K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2012, 17:30   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Dagdrømmeri

Tænk sig hvis man var født ind i en helt almindelig dansk middelklassefamilie med en mor og en far med 3 børn, fuldtidsarbejde og 1-2 biler.

Tænk sig så videre, at man selv er i stand til at klare hverdagen, og ikke er angst for at være alene, ikke er angst for at være sammen med mange mennesker, og at man egentlig godt kan klare studierne, men det handler bare om at tage sig sammen og få lavet lektierne.

Tænk sig så videre, at hvis bare man gør en ekstra indsats i skolen, på gymnasiet og senere på den videregående uddannelse, så kommer man endnu længere.

Prøv lige at tænk på hvordan det vil være, hvis ens bekymringer for hverdagen var noget man AKTIVT kunne gøre noget ved. F.eks. hvis man nu er bekymret for at blive fyret om 5-10 år, at man så kan gøre noget ved det, f.eks. ved at arbejde ekstra eller have et godt forholdt til chefen.

Prøv at tænk, hvis det, at arbejde, og det, at arbejde ekstra, betød at man kunne opnå ENDNU mere i samfundet.

Prøv så at tænk, at du vågner op igen til en hverdag fyldt med angst for en fremtid du ikke kan gøre en skid ved.

Ja, så har du mit liv.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 21:59   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...men sådan har de fleste af os på K10 det jo - en fremtid, som vi vanskeligt kan gøre noget ved!

Iøvrigt kender man aldrig fremtiden, så uanset hvor meget man lever i overhalingsbanen, kan et splitsekund ændre alt.

Derfor er det godt at bestræbe sig på at leve i nuet :-)

Måske misforstår jeg dig, Logiker, ville bare lige svare dig...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 22:35   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, sådan er mit liv også - jeg er ikke blot æblet der faldt langt fra stammen, jeg er æblet der trillede helt ud på kørebanen og bliv kørt over!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 23:09   #4
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Føler med dig Logiker, men jeg er sikker på, at du nok skal klare det. Aldrig gi´op.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension