K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2012, 19:21   #1
LineK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
LineK er ny på vejen
Lægelig behandling ???

Hej alle
Har fulgt med fra sidelinien på dette forum gennem længere tid, og har nu brug for et godt råd

Har netop modtaget besked fra jobcenter, at de fastholder afgørelse om afslag på fortsat udbetaling af sygedagpenge.

Begrundelse:
pgl. skønnes ikke at opfylde betingelserne i Dagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 3. pgl. er i et træningsforløb, hvor formålet er en afpasning af pgl. aktivitetsniveau. Der er ikke tale om en lægebehandling, der bevirker, at pgl. kan blive arbejdsdygtig. Træningsforløbet vurderes ikke at have indflydelse på pgl. arbejdsdygtighed.

Dette afslag er kommet efter at jeg, på jobcenters anmodning, er blevet undersøgt at speciallæge (reumatolog). I vurderingen skriver reumatologen, bl.a.,
....at det må tilrådes at pt. går igang med gradvis øgning af aktiviteterne i hverdagen, suppleret med træning med sportselastikker.
.....pt. bør progrediere belastningerne forsigtigt. Direkte vægttræning må frarådes, ligesom pt. ikke bør genoptage sit meget læfteprægede arbejde fra tidligere.
Et træningsforløb af denne type, vil typisk strække sig over et par måneder, og en genoptagelse af arbejde, vil med forbehold over for tungere løft kunne lade sig gøre tl 1/9 2012

Mit spørgsmål er nu, om jobcenter har ret i sit afslag med henvisning til DP § 27 stk 1 nr. 3 ??.

Der er vel tale om lægebehandling, når en speciallæge giver ovenstående anbefaling, og oven i købet giver en specifik dato for raskmelding.

Der er vel også tale om en behandling, der bevirker at jeg kan blive arbejdsdygtig, da lægen jo anbefaler at jeg gradvist øger aktivitetsniveauet, for så at blive i stand til at raskmelde mig 1/9 2012.

Træningsforløbet vil vel også have indflydelse på min arbejdsdygtighed, da jeg pt. ikke vil kunne arbejde, men efter dette forløb skønner lægen, at det vil kunne lade sig gøre, at raskmelde mig.

Hvad tænker I ???
Alle input er velkomne
LineK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 10:18   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"er i et træningsforløb, hvor formålet er en afpasning af pgl. aktivitetsniveau. Der er ikke tale om en lægebehandling, der bevirker, at pgl. kan blive arbejdsdygtig. Træningsforløbet vurderes ikke at have indflydelse på pgl. arbejdsdygtighed."

Dette er jo i direkte modstrid, med nedenstående!

"Et træningsforløb af denne type, vil typisk strække sig over et par måneder, og en genoptagelse af arbejde, vil med forbehold over for tungere løft kunne lade sig gøre tl 1/9 2012" Citat slut.

"Der er vel også tale om en behandling, der bevirker at jeg kan blive arbejdsdygtig, da lægen jo anbefaler at jeg gradvist øger aktivitetsniveauet, for så at blive i stand til at raskmelde mig 1/9 2012." citat slut.

"Træningsforløbet vil vel også have indflydelse på min arbejdsdygtighed, da jeg pt. ikke vil kunne arbejde, men efter dette forløb skønner lægen, at det vil kunne lade sig gøre, at raskmelde mig."citat slut.

Nemlig, du skal netop angribe kommunen på modsætningerne!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 16:58   #3
LineK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
LineK er ny på vejen
Ja, det er jo netop modsigelserne der forvirrer

Men hvad gør jeg rent praktisk nu ? Sagen er nu på vej videre til BAN, så er det dem jeg skal skrive til eller er det fortsat jobcenter jeg skal sende kommentarer til ?

Jeg undrer mig samtidig også over, at jobcenter ikke forsøger at afdække min arbejdsevne. Har ikke arbejdet i over to år og speciallægen anfører jo netop, at jeg ikke vil kunne vende tilbage til mit tidligere arbejde og at der vil være varige begrænsninger i arbejdsevnen (må ikke udføre tunge løft eller arbejde med nakken drejet i yderstilllinger)
Bør det ikke afklares, hvilket type arbejde jeg nu kan bestride og i hvilket omfang (antal timer)

Har ikke modtaget sygedagpenge siden slut marts og er ikke berettiget til kontanthjælp. Er det rigtigt, at man er uden indtægt, mens sagen stadig behandles ??
LineK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 21:02   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LineK Se meddelelser
Ja, det er jo netop modsigelserne der forvirrer

Men hvad gør jeg rent praktisk nu ? Sagen er nu på vej videre til BAN, så er det dem jeg skal skrive til eller er det fortsat jobcenter jeg skal sende kommentarer til ?

Hvis du har nye oplysninger til sagen, som kan gavne. f.eks. dato for lægelig behandling osv... Jeg synes de skal til BAN. Du kan evt. ringe til BAN og snakke med dem.


Har ikke modtaget sygedagpenge siden slut marts og er ikke berettiget til kontanthjælp. Er det rigtigt, at man er uden indtægt, mens sagen stadig behandles ??
Ja det er korrekt. Hvis du dog får fuld medhold fra nævnet, så kan du få sygedagpenge i tilbagevirkende kraft. De kan også vælge, at det hedder hjemvisning, hvor jobcentret så skal gøre det, som nævnet oplyser, sagen mangler for at sagen er tilstrækkeligt oplyst før en afgørelse. Her skal jobcentret træffe en ny afgørelse ved hjemvisning.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 09:25   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du har en fagforening, bør du inddrage dem i din sag!

Forstår ikke helt OM sagen er sendt Til statsforvaltningen(beskæftigelsesankenævnet), eller fortsat er i kommunen?

Du skal uanset kommentere, og vedlægge alle dine manglende oplysninger, også til Statsforvaltningen. Husk at angribe på især modsætninger.

hVORFOR KAN DU IKKE FÅ KONTANTHJÆLP?
(Nogle gange oplyser kommunen, forkert).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægelig udtalelse Nedslidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 13-05-2013 17:43
Re5-behandling extra Alt det andet 8 31-05-2011 23:21
Lægelig vurdering af restarbejdsevne. Pingu Alt det andet 15 30-04-2011 02:17
"Lægelig" definition på kronisk sygdom! buster Alt det andet 13 10-01-2010 14:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension