K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2012, 00:09   #1
Maria 45
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Maria 45 er ny på vejen
Føj for et velfærdssystem

Jeg er flov over vores såkaldte veldfærds system, når man får brug for hjælp af det sociale system på grund af sygdom, møder man kun kulde og mistro.

Personalet i social sektoren virker så pi... trætte af deres job og det går ud over de borgere der søger hjælp.

Nu har jeg været ude på sidelinjen og set hvordan systemet fungere i over 4 år og det er en grim oplevelse.

De mennesker der er i klemme har ikke overskud til at klage, det er så let at sparke på dem der ligger ned.

Når en social rådgiver har været nogen år i jobbet virker det som om alle medmenneskelige føleser er væk og man er kun til besvær.

Hvis ikke borgeren er ydmyg og nærmest krybene så er der ingen hjælp at hente, og hvis man viser en smule værdighed skal man nok blive pillet ned.

Hvad diverse dygtige læger skriver og siger bruges som regel ikke i systemet hvis dette kan undgås.

Der er så mange regler og cirkulære i det offentlige system og få af dem bliver overholdt, er du i systemet skal du indkaldes hver 3. die måned, det sker i reglen heller ikke.

Du må endelig ikke tro du er noget, de skal nok hjælpe dig med at pille alt selvtillid ud af dig, hvis du skulle have haft det inden du kom i klørene på det system.

Hvis du ikke har en stærk pårørende i din nærhed der vil kæmpe din kamp skal du være mere end heldig hvis du får hjælp.

Hvis der mod forventning er nogen der vil høre min begrundelse for dette indlæg, står jeg til dispution til enhver tid.



Marianne Jensen

Vejrøgade 1 st

2100 kbh. Ø
Maria 45 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 01:07   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maria 45 Se meddelelser

Når en social rådgiver har været nogen år i jobbet virker det som om alle medmenneskelige føleser er væk og man er kun til besvær.
Velkommen til, Maria!

Nemlig!

...men hvor er det lige, du har set en socialrådgiver her i byen?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 02:03   #3
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Hej Maria ,

Jeg synes at generaliseringen af socialarbejder kompetencer eller mangel for det samme er måske lidt uheldigt. Mange af de socialrådgiver som kommer ud af skolen ønsker at gøre en forskelle for de borgere de kommer til at arbejde med. Men det er faktiske cirka kun 40% af de ansatte på et jobcenter som er socialrådgiver, resten kan har meget forskellige baggrund. Lovgivningen er rammen for deres arbejde og tit har de faktiske ikke beslutningskompetencer men kun henvisning kompetencer.Det som virker helt forkert på mig er når det er en manglende kendskab om hvordan lovgivnings omsættes .
En del af problematikken ligger faktisk i incitament til kommunen for at sørge for at sagsbehandling er foregået efter forvaltningsretlige principper. Hvis kommunen fik en økonomisk staf for hver gang sagen er ikke blevet behandlet rigtigt så vil kommunen nok sørge for at ansætte kvalificere medarbejder og overholde loven.
På en mere general samfundsmæssige plan synes jeg at det danske velfærdssamfund rummer mange gode tinge såsom kompensationsprincippet. Desværre er det den aspekt af velfærd som lider på de kommende reformer.
Og ja det er uretfærdigt at nogle af os fødes med eller erhverver en funktionsnedsættelse så vi kan ikke præsteres ligesom de andre men sådan er livet engang. Jeg tror at det er utopisk at tro at vi kan alle sammen være lige, for vi er hvert for sig unik og derfor udenfor kategorisering. Det er udtrykke for min personlig mening og er ikke ment for at virke stødende på noget måde.
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 10:59   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Papdronning. Det er svært ikke at generalisere, hvis ens møde med systemet kun har været negativt. ( Socialrådgivere) Men måske er det også fordi kommunerne har sparet så mange penge, ved lige netop ikke at ansætte socialrådgivere, men revl og krat.

Det bedste intentioner har de sikkert, men bliver bare ikke ansat til dette i kommunerne, som du selv skriver de arbejder efter lovens forskrifter.

Bare svært for os almindelige dødelige og syge, at forstå at mange af disse mennesker virker som om de har solgt deres sjæl til fanden for ussel marmon og et job, som de brænder ud i. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 16:52   #5
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Ja jeg kan godt forstå hvordan du har det. Jeg blev også meget skuffet da jeg havnede i systemet. Jeg havde jo også forventet at systemet var til for at hjælpe folk der var havnet i en uheldig situation. Man bliver hurtigt klogere.
Jeg tror nu heller ikke at det er socialrådgivernes skyld som sådan. De handler jo ud fra de politiske retningslinier inden for området. At sagsbehandlerne nogen gange opfører sig som idioter skyldes politisk pres. Der findes jo undersøgelser der viser at man kan få folk til næsten hvad som helst hvis man presser dem lidt.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 17:04   #6
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Ja jeg kan godt forstå hvordan du har det. Jeg blev også meget skuffet da jeg havnede i systemet. Jeg havde jo også forventet at systemet var til for at hjælpe folk der var havnet i en uheldig situation. Man bliver hurtigt klogere.
Jeg tror nu heller ikke at det er socialrådgivernes skyld som sådan. De handler jo ud fra de politiske retningslinier inden for området. At sagsbehandlerne nogen gange opfører sig som idioter skyldes politisk pres. Der findes jo undersøgelser der viser at man kan få folk til næsten hvad som helst hvis man presser dem lidt.
du tænker nok på dette:

http://www.gegenstandpunkt.com/dansk/Milgram.htm

men der er sket i virkeligheden under juntaen i Grækenland:

http://www.filmstriben.dk/skole/film...mid=9000000390

Sidst redigeret af østerbro; 07-07-2012 kl. 17:06. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 17:34   #7
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
du tænker nok på dette:

http://www.gegenstandpunkt.com/dansk/Milgram.htm

men der er sket i virkeligheden under juntaen i Grækenland:

http://www.filmstriben.dk/skole/film...mid=9000000390
Har kun lige skimmet dem men det ser rigtig nok ud
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 17:51   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har også været i systemet 4 år
jeg har både forbindelse til social service og jobcenter

social service i den samme kommune, har bare været en fed oplevelse hele vejen i gennem. bor på bosted

jobcenter har bare været den største nedtur hele vejen i gennem
har altid været i arbejde inden og kendte intet til dette system
kan kun sige chok

så der er bare noget galt i alle kommuner og deres jobcenter
netop de skulle jo være med til hjælpe folk
men mistro og hele tiden et eller andet økonomisk
alså kan man sige deres job bestå i at holde folk på på en meget lav ydelse i så lang tid som muligt

nu skal de forskellige jobcenter til at hjælpe folk med den nye reform
den tror jeg ikke en meter på i hvertfald ikke de første mange år
en sagsbehandler skal man have, men hvor tæt bliver denne så skiftet ud
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 22:15   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du må selvfølgelig have din mening, men vi har faktisk et ganske udmærket velfærdsystem, der holder hånden under dem, der ikke selv kan.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 23:17   #10
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har haft pissedygtige og pissesøde socialrådgivere og sagsbehandlere.
Jeg har også haft helt elendige.
Jeg synes vi har et ok velfærdssystem, der kunne være bedre, er bedre end mange andre landes, men desværre er ved at skride til en uheldig side.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension