K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2012, 16:40   #1
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Speciallæge i arbejdsmedicin

hej igen alle i herlige mennesker..

se det startede med at jeg skulle have lavet en statusrapport som lægen så kun ville lave til en GHA.. så får han besked på at lave en GHA af sagsbehandler og så sender han en statusrapport.. hahaa

nååå, sagsbeh ringer og spørger om jeg vil have en kopi som jeg gerne vil selvfølgelig og forklarer kort at hvad lægen har skrevet og tilsendt..
hun siger så han skriver noget med en arbejdsmediciner..?? men at jeg skal i praktik inden..??

lægen har tilføjet 2 nye diagnoser (psoreasisgigt, migræne- periodevis stærk) og en re-diagnose af min depression(fordi den svinger mellem moderat og svær)

han skriver under prognoser - at alle tiltag medicinsk og samtaleterapi har været uden bedring.. at alt behandling ifht psoreasisgigt ikke vil forbedre arbejdsevne men kun livskvalitet (bedre nattesøvn f.esk.) At min migræne er kronisk med 2-3 anfald (af svær grad) pr md og at behandling ikke vil kunne ændre da behandling har stået på siden 2009..

under praktik skriver han: Pt forventes at kunne deltage i praktik/arbejdsprøvning med omfattende skåneforanstaltninger. Dvs højest 2 timer dgl, uden nakke, skulder/ryg belastende opgaver og med mulighed for hvilepauser

han gør opmærksom på at tage sidste GHA og skånehensyn og diagnoser med og ikke kun denne status rapport..

Vurdering af helbredsforholdenes betydning for sagen

Pga et svagt udgangspunkt (se tidl LÆ145 samt epikrise fra Psykiatrisk afdeling i xxxx) kan der være tvivl om nogen tilknytning til arbejdsmarkedet er mulig overhovedet. Evt kunne pt. vurderes via generel helbredsundersøgelse/speciallægeattest ved speciallæge i arbejdsmedicen..

ALTSÅ

lægen mener jo at det ville være en meget god ide at sende mig omkring en sådan speciallæge i arb.med.

Forstår så bare ikke hvorfor hun siger jeg skal i praktik inden..?? er det rigtigt..?? har fundet lidt på nettet om hvad en sådan læge er - men er ikke sikker på jeg helt har forstået..

Min nuværende sagsbeh holder pr 31 juli 2012 så hun mente det var bedst at vente med at påbegynde arbejdsprøvning indtil samtale med nye sagsbehandler.. har så tænkt mig et møde for at sammenkoble alle mine speciallæge erklæringer, lægepapirer osv.. er det mon ikke en god ide..??
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 17:22   #2
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Jeg kan godt forstå at du ikke er helt sikker på hvad en arbejdsmediciner laver. Jeg har været sendt til en af kommunen og jeg er stadig ikke sikker på hvad arbejdsmedicinere laver.
Jeg fortalte bare hvordan jeg var kommet til skade, hvad jeg havde arbejdet med, hvor jeg havde taget uddannelse, familieforhold og lignende. Hans konklusion var at han ikke vidste hvad der var galt men at han mente at mine smerter var reelle.
Meget brugbar undersøgelse...
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 20:14   #3
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
øhhh

ja de var da virkelig godt givet ud..

lægen nævnte det første gang efter jeg var faldet af en hest og havde fået piskesmæld.. IGEN.. men da jeg snakkede med lægen og forsikringen fik jeg afvide at jeg ingen form for erstatning ville kunne få da jeg havde papirer som var dårlige og ingen kunne vurdere min evt tabte arbejdsevne efter netop den ulykke..

så de må vel vurdere ifht arbejdsevne osv... ?? men kan virkelig ikke finde noget brugbart nogen steder.. og forstår virkelig ikke at jeg skal i arbejdsprøvning inden...??
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallæge? Sommerfugl77 Spørgsmål ang fleksjob 4 31-08-2012 15:44
Speciallæge? Mrs.Daisy At søge førtidspension 4 07-04-2012 15:36
Speciallæge tjele88 Alt det andet 0 20-12-2011 11:19
speciallæge nono222 Alt det andet 7 23-09-2011 21:50
Speciallæge? Annemette Alt det andet 35 05-12-2009 16:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension