K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2012, 22:41   #1
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Transport..

Er der evt ved om der er nogen taxa'er/Busser på fyn omkring assens/Fyn som henter folk ved ens dør der ikke selv har mulighed for at komme i praktik fordi de for syge til at cykle og gå op til en bus og ingen bil har, for har fået besked af min sagsbehandler at dette skulle jeg selv finde ud af om der var, for de kunne ikke skaffe mig transport da jeg ikke er syg nok det var kun folk med angst osv der kunne blive hentet ..
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 00:27   #2
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hvis der ikke i dine papirer direkte står at du er for syg til fx at møde i praktik, er der ingen vej udenom. Du skal selv komme til praktikstedet, det er ikke kommunens ansvar.

Har du langt nok, kan du få kørepenge (statens takster).

Hvis du skal i praktik, er det vel også noget i har snakket sammen om, eller hvad?

Praktik kan føre til job, hvad vil du så gøre?
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 00:31   #3
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg er fra Assens så kan snakke lidt med om forholdene.
Du burde sagtens kunne få taxakørsel ved Assens Taxa, men hvorfor fanden kommunen vil have dig i praktik hvis du ikke kan forlade dit hjem forstår jeg godt nok ikke. Mon ikke de så også skal betale for det?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:30   #4
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Hvis der ikke i dine papirer direkte står at du er for syg til fx at møde i praktik, er der ingen vej udenom. Du skal selv komme til praktikstedet, det er ikke kommunens ansvar.

Har du langt nok, kan du få kørepenge (statens takster).

Hvis du skal i praktik, er det vel også noget i har snakket sammen om, eller hvad?

Praktik kan føre til job, hvad vil du så gøre?
Min sagsbehandler sagde til mig at de normalt sagde til folk at det var deres eget problem at komme afsted men når det var mit ben det var galt med kunne de ikke sige sådan til mig, og derfor var vi nød til at forhøre os om der evt var nogen der kørte og hentet folk ved deres dør når de var syge, hun har haft det oppe med de højre på jobcenteret og de er enige med hende om at de lige i den sag ikke kan sige det er mit eget problem, men stadig væk skulle jeg ikke gå hjemme i et år ind til operationen gik igang, da jeg nu har gået 1.5 år, og var alt for meget indelukket da jeg kun kom ud af døren 1 gang hver 14 dag. & det skal ikke føre til job kun praktis lidt timer om ugen så jeg kan komme ud blandt andre folk
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:33   #5
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Jeg er fra Assens så kan snakke lidt med om forholdene.
Du burde sagtens kunne få taxakørsel ved Assens Taxa, men hvorfor fanden kommunen vil have dig i praktik hvis du ikke kan forlade dit hjem forstår jeg godt nok ikke. Mon ikke de så også skal betale for det?
Okay vil prøve at ringe til dem, og de vil have mig ud fordi jeg aldrig er ude for en dør kun 2 gange på en månede, og det mener de kan skade mig på længere sigt at jeg evt blir mere syg og ville selv geren mere ud og i praktik vis jeg kunne få kørsel, for det er trist bare at sidde hjemme under de samme 4 vægge dagen lang så ville være rart bare at komme ud blandt andre få timer
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 12:22   #6
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Du kan bruge telekørsel:
http://www.fynbus.dk/wm141623
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Transport stolpesten Alt det andet 3 18-03-2012 12:07
Transport? Peppe Alt det andet 2 04-07-2010 17:28
Transport, hva gør jeg bamse70 Alt det andet 21 08-02-2010 00:29
Transport Susana Spørgsmål ang fleksjob 12 17-12-2008 09:21
Transport Chrisolras Spørgsmål ang fleksjob 2 01-11-2006 21:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension