K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2012, 14:19   #1
tanss
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
tanss er ny på vejen
Tvunget i arbejde trods sygdom

hej alle...

ved ikke om det er relevant at skrive min historie men trænger bare til at få luft... Jeg er på 3. år ansat som handicap hjælper i flex job.. Mine arbejdsopgaver er der selvfølgelig taget hensyn til og jeg er kanon glad ved jobbet. Desværre røg jeg ned en del gange sidste år med sygdom og for at fuldende billedet fik jeg så en diskusprolaps her d 8 marts og har været sygemeldt siden.. Jeg er under behandling og har også været til samtale med kommunen om det videre forløb.. Så indtil der er sagen okay. Men så i sidste uge ringer min boss, grædende, og fortæller at kommunen har ringet hende op og sagt at hvis ikke hun fyrer mig pga mine sygedage vil de tage hendes hjælpeordning fra hende.. Jeg blev rigtig rigtig ked af det for ingen af os havde lyst til at jeg skulle holde.. Så nu er det med det resultat at jeg er blevet nød til at gå i gang ikke bare på halv sygemelding men fuld opstart selvom både læge og sygehus frarådede det.. For miste mit job ville godt nok være træls.. Men til sagens pointe: Synes det er total grotesk at en kommune kan finde på sådan noget. Tænk at true en person der allerede kæmper i dagligdagen i forvejen... Fatter godt nok ikke nogen menneskers moral... Håber bare at det går godt det hele men kan da godt ha mine tvivl..
tanss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 14:51   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det er jo fuldstændig absurd!!!
Det er ikke mindre end afpresning...

Er du tæt på at ryge for varighedsgrænsen på de 52 uger?

Personligt synes jeg ikke, du skal starte på job, førend du er parat til det, men forstår omvendt godt, hvis du lader dig presse.
Hvorfor kan du ikke starte op med en delvis raskmelding?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 15:04   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis jeg var dig ville jeg bede min chef om OMGÅENDE at skrive til visitations afdelingen og skrive noget i stilen med:

Den xx/xx-12 blev jeg ringet op af xxx (kan navnet ikke huskes man man skrive en af jeres medarbejdere, men navnet er at foretrække)

Sagen er at jeg har tanss ansat som handi-hjælper, tanss er fleksjobber, men tanss er desværre sygemeldt med en diskos i øjeblikket, tanss går og venter på lægerne.

Jeg blev så ringet op af xxx som truer mig til at fyre tanss, og oplyser mig om at hvis jeg ikke fyrer tanss vil I fratage mig min handi hjælp.

Jeg gik i panik, og ringede til tanss, som lige så gik i panik, og derfor imod lægernes anbefalinger, har følt sig tvunget til at genoptage sit job hos mig, i det jeg ikke har nogen interesse i at fyre tanss, og tanss ingen interesse har i at miste sit job, hvilket i sidste ende vil kunne betyde at tanss i stedet for at bevare en mulighed for at komme tilbage som min handi hjælper, når lægerne siger god for det, muligvis i stedet vil skulle på en førtidspension fordi tanss ikke har kunnet imødegå lægernes anbefalinger om ro.

Kan det have sin rigtighed at I må true mig på denne måde?? At I kan og må forlange af mig at jeg fyrer en medarbejder jeg er ekstrem godt tilfreds med, bare fordi vedkommende går sygemeldt?

I så fald skal jeg anmode om at I skriftligt sender mig den afgørelse eller lov og § der giver jer ret til at komme med den form for trusler, hvis ikke forventer jeg naturligvis en skriftlig undskyldning, og skal yder mere gøre opmærksom på at jeg oplyser tanss om at denne kan gå til sin læge og blive sygemeldt på ny.
Skulle jeg efter ny sygemelding fra tanss opleve at I fratager mig min nødvendige handi hjælp, skal jeg gøre opmærksom på at denne brev skrivelse vil blive gemt, og af mig medsendt til div indstanser ibf en klage over dårlig behandling og trusler.

Yder mere skal jeg anmode om ikke i fremtiden at modtage telefoniske opkald, men at jeg i stedet vil blive kontaktet per skrift, skulle det smutte skal jeg gøre opmærksom på at samtlige telefoniske samtaler vil blive optaget.

Noget i denne stil og din chef kan roligt tillade sig at være hård i filten og vise at denne absolut ikke vil finde sig i at blive truet på den måde.

Og skulle de nu finde på at ringe, så tager din chef og siger: "øjeblik jeg skal lige have sat en optager til" og ligger røret til der er styr på noget optagelse, så er de på ingen måde i tvivl om at de skal passe ekstremt på med hvad de siger

For gu skal de s q ej have lov til at true på den måde, og ionddirekte tvinge dig til at genoptage et job når lægerne på det kraftigste fraråder det... kommunen ved udmærket godt at det er DET de gør, og det var helt sikkert også det de var ude på, altså at tjekke om du nu også var syg nok, og desværre har du nu bevist over for dem at du ikke er, det kommer desværre nok til at hænge over din sag i laaaaaang tid, det ville have været bedre hvis der var reageret promte på den henvendelse.

Ja ja jeg ved godt man sjældent tænker klart når man føler man står i mudder til næsen, men i stedet bare handler på den måde der virker mest logisk lige her og nu *ss* men om ikke andet kan vi jo så håbe andre lærer af historien
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 15:20   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Kan fuldt støtte op om LUM's forslag - hvis altså din arbejdsgiver har energi til at skulle dette? Måske i i fællesskab kan forfatte noget lignende, det lyder for mig som om i begge bliver temmelig ramt, af de der trusler.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 16:35   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
utroligt hvad man snart skal se af sager

godt skrevet lum og dette er udelukkende af økonomisk årsager
trist
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 21:11   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Det er selvfølgelig ulovligt, og fuldstændigt uacceptabel opførsel af nævnte SB.
Din chef skal ganske rigtigt klage OMGÅENDE - nok i en forkortet udgave ;-),pr. mail OG cc SB's øverste chef!!!

Og du skal kontakte din læge omgående, og diskutere situationen.

Såfrem du tvinges tilbage i arbejde før tid, med forværring af din personlige helbredsstilstand til følge, kan der lægges sag an mod pågældende SB for indirekte ansvar for dette - gør evt. den SB opmærksom på dette i et KORT brev, helst når din chef har fået tåben til at gentage sine vanvittige trusler på skrift!

Kunne man få et kommunenavn på?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 14:15   #7
tanss
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
tanss er ny på vejen
Tusind tak for jeres besvarelser.. Det er helt klart at hun ikke kan få noget på skrift fra den møg kommune da de jo godt er klar over at det nok ikke er den helt rigtige måde at gøre tingene på. Og ja er helt 100 % sikker på at det er deres økonomi der spiller ind da de jo skal give mig fuld løn under sygdom samtidig med at de skal betale en afløser... Desværre er det sådan at dem inde på special bistand helt selv bestemmer hvem der skal ha tildelt den såkaldte bpa ordning og hvem der "bare" skal modtage alm hjemmehjælp så derfor kan min boss presses til det og hvilket hun nu desværre har givet efter for da hun er meget bange for at miste sin ordning. Så nu kan jeg vel så sygemelde mig igen og ved så ikke en prut om hvad fremtiden skal bringe.. Øv altså siger jeg bare...
tanss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 17:09   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Reagere de ikke på henvendelsen klager chef bare over manglende reaktion, og den klage med billag (som jo så er overstående) sendes til borgmester, virker det ikke får hele kommunalbestyrelsen, magen til.

For uanset vil selve overstående skrivelse kunne bruges ifb en klage over stansning af hjælp, og de vil ikke kunne lide det, derfor er det så hamrende vigtig at få kradsset ned og klaget over.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 17:28   #9
tanss
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
tanss er ny på vejen
Min chef er blevet rådet til først at klage over sb når hun har fået en bekræftelse på at hun beholder sin bpa ordning men så tror jeg også nok lige der bliver klaget i stor stil... Desværre er jeg jo nu ude af billedet, har modtaget fyreseddel i dag, men jeg har personligt skrevet til vores borgmester og sat ham ind i vores ulykkelige situation.. Det er jo ikke kun mig der er ked af det men også min chef... Og ja, jeg har været sygemeldt siden d 8 marts og nogle perioder før det men jeg er for pokker da også i flexjob pga dårlig ryg og nakke.. Men faldt åbenbart for 120 dages reglen ved sygdom og så er det ud af vagten.. Synes dagen i dag er noget så træls...
tanss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Færre i arbejde trods ledighedsfald halse Politik og Samfund 2 30-05-2011 03:36
tvunget aktivering trods kat4/og lægepapirer, problemer med at bo på landet osv Tzari Alt det andet 6 30-04-2011 14:34
Arbejde på trods af FTP mlaa32 Alt det andet 5 25-09-2010 00:20
Skriv til DR, har du oplevet at blive presset i aktivering trods alvorlig sygdom bla-bla Politik og Samfund 6 18-07-2010 10:03
Kan samfundet tvinge os til at arbejde på trods af smerte? ihogåh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-01-2010 11:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension