K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2012, 18:23   #1
Chivas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Chivas er ny på vejen
Sygedagpenge

Hey med jer Håber i kan hjælpe

Jeg var sygemeldt fra 4. januar .2011 til 17. april .2011 ..
på grund af min knæ...

igen var jeg sygemeldt den 14.november 2011 til 20. juni 2012 omkring 42 uger i alt på grund jeg har PTSD og angst. og gå til psykolog.

jeg er raskmeldt nu i 7 uger. Jeg modtog et brev idag fra jobcenter at jeg skal i virksomhedspraktik i næste uge..

jeg er stadigvæk syg jeg tænkte vis jeg raskmeldte mig vil jeg få det bedre men nej det skete ikke..

Mens jeg var sygemeldt Min læge anbefalede mig at gå til Rehabiliteringscenter for Flygtninge men det var en lang ventetid 6 til 8 måneder.

Efter 8. måneder er gået ringede idag til Rehabiliteringscenter og spurgte hvornår jeg modtager et brev til at starte på Rehabiliteringscenter de sagde omkring en lille måned...

Kan jeg sygemeldt mig igen så jeg kan begynde på Rehabiliteringscenter ??

Kan min sygedagpenge bleve forlænget?

håber der er nogen der gider svare
Chivas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 18:52   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan sagtens sygemeldes, i det, det er din læge der bestemmer om du er syg eller ej, og ikke kommunen.

MEN du vil ikke få sygedagpenge, du har ikke optjent retten til dem, og en forlængelse sker mens man modtager ydelsen, ikke efter den er stanset i forbindelse med raskmelding, så vil det skulle være en genoptagelse af sygedagpengene i dit tilfæle, og det kræver at man har haft et reelt arbejde i x antal timer, og det har du jo ikke.

Samtidig er det ikke givet at du vil få lov at begynde på rehabiliteringscenteret, det er nemlig kommunen der bestemmer om det er relevant eller ej, med mindre din læge har henvist til det som behandling, så SKAL! du møde op og deltage i det centeret nu mener er det rigtige, såfremt du er sygemeldt.

Er du ikke sygemeldt SKAL du deltage i aktivering, men samtidig skal du vide at der er noget der heder sygeaktivering, det er ikke givet at man slipper for aktivering bare fordi man er syg, bare sådan at du er forberedt på at du vil kunne risikere at få besked på at deltage i det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 21:28   #3
Chivas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Chivas er ny på vejen
Jeg var sygmeldt 42 uger har jeg så 10 uger tilbage jeg kan få sygedagpenge vis jeg sygemeldter mig eller hva?
Chivas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 23:18   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nej du skal optjene retten til sygedagpengene, dvs et regulært arbejde i vist svarende til 6 måneder gange 37 timer.

Man kan ikke gemme eller spare sammen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension