K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2007, 21:00   #1
rpigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2007
Indlæg: 8
Styrke: 0
rpigen er ny på vejen
godkendt fleks... men :-(

Hej... jeg har nu kæmpe med en kommune, hvor der gik ½ år, før de fandt ud af at jeg var til... da det så skete, skal jeg love for at det hele er gået stærkt. Blev visiteret til fleksjob i juli, d. 31 august, blev jeg så ringet op; Tillykke, du er blevet godkendt til fleksjob

Nej hvor skønt og i går kom der så en jobkonsulent ud til mig her i firmaet og skulle tale med mig og arbejdsgiver om løn m.m.
Må jeg låne det dokument du har fået, der bekræfter du er bevilligt fleks... "øh jeg har og havde slet ikke modtaget noget dokumentation...". Jobkonsulenten sad ligeledes med intet... Jeg troede og min arbejdsgiver troede at det alt det var på plads ( vi havde jo for nylig sat til møde med en jobkonsulent som indstillede mig til fleks i denne virksomhed, hvor jeg i 1½ har været i revalidering/ arbejdsprøvning på 37 timer om ugen.

Uden noget nyt om hvilken løn og hvor mange timer, gik hun så igen i går og lovede at ringe tilbage i dag. Så jeg ventede spændt.... jeg var indstillet til 30 timers fleks, da de kunne se at jeg havde haft et 30 timers job før min sygemeldings periode...

Jeg blev skuffet... jeg havde for nogle år siden gennemgået en uddannelse via revalidering, da jeg var færdig med den, kunne jeg ikke få job indenfor branchen pga. min sygdom og måtte tage det arbejde jeg kunne få. Tilbage til rengøringsjob, som jeg i sin tid blev meget syg af da det opblussede min lidelse ( psoriaisi på 70 % af kroppen incl. hænder og negle)
jeg har altid betalt til min a-kasse og har altid været fuldtidsforsikret. jeg tog så 15 timers rengøring og fik suppleret op til 37 i 52 uger. Så tog jeg 15 timer mere derefter, for jeg skulle jo kunne forsørge mig selv. Mit eksem blev værre og værre, store blødende plamager og min chef begyndte at genere mig og fortælle at jeg ikke var særlig præsentabelt, til rengøring i et varehus midt om natten... så mit eksem og min psyke røg total. igen sygemeldt, igen reva og så arbejdsprøvning på 37 timer i 1½ år.... hvorfor skal jeg så lige pludselig kun have 30 timers fleks....

Det skal lige nævnes, at min a kasse, flere gange har sagt, at jeg trods flere års medlemsskab samt min fuldtidsforsikring ikke skulle regne med at jeg ville kunne få dagpenge i tilfælde af ledighed, grundet min svære psoriasis

Nogen der kan hjælpe????

Hilsen en der lige troede at jeg nu var færdig med at kæmpe.
rpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2007, 22:04   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du kan dokumentere at du har arbejdet på nedsat tid grundet din sygdom så skal du også tilbydes fuldtid fleks job

og jeg vil da mene at du kan dokumentere at det er dit helbred der har gjort at du var nød til at arbejde på nedsat tid, er du stadig i fagforening så kan jeg anbefale dig at tage en snak med dem, og ellers er der mulighed for at klage over og anke at du ikke fik tilbudt fuldtid fleksjob..

der står om deltid i fleksjob følgende

Arbejdsvilkår med skånehensyn
Fleksjob skal ikke længere altid tilbydes på fuld tid. Kommunen kan efter de nye regler fra 01.01.2007 nøjes med at tilbyde fleksjob på deltid, hvis borgerens seneste ordinære beskæftigelse var på deltid (op til 30 timer om ugen).

Hvis den nedsatte tid skyldes det dårlige helbred, har borgeren ret til tilbud om fleksjob på fuld tid. Er en person visiteret til fleksjob på deltid, får man ret til fleksjob på fuld tid, hvis en social begivenhed gør det nødvendigt at forsørge sig selv, f.eks. ved skilsmisse.
Nye muligheder i forbindelse med fleksjob


derud over skriver du at du har været i revalidering/arbejdsprøvning i 1½ år i 37 timer , så hvordan de er endt på at du kun skal tilbydes fleks efter deltids loven er mig en gåde ...

jeg ville med det sammen hvis jeg var dig anke sagen , men det allerførste jeg ville gøre var at skrive til kommunen hvor i jeg skrev at jeg ville have min fleksbevilling samt hvorfor det ikke er blevet mig oplyst at jeg kun bliver tilbudt fleksjob på 30 timer , når jeg har været i 37 timers beskæftigelse i 1½ år samt er fuldtidsforsikret i fagforeningen ...

Samtidig ville jeg skrive at jeg forventede at få afgørelsen på skrift med begrundelse samt ankevejledning

Håber du kan bruge svaret til noget , ellers må du lige skrive igen

mvh
Hejdien

PS hvor mange timer vil de have at du skal arbejde om ugen i den virksomhed du nu er i og som du har brugt 37 timer om ugen på i 1½ år ??
  Besvar med citat
Gammel 06-09-2007, 22:26   #3
rpigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2007
Indlæg: 8
Styrke: 0
rpigen er ny på vejen
Tak for dit svar

Hmm ja hvor mange timer?? Jeg har ikke set noget som helst på skrift endnu, men jeg kunne forstå på den jobkonsulent det var 16-20 timer om ugen.

Ja jeg kan læse mig til at jeg skal dokumentere at jeg kun har arbejdet 30 timer pga. sygdom.... Men ved da ikke hvordan. Jeg magtede ikke 30 timer, men kunne heller ikke forsørge mig og 3 børn for 15 timer, så noget måtte jeg jo gøre. for flere år siden blev jeg netop omskolet, fordi jeg ikke måtte arbejde med især rengøring, men efter endt uddannelse og ingen job, måtte jeg jo gribe til rengøring igen, for kommunen sagde jo direkte til mig, at nu havde de gjort hvad de var forpligtet til.

Så jeg har det bare sådan.... at jeg nu bliver straffet for at jeg har sørget for mad på bordet til mine børn...
rpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2008, 23:00   #4
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

For lige at rode lidt op i en gammel tråd

Kender et par stykker efterhånden der er blevet tilkendt fleks job og i deres fleksbevis er der skrevet antal af timer på feks. 18 timer grundet nedsat tid.

I min sag er der tilgengæld ikke sat timer på, der står kun nedsat tid.

Men hvad skal der egentlig stå ? Skal der intet stå eller skal time antal i fleks stå skrevet.

Håber der er nogen der kan gi et svar Kunne også være lidt skægt at se hvor stor forskell der er herinde i hvad der står.

Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2008, 22:58   #5
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

Smider den lige igen da der nu har været nogle fjolser inde og ødelægge det hele Godt gået web at du fik det hele op igen

For lige at rode lidt op i en gammel tråd

Kender et par stykker efterhånden der er blevet tilkendt fleks job og i deres fleksbevis er der skrevet antal af timer på feks. 18 timer grundet nedsat tid.

I min sag er der tilgengæld ikke sat timer på, der står kun nedsat tid.

Men hvad skal der egentlig stå ? Skal der intet stå eller skal time antal i fleks stå skrevet.

Håber der er nogen der kan gi et svar Kunne også være lidt skægt at se hvor stor forskell der er herinde i hvad der står.

Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 14:56   #6
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
er der slet ingen det kan svarer på dette eller er jeg bare den eneste der er tilkendt fleks

Hmm måske han er kommet i bad standing

Hilsen
Falco

God weekend
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 01:39   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Falco

Bad standing nej så slemt er det nok ikke du kan bare være smuttet i mellem alle indlæg og den eneste flekser det er du bestemt ikke (for hvem er jeg så )

Hvis dine timer er et skånehensyn som jeg formoder så burde de komme på med timer , det kan være svært at sige hvor mange timer da det ikke behøver at være det samme i alle job , jeg har feks to timer om dagen i butik men 4 timer om dagen som marketing så derfor er det også ved mig svært at sætte timer på ...

Så det hedder 15-20 timer med et ca foran og så står der tilpasses efter aktutelt job ...

Håber at du kan bruge det til noget (bed evt om at få det skrevet ind sådan ) og at du så ikke føler dig helt udenfor mere
  Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 07:51   #8
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa Hejdien

Hehe kunne da godt ske der var landet en Bad standing På mine brede skuldre.

Der er nemlig sat nedsat tid på, faktisk har de i afprøvnings forløb sat 10 til måske 15 på men det står kun i de rapporter der er lavet ikke på fleksbevis og da jeg kan se andre jeg kender og nogle herinde skrive om det, kom jeg jo til at tænke på om kommunen igen havde sprunget noget over.

Men få det skrevet på beviset får jeg nu nok ikke hvis det ikke ligefrem står i loven at det skal stå der, da Hedensted kommune mener der skal stå så lidt som muligt, for som de siger så er det nemmere at få et job, så kan vi altid fortælle skåne hensyn Skræmmende at en kommune kan opføre sig sådan


Men jo tak for svaret

Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 11:10   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Hedensted kommune mener der skal stå så lidt som muligt, for som de siger så er det nemmere at få et job, så kan vi altid fortælle skåne hensyn"

Ja, gad vide hvem det er nemmere for!
Sørg for at sikre dig med timeantal.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 13:33   #10
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Ja det jo lige det

Men vil da prøve at få dem til at skrive time antal på, nok desværre uden det store held

Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Blev godkendt til fleks anicegirl Er det overhovdet til at få fleksjob? 5 10-10-2008 15:47
jeg er blevt godkendt til Fleks vonsyld Hvordan forløb det da du søgte fleks? 10 24-12-2007 12:37
jubiiiiii jeg er godkendt til fleks mijanne Hvordan forløb det da du søgte fleks? 7 08-02-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension