K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2012, 16:33   #1
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Er noget nervøs efterhånden..

hej..
Jeg er bare så nervøs.. og trænger lige til at komme lidt ud med det..

jeg har gået sygemeldt siden feb 2010 så det er ved at være et lille stykke tid. Dog intet ifht andre herinde - hold op nogen af jer af længe om at komme igennem.. Jeg er forlængst overgået til kontanthjælp - men hvad der skal ske nu er jeg ret nervøs for.. pyhhh

har været ved lægen i dag og fået lavet en NY Gen.hel.att.. min sagsbeh bad om en status rapport - men lægen ville kun lave en ny GHA, så det måtte hun bestilte. (tror lægen var nervøs for hun ville glemme/overse noget)

han har gjort opmærksom på mine diagnoser og mine skåne hensyn.. han har gjort opmærksom på at jeg aldrig kommer på fuldtid igen og at jeg heller ikke kommer over 2-3 timer pr dag uanset hvad de finder. fordi min "sag" er så kompleks da det både er fysisk og psykisk og alle mine diagnoser er kroniske.. og pga hukommelses og koncentrationsbesvær vil jeg ikke være i stand til at holde fokus i længere tid af gangen.. så nu er jeg lidt spændt på at se hvad hun så siger sagsbehandleren..

sagsbeh i jobcenteret, har stemplet mig til en gruppe 3 og her skal jeg blive iflg mine papirer som sagsbehandleren har lavet(har en sagsbeh i socialt team, som har oplyst mig om det sagsbehandleren i jobcenteret har skrevet om mig - meget rart)..

men sagbh i jobcenter havde ingen anelse om hvor jeg kunne afprøves pga mine psykiske problemer (depression, socialangst og PTSD) sidst jeg var deroppe..

så derfor ville hun høre lægen om jeg var egnet til afprøvning. Det mener lægen jeg er hvis hun følger mine skånehensyn, så det er jeg spændt på om de kan finde ud af i jobcenteret og ved prøvningen.
Man hører jo en del skræk historier og jeg kender en del, personligt, efterhånden hvor skånehensyn ikke er overholdt af hverken sagsbehander eller afprøvnings sted..


så hvis nogen kunne hjælpe mig lidt med hvad jeg evt skal være obs på ell give mig link til tråde eller lign som kan hjælpe, så ville jeg blive meget glad..

Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 18:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal bare vide, at uanset hvad de sender dig ud i...og hvor hen, så kan din læge ALTID sygemelde dig, såfremt det bliver alt for meget for dig. Du skal tage det stille og roligt (lettere sagt end gjort!), du skal være tro mod dig selv, føle dig godt tilpas og lytte til kroppens signaler.

Når de engang finder et egnet sted hvor du kan komme i arbejdsprøvning, så vender du den STRAKS med din læge og/eller psykiater hvis du har sådan en, så du har dit bagland med dig hele vejen. Brug dem som sparringspartnere.

Ved godt det er en kedelig tid, hvor usikkerheden og utrygheden lurer fordi man ikke aner hvad der videre skal ske. Men det skal nok gå det hele, på den ene eller den anden måde
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 19:11   #3
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
ja puhhh men :-)

tusind tak..

Jeg har heldigvis efterhånden lært at sige fra før det går galt for mig.. men er godt nok spændt på hvordan jeg klarer det med nye mennesker, nye opgaver osv.. det er alligevel godt 2 år siden, og har lidt svært ved at acceptere jeg er syg endnu.. men når man nu gerne vil være som alle andre -

Har "kun" lægen at vende tilbage til.. jeg er "opgivet" fra den psykiske side, af psykiatrisk afd og psykiater.. de har afprøvet det de kan uden bedring..
men jeg vil da helt klart have lægen med over det..

var meget i tvivl om man "måtte" sygemelde sig og om det har konsekvendser - man får lidt nøjja i det her kontanthjælps system..

min nuværende sagsbeh er kun i vikariat og holder pr 1/8 - hvilket er meget popo - da jeg så får min gamle sagsbeh tilbage.. hun og jeg kan virkelig ikke sammen så har tænkt mig at bede om en anden.. men har heldigvis min sagsbh i social team som støtte ( som bostøtte faktisk), som hjælper mig med alt det og gerne sidder som bisidder.. det er virkelig rart..

Men er virkelig glad for den her side - fordi man kan finde §, problemstillinger og ligestillede... og folk er så søde til at svare.. virkelig rart..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 21:01   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes det må være rart at vide, at HVIS det går galt, så kan din læge sagtens sygemelde dig - ofte, så er det ikke så slemt, når bare man lige som VED, at man ikke står helt alene OG at der er en redning, hvis det hele begynder at sejle.

Men hvis du får en ny sagsbehandler, du måske svinger bedre med, så kan det være alt rigeligt at du fortæller, hvis du får det svært i arbejdsprøvningen. Lægen kan man altid få med ind over, såfremt man har en sagsbehandler der ignorerer ens kvaler og lader en fortsætte.

Også godt du har en bostøtte som også kan fungerer som bisidder og som også kan give dig lidt tryghed, for det er jo det det hele handler om når man skranter psykisk - trygheden og følelsen af, at man ikke er alene. Så kan man klare lidt flere af livets udfordringer.

- og så har du jo selvfølgelig også k10 hvor de fleste kender til de samme tanker og problemstillinger.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Findes der efterhånden nogen Gode kommuner...?? FibroMcs Politik og Samfund 6 09-06-2013 19:41
nervøs Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-10-2012 17:08
Jeg er SÅ nervøs.... Mette1107 Jeg er kommet i praktik. 6 07-05-2009 12:20
fleksjobansættelse og papirunderskrivning, er der noget jeg skal være nervøs for? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 2 30-12-2008 11:25
Hvor er vi efterhånden henne? Stella Politik og Samfund 3 08-01-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension