K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2012, 20:09   #1
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Advarsel: Langt opstød om anden aktør

...Advarsel ren ventilering for at høre om jeg er den eneste.

Absolut ikke ment som en ..." alle sagsbehandlere/ aktøre er dumme tråd" for det er de bestemt ikke alle sammen OG har såmen også fuld forståelse for deres arbejdsopgaver og at det kan være svært. Har selv haft et job der indebar nogle af de samme opgaver ( ikke ikke for det offentlige system) og hvor der skulle prioteres af hensyn til økonomi og hvor hvis man ikke holdt tungen lige i munden nemt kunne komme til at gøre det samme som jeg har oplevet.
Har nogle diagnoser. Og selvfølgelig også udbrændthed.

Men: Har været tilknyttet anden aktør..lidt længere end hvad deres statetik lød på.

Har været til coaching, jobsøgningskursus, kompentence afklaring 3 gange i løbet af ti månder. Angst kurset som de også udbød var for folk der havde det dårligt (min primær diagnose er angst???)

Fint nok. Bliver sendt på et meget basalt it kursus ( har stort pc kørekort og er lettere ydmyget) for af vide at det er for at opøve mine kompentencer??

Så skal jeg i praktik. Jeg får en deadline på 24 timer ( skal undgå deadlines ifl. sagsbehandleren) men ak nej.. finder 20 praktik steder inden for den frist men ak. ..Hvad med det her sted ( det havde jeg allerede sagt nej til da det ville forværre min tilstand) ok fint. Bliver så ringet op igen et par dage efter. ... Vi har fundet et godt sted. Fint og jeg indvilliger. Det viser sig så at det er det samme sted som jeg lige har sagt nej til bare præsenteret på en anden måde??? Og siger derfor nej
Kommer til en samtale igen. Her får jeg at vide at de nu ikke kan bruge det sted mere fordi det får dem til at se dårligt ud, at de måtte aflyse..( havde jo ligesom sagt nej tak) Så det er vel ikke mit problem.

Forslår 20 steder mere ( vi er nu oppe få 40 forslag fra min side ang. praktik)

Bliver forslået om jeg ikke bare skulle få et praktiksted i Silvan. ( Det er der intet galt med) Har bare en videregående uddannelse og overbygning og kender intet til værktøj og vvs.

Jeg var bevilliget en mentorordning fra jobcenteret og da jeg efterspørger dette er reaktionen først: Du får sgu da aldrig Kbh.s Kommune til at betale en mentorordning, skulle du ikke bare tage at spille noget fodbold det er godt mod depression ( for det første udbød de ikke dette som et tilbud for det andet har jeg på intet ridspunkt sagt jeg havde en depression og for det trejde var mentorordningen forlængst aftalt med kommunen)

For gennemtrumfet mentorordingen med bemærkningen....Er du klar over hvad du beder os om? ...ja at I gør hvad min sagsbehandler og diverse foreskriver = læs jeres arbejde

Mentorordingen var heeelt umulig at skaffe i det private ifl. dem. Derfor blev jeg sendt i praktik i det offentlige et sted hvor jeg netop skulle undgå at være og på et meget lavt niveau i forhold til mine kompentencer. Der var selv sagt ingen mentor ordning men " anden aktør " ringede dagligt for at høre om min mentor var "sød" ....øhm?? Hverken praktikstedet er jeg havde hørt om den ordning. Det var så heller ikke nødvendigt, kun ydmygende og bidrog ikke til hjælp af mit karriereskift.
Nu har jeg vidst fået luft....Nå nej mangler lige.. virksomhedskonsulenten sagde at han kun havde kontaktet et ud af de fyrre steder jeg selv havde forslået, men jeg havde ikke kørekort så det kunne ikke lade sig gøre. ( de andre 39 krævede egenligt ikke kørekort og det gjorde dette heller ikke??) Min " kontakt person" hos anden aktør sagde at de havde kontaktet dem alle sammen, men ingen ikke " bed på" Som hun udtrykte det: Du har jo ingen kompentencer hvis du vil ud i et karriereskift. Øhm..snuse praktik anyone?
Det er virkelig en barsk verden i det her system og man skal være lidt stærk og det er jeg ikke.
Hvis der er nogle der har kæmpet sig gennem denne tekst og læst og kunne få sammenhæng i alt dette
Måske er jeg bare over sensitiv..?
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 21:49   #2
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Jeg har lige læst en fantastisk morsom bog "dagpengeland" skrevet af Lau Aaen.
" en sand historie om aktivering"
Den minder lidt om det du beskriver og er ret grotesk, men som mange af os kan nikke genkendende til.
Jeg kan anbefale den kraftigt, hvis du endnu ikke har læst den.

Hilsen Hej
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 22:07   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hold da op, har aldrig været i aktivering i mine år i systemet
kun en arbejdsprøvning og skal snart starte på en ny i 4 uger
som jeg er næsten er 100 procent sikker på bliver det sidste
men i dette system er der ingen garatier for noget
det virker nu meget voldsomt og der er ikke rigtig nogen handle plan for hvad det skal ende med.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 22:42   #4
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af hej Se meddelelser
Jeg har lige læst en fantastisk morsom bog "dagpengeland" skrevet af Lau Aaen.
" en sand historie om aktivering"
Den minder lidt om det du beskriver og er ret grotesk, men som mange af os kan nikke genkendende til.
Jeg kan anbefale den kraftigt, hvis du endnu ikke har læst den.

Hilsen Hej
Har læst hans blog og trillede ned af stolen af grin. Den er "spot on" og belyser virkeligt hvordan det fungerer derude. Har ikke læst bogen men kan kun sige at bloggen ihvertfaldt er god læsning på en dårlig dag

Det er virkeligt et andet land, "dagpengeland". .." Sygedagpengeland" er jo lidt anderledes da vi ud over måske kan have lidt ironisk distance til diverse kurser og sagsbehandlere men virkeligt har så meget andet at slås med både sygdom og arbejdsløshed og skal igennem rigtigt mange ting og kan være uafklarede på alle fronter- Jeg endte med at raskmelde mig for at komme væk da jeg var blevet mere syg med diverse...Ja læs ovenstående samt utallige udredninger hvis jeg var blevet. ( Det føles ihvertfald dejligt ligenu omend noget overilet måske)
Det var måske ikke fornuftigt og ender sikkert med at komme tilbage igen. Læste et sted at der var en stresscoach der havde raskmeldt sig under et ret hårdt sygdomsforløb ja for at undgå stress pga. kommunen. Det er da tankevækkende at nogle af os vælger den løsning af den ene eller anden årsag. Der er vidst iøvrigt lige udkommet en bog der hedder noget med " På sygedagpenge" eller ligende, hvor folk beskriver deres oplevelser. Men ok det virker som om der også er rigeligt med erfaringer at hente herinde
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 22:51   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Da jeg blev henvist til en anden aktør frygtede jeg det værste, og var advaret af flere.

Heldigvis blev jeg henvist til den anden aktør en gang til, for min første oplevelse var meget påvirket af mine forestillinger om, hvordan forløbet ville blive.

Mit første forløb hos anden aktør var yderst positiv, f.eks. når vi sad og tjekkede jobannoncer, så gik han langt uden om "skod-stederne".

Men p.g.a. mine forventninger turde jeg jo slet ikke tro på, at det var så positivt, som det så ud til, hele tiden forventede jeg, at bøtten snart ville vende, men det gjorde den ikke.

Så jeg var faktisk glad for, at få en ny henvisning.

Når man har været i kommunens trædemølle i ca. 14 år, med alt hvad det indebærer, så er det simpelthen en lise for sjælen, at blive mødt der hvor man er, af et ordentligt og reelt menneske.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 23:05   #6
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
[QUOTE=MTVRV1;235346]hold da op, har aldrig været i aktivering i mine år i systemet
kun en arbejdsprøvning og skal snart starte på en ny i 4 uger
som jeg er næsten er 100 procent sikker på bliver det sidste
men i dette system er der ingen garatier for noget
det virker nu meget voldsomt og der er ikke rigtig nogen handle plan for hvad det skal ende med.

Det lyder vildt at du ikke har været i aktivering. Jeg blev sendt ud i " aktivering under sygdom" dog kun diverse kurser og motion efter 6 ugers sygemeldning hvor jeg var så "ramt" at jeg måtte betale for taxa kørsel ( på dagpenge) fordi jeg var så dårlig at jeg ikke kunne koordinere hvordan jeg skulle komme hjemmefra og tage en bus = et par kilometer fra hvor jeg boede. Det kan være det er derfor de tror de forsat kunne forvirre mig Men NEJ!

Det eneste jeg har lært ..og lidt forsent... er at få det hele på skrift inden du skal ud. De skal som mindste mål kunne forklare dig hvad planen går ud på og hvad målet/formålet er. Og så håber jeg at du udfra det og hvad du selv føler kan agere efter hvad der er det bedste for dig på sigt. Ellers er det lidt voldsomt og det burde jo ikke være meningen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Da jeg blev henvist til en anden aktør frygtede jeg det værste, og var advaret af flere.

Heldigvis blev jeg henvist til den anden aktør en gang til, for min første oplevelse var meget påvirket af mine forestillinger om, hvordan forløbet ville blive.

Mit første forløb hos anden aktør var yderst positiv, f.eks. når vi sad og tjekkede jobannoncer, så gik han langt uden om "skod-stederne".

Men p.g.a. mine forventninger turde jeg jo slet ikke tro på, at det var så positivt, som det så ud til, hele tiden forventede jeg, at bøtten snart ville vende, men det gjorde den ikke.

Så jeg var faktisk glad for, at få en ny henvisning.

Når man har været i kommunens trædemølle i ca. 14 år, med alt hvad det indebærer, så er det simpelthen en lise for sjælen, at blive mødt der hvor man er, af et ordentligt og reelt menneske.
Dejligt at høre at du har haft positive erfaringer. Kan sagtens nikke genkendende til at det må må være en lise for sjælen at blive mødt der hvor man er. Skulle måske også lige sige at jeg også har haft udbytte af anden aktør. Kom bare derhen for tidligt, var der for længe og det sluttede dårligt for mig ihvertfald. Men havde f.eks. stor glæde af at møde andre i min situation, så på den måde var det ikke dårligt, og ved som du også skriver at der er mange der virkeligt har stort udbytte af det
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nu? (advarsel langt) Gunell Spørgsmål ang fleksjob 16 14-08-2012 22:17
Anden aktør JKR Spørgsmål ang fleksjob 11 29-01-2011 11:44
Anden aktør rose Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2009 22:51
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 15 21-08-2009 11:22
Anden aktør. Wersi 56 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-10-2008 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension