K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2012, 17:10   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
psykiatriker fraråder arbejdsprøvning

hej

En god ven af mig som er endt i sygedagpengesytemet igen pågrund af psykiske problemer , har været ved psykiatriker som skriver i hans statuserklæring til kommunen at han fraråder arbejdsprøvning da han mener det kan give tilbagefald : og at han ikke kan give en behandling som vil forbedre min vens tilstand.

min ven blev revalideret i 2006 men det har nu vist sig at det hjalp ikke de psykiske problemer er for belastende når et arbejde skal passes.

er det nok til at sagsbehandleren kan søge førtidspension for vedkommende hvis hun ellers vil , min vens læge støtter op omkring dette.

venlig hilsen baldur og på forhånd tak
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 17:56   #2
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Det kommer an på hvad der præcist står i papirene.
Det er meget op til SB og hvis han er under 40 skal det jo gå meget hurtigt.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 19:32   #3
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej
der står : f 33.2 tilbagevendende depression af svær grad ,alder 48 år

mvh b
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 20:47   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej baldur,

Alle behandlingsmuligheder skal være udtømte og din vens lidelser skal være kroniske i forhold til mulighederne for førtidspension og det samme for fleksjob.

Kan forstå at din vens læger "kontra incidere" evt. arbejdsprøvning og det er helt fint, dette skal sagsbehandleren og kommunen respektere. Om hvorvidt det er nok til at starte en pensions sag ved jeg ikke, måske er der behov for at indhente andet lægeligt for din ven?

I forhold til at belyse om alle behandlingsmulighederne er udtømte for din vens lidelse, vil man ofte på det psykiske område sende ham til en uvildig psykiater og spørge til evt. behandlingsmuligheder mm. Vi ved jo ikke hvad der ligger i din vens sag pt.? Hvad siger hans sagsbehandler i forhold til en evt. pensionssag?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 22:07   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej og tak for svar

jeg vil da mene der står det er kronisk når der er tale om tilbagevendende depression . psykiatreren skriver også der er ptsd lignende symtomer men det er det må han ikke give en dianose på.

jeg har ikke statuserklæringen så jeg kan læse i den lige nu.

mvh b
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 22:58   #6
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Kronisk og tilbagevendende depression er ikke det samme...
har han været i arbejdsprøvning og fik det værre eller er det en formodning psykiateren har?
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 07:36   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der skal som nævnt ovenfor fremgå at tilstanden er STATIONÆR (Kronisk) og at der INGEN væsentlige behandlingsmuligheder er...

Hvis man kan få en udtalelse på funktionsevnen fra psykiater så er det en stor bonus
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
Arbejdsprøvning Mulle11 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 104 23-09-2013 09:08
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension