K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2012, 01:28   #1
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
nogen der har erfaring med § 100

hej er der nogen af jer der har erfaring ang § 100 når man er på kontanthjælp ?? er det kun for førtidspensionister


og dernæst hvad vis sb ikke kan finde en arbejdsprøvning til en og ikke vil søge en § 18
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 07:57   #2
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Jeg får paragarf 100, og er på kontanthjælp pt.

Så det er noget alle kan søge.
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 08:41   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
§ 100 kan søges af alle jeg på ledigheds ydelse,og fik engang det halve til en delprotese.

Ang om sagsbehandleren kan finde en arbejdsprøvning,så er det vist oftes jobkonsulenterne der får besked om dine mulige hensyn og finder et sted til dig,du kan også selv prøve at finde et.

Selv har jeg fået besked om at selv med en arbejdsevne på 5 timer er det ikke sikker at man får en pension.
og skal vi til at skulle helt med på et par timers arbejdsevne så der pensionen jo næsten afskaffet efter min mening.

Håber at du kommer i afprøvning et sted der er godt for dig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 10:40   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
SØSSER98 :kram
jeg fik paragraf 1oo da jeg var på sygedagpenge...jeg gik på smerteklinik i 1 år og det var over 8o km hver gang og jeg søgte paragraf 100 og fik det..hver mdr kom der penge mens jeg gik der...TIL KØRSEL
så som andre skriver så kommer det åbenbart ikke an på hvad man får inden...

så bare søg..man ka højst få nej..

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 11:07   #5
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Jeg er også på kt.hj. og får §100 pga. varigt nedsat funktionsevne med 1.500 kr. pr. måned.
Beløbet dækker medicin, vinduespudsning, havearbejde m.m.
Det tog et stykke tid inden ansøgningen gik igennem, men da var det med tilbagevirkende kraft.

Til dit andet spørgsmål. Du kan søge en fp efter §17 på det foreliggende grundlag. Det er jeg selv i gang med. Når man er på kt.hj. er der alligevel ikke noget at tabe ved det.
mvh. Thyra

Sidst redigeret af thyradanebod; 28-07-2012 kl. 11:11.
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 11:15   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ikke for førtidspensionister efter den "gamle" ordning
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 14:30   #7
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Først Tak for alle jeres svar


Jeg har søgt § 100 og fået afslag og den ligger i Anke nu og der er 8 mdr ventetid ---- Så jeg får bla stadig på 4 mdr ikke den medicin jeg skal have da jeg ikke har mulighed for at betale det - og ligeledes ingen hjælp til rengøring -havearbejde mm
sagen er nu sendt videre til kommunen igen fra handicap afd hvor den har været 1 gang
jobkonsulent er i tvivl om jeg skal i arbejdsprøvning eller ej da jeg ikke vil kunne varetage hjemlige opgave med rengøring -tøjvask ovs hvis jeg skal i arbejdsprøvning -

derudover så har de ingen steder pt hvor det er muligt at sende mig hen og arbejdsprøvning vil være max 2 x 2 timer som man på forhånd ikke er sikker på kan klares så der overvejes at indstille til FP

hvis ikke Sb indstiller til § 18 vil jeg selv søge en § 17 på det foreliggenden grundlag


men hvad gør jeg med medicin -hjælp til have arbejde - og rengøring som badeværelse og gulvvask tingene hober sig jo op jeg har svær lungesygdom og magter det ikke selv problemmet er at jeg ser jo frisk ud når man sidder og taler med diverse sb for de ser jo ikke hvordan det er når jeg skal udføre opgaverne - det koster mig oseaner af kræfter at udføre gulvvask mm min gangdistance er kort og jeg har problemmer i trapper og når det går op ad . Jeg er enlig og har ikke nogen der kan hjælpe i det daglige
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 17:39   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
men hvad gør jeg med medicin -hjælp til have arbejde - og rengøring som badeværelse og gulvvask tingene hober sig jo op jeg har svær lungesygdom og magter det ikke selv problemmet er at jeg ser jo frisk ud når man sidder og taler med diverse sb for de ser jo ikke hvordan det er når jeg skal udføre opgaverne - det koster mig oseaner af kræfter at udføre gulvvask mm min gangdistance er kort og jeg har problemmer i trapper og når det går op ad . Jeg er enlig og har ikke nogen der kan hjælpe i det daglige
Hej, ang. hjælp til i dit hjem, kan du søge om f.eks. midlertidig hjælp til det praktiske ting efter serviceloven § 83. Du kan bede om hjælpen i f.eks. hos den sociale afdeling i din kommune. Ellers henvend dig til borgerservice og spørg, hvor man søger det. De bør kunne hjælpe dig ad den vej.

Vedr. medicin, hvis du har en stor egenbetaling, kan du evt. søge om kronikerbevilling, læs her:
http://www.apoteket.dk/LoveOgRegler/...kronikere.aspx - hvis du måske kan få det, så snak med din læge om det.

Håber du vil overveje at se på ovenstående råd.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 21:27   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
søsser98

der var en der nævnte kronikerbevilling...
det har jeg og det er en kæmpe lettelse..jeg har en aftale m.apoteket og de tager fast ca 305 pr mdr på pbs og så har jeg ikke pungen frem på apoteket til de faste ting..før jeg fik det lavet sådan synes jeg det var et mareidt at besøge apoteket..nu er det ligemeget hvornår i mdr.jeg afhenter det..
så prøv at se om du ikke ka få lavet det...det vil gøre tingene nemmere for dig

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 20:15   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af thyradanebod Se meddelelser
Jeg er også på kt.hj. og får §100 pga. varigt nedsat funktionsevne med 1.500 kr. pr. måned.
Beløbet dækker medicin, vinduespudsning, havearbejde m.m.
Det tog et stykke tid inden ansøgningen gik igennem, men da var det med tilbagevirkende kraft.
mvh. Thyra

Hvis det er ok for dig må du gerne skrive kort om din fys. eller psyk. begrænsning, der har udløst tildeling af §100, da mange kommuner/SB'er simpelthen opererer som om paragraffen ikke eksisterer, og afviser ansøgere med bemærkningen "DET kan du da ikke få hjælp til!"

Sidst redigeret af L.S.; 29-07-2012 kl. 20:22.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen erfaring hanne7 Politik og Samfund 24 23-09-2013 15:01
Nogen der har erfaring ? Jef Dit og Dat 4 21-03-2013 11:25
nogen som har erfaring med freelance SB.. havheks Alt det andet 2 08-04-2012 23:14
Nogen der har erfaring med en Holter Monitering Jutta1502 Dit og Dat 14 14-01-2011 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension