K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2012, 12:04   #1
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
jeg er stik tosset-----

er blevet bevilliget kontanthjælp fra d. 1 i 8.. kommer fra sygedagpenge...
hvor sidste udb. var d.9 i 8 .. den udb. var jo for de sidste dage i juli måned..
nu siger kommunen så at de har ret til at trække den udb. fra som jeg fik ved sygedagpenge fra inden ... så jeg kan få udb. 5000 til d. 1 ... for
det er jo ikke engang til min husleje.....
hvad f.... kan jeg gøre???
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 13:47   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan ikke gøre ret meget..

Man kan normalt ikke tildeles kontanthjælp før pengene fra sidste udbetaling er opbrugt. Derfor bliver der lavet lidt forholdsregning og regnet ud hvor længe de penge ville have holdt i forhold til kontanthjælpen.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 14:00   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Da jeg kom på kh fik jeg noget, jeg mener hed "engangshjælp". Det var et engangsbeløb fra godkendelsestidspunktet og til første fulde kh-udbetaling. Om du kan få det, når du har sdp til udbetaling, ved jeg ikke, men det var måske værd at undersøge...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 15:13   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med Risa, der findes supplerende éngangsydelse og jeg tror du kan komme ind under den, hvis du kan dokumenterer at de beløb du får udbetalt ikke kan dække dine faste udgifter (ved faste udgifter mener de husleje, el, telefon abonnement, licens og forsikringer og almen overlevelse, efter din kommunes gældende takster).......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 01:17   #5
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
åh ja men de siger som de plejer at det for det første ikke er deres problem jeg brugte de andre penge på husleje,også jeg ikke har flere af dem...syns bare det er en smule træls at de penge var jo sidst måneds "løn" dem burde man sku ikke ku modregne....
jo der var skrevet det ekstra hjælp på ang. kontanthjælp de mente jeg kunne få. men på trods af det kun 5000 kr udb.
jeg har søgt pargraf 34.. men som sædvande skal /vil de ikke nøjes med de parpir som jeg har lagt ind nej.. de skal ha en bunke mere.. især den nyeste regning fra renovation er de helt vilde med at sku ha.. den jeg har lagt ind er for 1 halve år i år.... ja det sagde jeg den næste skal sku da nylig betales i oktober ...hmm. og alligevel vil hun ha den... gadvide om jeg så nylig måske kan få hjælp der...
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 08:07   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
har rettet..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 08:17   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Når der søges kontanthjælp er det sådan at ser på hvornår sidste udbetaling finder sted, og er så f.eks løn for 10 dage, ja så skal du leve af dem i 10 dage derfor får du det mindre i kontanthjælp her den første gang...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 10:03   #8
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
jo jo det er sørme da godt nok gået op for mig... bare ærgelig at man så ikke kan betale sine ting ,få sin medicin og mad for den sags skyld... bare kommunen får deres så er det jo godt...
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 19:52   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Sådanne er det og det er rigtigt surt det forstår jeg godt.
Håber du kan rede måneden med en §34 du har søgt.

Har du så husket at rette en evt boligsikring,når de har trukket sygedagpengen så har du jo fået bistand fra den 1. så der skal nu udregning ,hvis du modtager det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 01:15   #10
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
tja de siger at den ikke bliver større boligsik. bare fordi man kommer på kontanthjælp...men vil lige prøve igen

ang 34 ja så skal de ha andre papir end dem de havde bedt om så fik de dem så skal de ha andre papir igen, de andre var pludslig ikke nye nok. pt skændes jeg med damen om en renovations reg. som er betalt i marts måned og gælder fra januar til 1/7 hun siger hun vil have den nyeste fint... den skal nylig betales i okt.....


så gad vide om hun vil ha jeg skal vente med at få den 34 ...
mod dumhed kæmper selv guderne forgæves :/
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tosset eller ej - kender I det? Randita Alt det andet 17 25-06-2011 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension