K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2012, 21:47   #1
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
For rask til førtidsp. for syg til sygdagpenge....hvad nu

Hej alle,
BAN har hjemsendt sagen og jeg her været til en ny opfølgningssamtale og genbehandling af sagen.
Det resulterede i at jeg var for rask til at søge om førtidspension, og for syg til sygedagpenge. Jeg har stadig ikke fået en diagnose fra psykiateren, da hun mener at det er for tidligt men mener at jeg muligvis lider af PTSD og OCD.

Hvad skal jeg gøre??? Kan man da ikke blive arbejdsprøvet???? Hvad med flexjob?? Jeg er igen på bar bund og håber at I kan hjælpe

http://www.k10.dk/showthread.php?t=20015&page=10
link til min SDP-sag
__________________
"Art is the only way to run away without leaving home."
sara7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 21:50   #2
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Man kan ikke være for syg til sygedagpenge men man kan kun få dem i 52 uger og tager sagen længere er der ikke noget at gøre. Så længe du er under behandling kan du ikke blive arbejdsprøvet eller få flex. Desværre er systemet ikke så nemt at arbejde med.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 01:39   #3
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Kan man da ikke bruge § 27 (4) i mit tilfælde? Da jeg stadig er unnder behanling.
__________________
"Art is the only way to run away without leaving home."
sara7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 02:01   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sara7 Se meddelelser
Kan man da ikke bruge § 27 (4) i mit tilfælde? Da jeg stadig er unnder behanling.
For at bruge den, skal det være fastslået at du ikke kan komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked, og heller ikke kan revalideres til det.

Når du ikke er arbejdsprøvet eller har alle lægeattester på plads, der siger at din arbejdsevne er væsentligt og varigt nedsat.. tror jeg ikke du kommer ind under den, medmindre de er flinke.
Din situation skal bedømmes til varig.. og det har din psykiater netop ikke villet gøre endnu. Så den dumper du på, til du er færdigbehandlet og har en erklæring der bedømmer om det er varigt.

Du vil stadigt kunne arbejdsprøves.. men du ender bare på kontanthjælp mens du bliver det...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så blev jeg endelig og meget langt om længe, førtidsp Mella Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 25-10-2013 01:51
sygdagpenge tulipana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-10-2013 09:56
sygdagpenge tulipana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 24-01-2012 16:46
Tidshorisont på ansøgning af førtidsp.? næsebjørn At søge førtidspension 15 29-10-2010 20:03
Rabatter til førtidsP. eldorado Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 13-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension