K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 07:17   #1
zumbusch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
zumbusch er ny på vejen
Så røg jeg på kontanthjælp

Hej
er ny herinde men er helt til hundene så prøver at finde svar på min situation
Jeg røg på sygedagpenge her den 30/6
Jeg har Morbus Betherew (rygsøjlegigt) og gigt i bækkenet
Jeg erudlært køkkenassistent men har nu været sygemeldt de 52 uger og kommunen har valgt stoppe mine sygedagpenge. Jeg har klaget over afgørelsen da jeg mener jeg burde kunne komme ind under en af forlængelses mulighederne..
Jeg har i løbet af de 52 uger været i praktik i 7 måneder samme sted 10 timer i ugen, har været til mange undersøgelser osv pt er jeg i behandling med biologisk medicin. Grunden til jeg havner her er at der i følge lægerne kan være mulighed for en forbedring af min sygdom med rette medicin Men samtidig vil der altid være skånehensyn og lægerne vil ikke garantere at jeg bliver rask til at kunne arbejde 37 timer....Så falder faktisk igennem alle paragrafer.. Jeg mødte op og søgte kontanthjælp og der står alle mine bremser i . Det er et kæmpe nederlag for mig og da jeg er gift kan jeg få ca 5000 kr i mdr da vi tilsammen må tjene 26000 kr førskat. Da jeg spørger til hvordan man er stillet hvis man ikke ønsker at søge kontanthjælp men heller vil hulte sig igennem til der kommer en afgørelse på min sygdom ( om den er stationær osv) Så får jeg at vide at de stopper min sag. Kan de det?? vil det sige at hvis man siger nej tak til en ydelse vil man ikke kunne søge flexjob eller revilidering? Skal møde her kl 9 idag og kan slet ikke overskue det pt skal jeg melde mig arbejdsdygtig 37 t iugen på jobnet og skrive ansøgninger (da jeg siger jeg ikke kan søge fuldtidsjob da jeg ikke kan arbejde så meget . Får jeg at vide at så må jeg skrive ansøgninger der er så dårlige at jeg ikke bliver kaldt til samtale) DETTE er for mig under alt kritik.. Jeg kan måske blive sygemeldt på kontanthjælp men der kan gå 14 dage før jeg får en samtale med en sagsbehandler. Hvor lang tid må der gå fra jeg har klaget over afgørelsen til kommunen skal tage stilling til om de alligevel vil forlænge den? Jeg har været til nye undersøgelser røngent og mr i går men det når jo ikke med inden afgørelsen æv,....Hvordan står det til hvis man ønsker at holde ferie? Har hørt at man ikke har ret til ferie de første 12 mdr på kontanthjælp? kan det passe at jeg så ikkekan holde ferie med vores 3 børn denne sommer??Håber nogle derude har lyst til at kommentere
zumbusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 18:44   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zumbusch Se meddelelser
Hej
er ny herinde men er helt til hundene så prøver at finde svar på min situation.

Jeg røg på sygedagpenge her den 30/6.

Jeg har Morbus Betherew (rygsøjlegigt) og gigt i bækkenet.

Jeg er udlært køkkenassistent men har nu været sygemeldt de 52 uger og kommunen har valgt stoppe mine sygedagpenge.

Jeg har klaget over afgørelsen da jeg mener jeg burde kunne komme ind under en af forlængelses mulighederne..

Jeg har i løbet af de 52 uger været i praktik i 7 måneder samme sted 10 timer i ugen, har været til mange undersøgelser osv pt er jeg i behandling med biologisk medicin.

Grunden til jeg havner her er at der i følge lægerne kan være mulighed for en forbedring af min sygdom med rette medicin Men samtidig vil der altid være skånehensyn og lægerne vil ikke garantere at jeg bliver rask til at kunne arbejde 37 timer...

Så falder faktisk igennem alle paragrafer.. Jeg mødte op og søgte kontanthjælp og der står alle mine bremser i .

Det er et kæmpe nederlag for mig og da jeg er gift kan jeg få ca 5000 kr i mdr da vi tilsammen må tjene 26000 kr førskat.

Da jeg spørger til hvordan man er stillet hvis man ikke ønsker at søge kontanthjælp men heller vil hulte sig igennem til der kommer en afgørelse på min sygdom ( om den er stationær osv)

Så får jeg at vide at de stopper min sag. Kan de det?? vil det sige at hvis man siger nej tak til en ydelse vil man ikke kunne søge flexjob eller revilidering?

Skal møde her kl 9 idag og kan slet ikke overskue det pt skal jeg melde mig arbejdsdygtig 37 t iugen på jobnet og skrive ansøgninger (da jeg siger jeg ikke kan søge fuldtidsjob da jeg ikke kan arbejde så meget .

Får jeg at vide at så må jeg skrive ansøgninger der er så dårlige at jeg ikke bliver kaldt til samtale) DETTE er for mig under alt kritik.. Jeg kan måske blive sygemeldt på kontanthjælp men der kan gå 14 dage før jeg får en samtale med en sagsbehandler.

Hvor lang tid må der gå fra jeg har klaget over afgørelsen til kommunen skal tage stilling til om de alligevel vil forlænge den? Jeg har været til nye undersøgelser røngent og mr i går men det når jo ikke med inden afgørelsen æv,....

Hvordan står det til hvis man ønsker at holde ferie? Har hørt at man ikke har ret til ferie de første 12 mdr på kontanthjælp? kan det passe at jeg så ikkekan holde ferie med vores 3 børn denne sommer??

Håber nogle derude har lyst til at kommentere
Jeg har delt dit indlæg op, da mange herinde ikke magter at læse det igennem uden afsnit, husk det til næste gang...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 21:28   #3
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
det er ok at dele et indlæg op ,men det er ikke helt sikkert at meget syge eller andre, der har svært at skrive ,et langt forløb magter det ,så du skal bare skrive lige hva du magter ,så skal vi nok finde ud af det og fat mod , hej
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 21:44   #4
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 12
Culotten er ny på vejen
Hej Zumbusch

Jeg stod også til stop af sygedagpeng den 30-6, de mente ikke de kunne forlænge dem da jeg stadig manglede at være på smerteklinik og i arbejdsprøvning, og ikke ville kunne nå begge dele inden for de 39 uger...

Jeg valgte så at søge førtidspension på det foreliggende matriale, ikke fordi jeg ønsker ftp men så vidste jeg at de ikke måtte stoppe mine sygedagpenge, og jeg fik herefter et brev om at mine sdp var blevet forlænget og de ville vende tilbage når der var svar, det ville tage ca 2 mdr her i ferieperioden, det gjorde at jeg nåede at komme på smerteklinik og fik derfra et brev med retur om at der desværre ikke var nogen mulighed for at hjælpe mig, det brev sendte jeg til sb og samme dag ringede hun og sagde at nu ville de alligevel forlænge med 39 uger

Det jeg vil sige er at du har den mulighed, bare for at vinde lidt tid så du kan få svar fra de forskellige steder du har været og evt flere lægeudtalelser.

Jeg håber du finder en udvej

Mvh Culotten
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 21:48   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
det tar ca 3 måneder fra du har anket deres afgørelse- til du får et svar
som enten giver dig en forlængelse af sygedagpenge eller de fastholder deres afgørelse.

læs på forsiden øverst til venstre om sygedagpengestop.

blev du varslet sygedagpengestop ca 2 uger før? ellers er det ikke ok
er du i en fagforening + der er ofte en socialrådgiver man kan snakke med
har du fået lavet en ressourceprofil- det skal ske her, hvis du ikke er raskmeldt
du skal have kopier af alle akter i din sag, der er under nyttige link øverst på forsiden
du skal ha lægelig dokumentation for dine diagnoser

og sidst skal du bare spørge herinde igen :-)

du oplever det samme som rigtig mange andre- at pludselig er der gået 52 uger og så kommer sygedapengestoppet. kommuner regner med, at når man når de 52 uger bliver man så bange for at miste økonomien, at de fleste raskmelder sig hvis de kan og så er der resten som er for syge som skal sagsbehandles.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 09:01   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvom du ikke kan få kontanthjælp, har du krav på en afklaring af din arbejdsevne.

Få din fagforening med på banen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 09:26   #7
zumbusch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
zumbusch er ny på vejen
kan jeg dd søge pension selv om jeg i princip mistede sygedagpenge den 30 eller skulle jeg ha gjort inden de udløb??søger jeg nu er jeg vel ikke automatomatisk tilbage på sygedagpenge men søger vel som kontanthjælps modtager eller??
zumbusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 09:31   #8
zumbusch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
zumbusch er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Selvom du ikke kan få kontanthjælp, har du krav på en afklaring af din arbejdsevne.

Få din fagforening med på banen.

VH Popiae
Jeg kan godt modtage et sølle beløb i kontanthjælp...men orker ikke mere så ville hellere undgå kontanthjælp og klare os for det min mand tjener. Hertil svarer kommunen at så stopper de min sag.. Så kan i prinsippet ikke sige nej tak til kontanthjælp.
zumbusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 09:37   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, du skulle have søgt inden, sygedagpengestop.

men ved ansøgning af førtidspension, vil du formodentlig ikke kunne klage, og få medhold i forlængelse på sygedagpengene.

Får man evt medhold i genoptagelse af sygedagpenge, bliver evt kontanthjælpen modregnet.

PS Hvad med din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 09:54   #10
zumbusch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
zumbusch er ny på vejen
prøver at få fat i dem idag....set i bagspejlet skulle jeg ha gjort det tidligere i forløbet.... men havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at de ikke ville forlænge den.

Min sagsbehandler har bedt om udsættelse i 3 uger for at få flere oplysninger fra sygehus mm. De er gået i næste uge

jobkonsulenten er gået på ferie

lægekonsulenten kom først tilbage i mandags og skulle se sagen igennem igen.

det hele er vist bare en gang rod
zumbusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension