita, hvis ikke så bed om at få det tjekket, for riiigtig mange går rundt og er psykisk "flade" hvor et skud ordentlige vitaminer kan kurrer det, tro ikke du bare selv kan købe en bøtte og så er det, det, for ofte skal man have langt over det anbefalede for at få dækket det underskud man har, og det skal man ikke begynde på selv, både fordi man ikke ved hvor langt man skal gå over, men også fordi det kan være temmelig farligt.

Min gemal fik en periode 5 gange dosis, men gik så også jævnligt til kontrol, og en god bekendt skal have dobbelt, hun gik faktisk og var depri, blev mega hurtigt træt, kunne ikke klare ret mange mennesker i ret lang tid, kunne begynde at græde ud af det blå uden at ane hvorfor osv osv, så fik hun en ny læge der startede med at tjekke for vita-mangel, og det førte til at hun fik ekstra vitaminer, bla d-vita, der gik 14 dage, så var hun et HELT andet menneske, det var virkelig EKSTRA for i forvejen tog hun vitaminpiller, hun har prøvet at skære ned på hendes d-vita, det gør hun aldrig igen.

Så det er bestemt en af de ting du bør vende med din læge før du løber skrigende bort i et forsøg på at få lov at være syg.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 10:51   #3
Iboo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Iboo er ny på vejen
Hej LUM

Og tak for dit svar, jeg har i dag rådført mig med andre, og alle siger det samme som dig. Skift læge omgående.

Jeg har ikke fået målt D vitaminer eller andet,jeg kan faktisk nikke genkendende til de samme symptomer som din gemal, dog har jeg også i perioder haft tanker om at opgive livet.

Min depression er tilbagevendende, og er blevet forstærket år for år, og er først i februar blevet sat i medicinsk behandling,efter eget ønske.
Iboo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 11:47   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu er det en nær bekendt der havde de symptomer, gemalen nøjes med at være konstant træt og udkørt.
Den bekendte gik også i mange år og fik det bare dårligere og dårligere, og de virkelig øv perioder kom oftere og oftere og varede længere og længere.
Det er ret normalt at d-vita mangel ligner dep, det værste er så at alt alt for få læger husker/ved det, så alt for få bliver tjekket.

Du behøver jo ikke have vita mangel, men muligheden er der, ud over at jeg så bestemt syntes du lige skal høre din læge efter hvorfor denne mener at du er rask nok til 37 timers arbejdsuge, jeg sys lægen skal have en chance for at forklare sin holdning til din tilstand, før du varer ud og skifter, især hvis lægen ellers er en fin læge, det kan jo være der virkelig er en ordentlig vurdering bag ved.

Der til vil de fleste læger der får en ny patient ind ikke bare lige henvise, de vil altså lære patienten at kende, og med god grund, for ellers ville folk jo bare skifte for et godt ord til de finder en læge som er enig, og vi har altså borgere i dette land, som har sygdomme der gør at de ikke kan sytre det, så det er kun godt at lægerne liiige tager sig tid til at lære patienterne at kende, og det vil altså strække din sag tid, og så meget tid har du jo ikke at løbe på vel.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Tilbagebetaling af sygedagpenge. (HJÆLP) Drezz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 01-11-2012 11:01
Hjælp til spg om sygedagpenge.. Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2012 00:30
Hjælp! 41000kr i Sygedagpenge! MiaNima Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 04-03-2012 09:37
Sygedagpenge-Hjælp popiae Alt det andet 22 02-09-2008 08:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension