K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2012, 10:24   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Arbejdsprøvning Vs. skånebehov.

Min kæreste skal i gang med sin 2. arbejdsprøvning inden for et år.
De vil smide ham i administrationen på en skole. Men de kan ikke opfylde hans skånebehov i form af et special-toilet.
Så han har fået lov at benytte Reva's toilet der befinder sig 1km (+- nogle meter) fra skolen.
Han kontaktede sin SB og jobkonsulent for at hører hvad de havde tænkt sig. SB mente han sagtens kunne cykle frem og tilbage! HAN ER LAM I ARMEN OG DELVIS LAM I DEN ANDEN!

Og samtidig mente SB ikke der var mulighed for at tilgodese alle hans skånebehov, så de havde valgt at dette skånebehov ikke var en nødvendighed! Nåååh nej det er vildt sjovt at være tis/sk*de-trængende og så skal gå knap 1km for at komme på toilet

Hun mener heller ikke det kan være rigtigt at dette skånebehov skal være en barriere, for så vil det være noget nær umuligt for dem at finde et sted til arbejdsprøvning/flexjob

Hvordan skal han forholde sig til det?
Er der nogle § han kan "smække" i hovedet på hende, så de er nødt til at finde et bedre alternativ?
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 10:51   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En positiv dialog har nok aldrig skadet. Håber I finder en for alle acceptabel løsning..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 10:54   #3
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Min kæreste skal i gang med sin 2. arbejdsprøvning inden for et år.
De vil smide ham i administrationen på en skole. Men de kan ikke opfylde hans skånebehov i form af et special-toilet.
Så han har fået lov at benytte Reva's toilet der befinder sig 1km (+- nogle meter) fra skolen.
Han kontaktede sin SB og jobkonsulent for at hører hvad de havde tænkt sig. SB mente han sagtens kunne cykle frem og tilbage! HAN ER LAM I ARMEN OG DELVIS LAM I DEN ANDEN!

Og samtidig mente SB ikke der var mulighed for at tilgodese alle hans skånebehov, så de havde valgt at dette skånebehov ikke var en nødvendighed! Nåååh nej det er vildt sjovt at være tis/sk*de-trængende og så skal gå knap 1km for at komme på toilet

Hun mener heller ikke det kan være rigtigt at dette skånebehov skal være en barriere, for så vil det være noget nær umuligt for dem at finde et sted til arbejdsprøvning/flexjob

Hvordan skal han forholde sig til det?
Er der nogle § han kan "smække" i hovedet på hende, så de er nødt til at finde et bedre alternativ?
Klag SKRIFTLIGT til jobcenterchefen.
Prøv osse at ringe til Arbejdstilsynet og spørg om regler for toilet på arbejdsplads.

Man skulle tro den SB har taget sin uddannelse hos Ken og a-klassen.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 12:08   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tænker lidt har hun ikke lidt ret, hvis han har brug for et specielt toilet, er der så overhovede mulighed for et fleks job, ved ikke lige hva han skal have for, at kunne komme på toilet, men hvis det er så specielt er han måske ikke egnet til fleksjob men til pension.

Men selvfølig er toilet besøg en menneskeret.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 14:11   #5
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg må også sige, at hvis de ikke engang kan opfylde hans skåne behov i hans arbejdsprøvning, så var det måske FTP han skulle havde haft, men på den anden side, så det måske en god ting, for hvis han starter op, og det skulle skabe problemer, ja så skriver han det jo i hans dagbog/skema, så det bliver et spørgsmål om man vil (mis)bruge det for sin kamp om det ene eller det andet, for i sidste ende er det jo om han går efter flex eller ftp eller hvad 
Så derfor det lidt svært at give et svar, i sidste ende er det ham som står med svaret, det behøver i ikke en paragraf til at afgøre, jeg kunne ikke kører med det offentlige eller cykle kører bil kan kun gå, min MAX gåafstand er på 2 km, per tur per dag, og så var jeg også færdig, da jeg fik en arbejdsprøvning .....

JEP ... PRÆCIS 2 KM fra mit hjem  Det skulle jeg sørme da ikke brokke mig over, og jep min arbejdsprøvning bar præg af jeg slet ikke havde nogle arbejdsevne tilbage så nu venter jeg på en $ 18 ansøgning.. 
Så vend lige tanken
Held og lykke til
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 15:00   #6
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tænker lidt har hun ikke lidt ret, hvis han har brug for et specielt toilet, er der så overhovede mulighed for et fleks job, ved ikke lige hva han skal have for, at kunne komme på toilet, men hvis det er så specielt er han måske ikke egnet til fleksjob men til pension.

Men selvfølig er toilet besøg en menneskeret.
Selvfølgelig har hun ret. Men samtidig beder hun ham indirekte om at tilsidesætte sine skånebehov for at gøre arbejdet lettere for dem.
Toilettet skal have en bestemt højde og med "numse-skyl" lige som det vi har fået installeret herhjemme.

Hun har selv udtalt til teammøde at de ikke ser FTP som en mulighed for ham, da de mener han godt kan blive selv-forsørgende.
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 15:44   #7
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Jeg tænker lidt om han vil kunne klare sig de timer på jobbet med lidt andre hjælpemidler et et toilet med "numse-skyl". Der findes udmærkede alternativer til at få sig tørret, men det kommer selvfølgelig an på hans funktionsniveau i den retning. Måske det var værd at få en hjælpemiddelterapeut indover, så man kan afklare om behovet kan dækkes på jobbet.
Hvad gør han, når I er i byen?
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 16:50   #8
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Jeg tænker lidt om han vil kunne klare sig de timer på jobbet med lidt andre hjælpemidler et et toilet med "numse-skyl". Der findes udmærkede alternativer til at få sig tørret, men det kommer selvfølgelig an på hans funktionsniveau i den retning. Måske det var værd at få en hjælpemiddelterapeut indover, så man kan afklare om behovet kan dækkes på jobbet.
Hvad gør han, når I er i byen?
Han kan slet ikke komme i nærheden af at tørre sig selv. Som sagt er han lam i den ene arm og delvis lam i den anden..

Når vi er i byen (og så må folk komme med deres latterligheder) så går jeg med ham og tørre ham hvis han pludselig får behov for at tømme ryggen.
Men jeg kan jo ikke være med på "arbejdspladsen".
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 17:17   #9
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Tænkte bare om han kunne med den paretiske arm, hvis han fik div. hjælpemidler. Men det kommer jo som jeg skrev helt an på funktionen i armen.
Har de det rette toilet til ham på Reva? For så tænker jeg da umiddelbart, at man skulle arbejdsprøve ham der.
Jeg er desværre ikke helt inde i lovgivningen omkring hjælpemidler til arbejdsbrug. Men for så vidt burde behovet for et specielt toilet tilgodeses på samme vis som behovet for ex hæve/sænkebord, specialstol osv. Måske det er den vej, I skal gå?
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 17:26   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan klage over det tilbud om arbejdsprøvning....og det skal i selvfølgelig gøre....helst med det samme....

Gør det skriftligt og i klagen skriver i at jobcenteret ikke vil overholde hans skånehensyn...

Husk kvittering når i aflevere klagen...

Man kan komme med alle mulige tanker om det nu er til at finde et fleksjob osv osv...

Men når alt kommer til alt....så SKAL de overholde hans skånehensyn....dette uanset om det så betyder at det bliver besværligt eller det så bliver en pension....det er fuldstændigt ligemeget....

De SKAL overholde mandens skånehensyn....

Så klag med det samme...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal skånebehov respekteres? Vovse Alt det andet 7 27-01-2011 21:38
KH - aktivering - skånebehov V_Brask Alt det andet 10 22-12-2010 01:08
Skånebehov/regler/lov? Nessa12 Alt det andet 27 17-08-2010 23:00
Skånebehov ??? Multe Spørgsmål ang fleksjob 0 24-02-2010 14:35
Transport som skånebehov... Multe Spørgsmål ang fleksjob 14 03-02-2010 08:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension