K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2012, 00:37   #1
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
restitution

fra Arbejdsevnemetode
Metode til beskrivelse, udvikling
og vurdering af arbejdsevne


Ved vurdering af ressourcer (arbejdsevne) skal
restitutionsmulighederne overvejes. F.eks. kan
en fysisk eller psykisk handicappet borger ved
varetagelsen af et job blive så fysisk eller psykisk
afkræftet, at vedkommende varigt ikke
vil være i stand til at restituere sig. Det kan betyde,
at den pågældende ikke er i besiddelse af
en reel arbejdsevne, der kan benyttes på arbejdsmarkedet.


Hvad skal der til for at jobcenteret tager hensyn til manglende evne til at at jeg kan nå at restittuere mig før jeg skal på arbejde igen?

Er pt i virksomhedspraktik og kan tydelig mærke at det går sådan OK når jeg er på praktikstedet, men jeg er flad resten af døgnet - sover et par timer efter arbejde, spiser færdigmad og ser TV .............. og vågner mindst en time før jeg igen skal afsted på job.

Hvordan skal livet være for at man kan sige man har restitueret sig efter arbejdsdagen? Hvor meget kan man forvente at kunne resten af dagen og aftenen? Kan man forvente at man kan gå i biffen eller lignende 2 gange om ugen - eller er det kun noget man skal kunne forvente at kunne i weekenden? Og hvordan skal man kunne have en "normal" weekend. Hvad er en "normal " weekend???

For mig er det sådan at jeg ikke kan noget efter en 4 timers arbejdsdag (virksomhedspraktik) og weekenden går med en dag til at komme mig og en dag til at gøre rent og vaske tøj.

Er det sådan livet skal være ?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 00:50   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, kender mange der arbejder 12 timer om dagen, og som lever på nøjagtig samme måde......og som har det godt med det. Der er plads til biograf, restaurant og en smuttur til Paris i weekenden.

I Danmark er det jo opdelt sådan, 8 timers arbejde, 8 timers hvile og 8 timers søvn.

Men vi er jo forskellige, af forskellige årsager. Nogen kan klare alt - og mere til. Andre bliver overmandet af træthed, bare de skal binde deres sko....

Om livet skal være sådan?

Det er jo kun noget DU kan svare på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 10:53   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan ikke forvente at man er super frisk, til hjemmelivet, men..

Der skal dog tages rimelig hensyn til at man ihvertfald kan de mest basale, som alm. let husholdning.

Dette kan man alternativt søge hjælp til hos kommunen.
På den måde tager kommunen selv delvis stilling til hvad der forventes!

Ellers kan du selvfølgelig skriftlig spørge, om hvad job-centret forventer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
restitution Jørgine Spørgsmål ang fleksjob 7 20-08-2009 20:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension