K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2012, 13:57   #1
andersand10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 90
Styrke: 15
andersand10 er ny på vejen
ftp !!!

fik tilkendt ftp oktober 2009 og der stod i brevet at det var på 5 år! ... Vil det sige at jeg kommer til at kæmpe hårdt for den i 2014 eller hvordan foregår sådan noget... For noget tid siden var jeg sikker og havde hørt at jeg nok bare ville få den permanent bagefter. Men jo mere jeg hører ik medierne og høre andre, bliver jeg meget nervøs

...
andersand10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 14:11   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hvis det bliver som de siger og du måske er under 4o år - ja så er jeg desværre bange for du kommer til at kæmpe - engang til - desværre..

nu ved vi heldigvis ikke om det blir til noget...

stribe ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 14:16   #3
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Det PLEJER at være sådan at en FP bliver taget op til vurdering hver 5. år.
Det er rutine. Med mindre der sker radikalt nyt plejer det ikke at ændre noget.
Da du har fået FP i 2009 er det de gamle regler, der gælder, så uanset hvad de finder på fremadrettet kan det næppe få betydning for dig.
Ro på....
0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 14:26   #4
andersand10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 90
Styrke: 15
andersand10 er ny på vejen
Okay....jeg håber på det bedste om 2 et halvt års tid.
andersand10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 14:28   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 0401AMvB Se meddelelser
Det PLEJER at være sådan at en FP bliver taget op til vurdering hver 5. år.
Det er rutine.

Dette er IKKE korrekt.
Kun hvis en pension er tilkendt for et afgrænset tidsrum vil den blive kigget på når dette tidsrum er gået.




Da du har fået FP i 2009 er det de gamle regler, der gælder,
0401AMvB
Dette er heller IKKE korrekt.
Skilletidspunktet mellem 'gammel' og 'ny' pensionsordning er 1.januar 2003.

Således er Andersand10 på 'ny' ordning.


Andersand10: vi har kommunikeret om dette problem tidligere, og vi ved du nemt bliver ængstelig, så der er ingen grund til at puste liv i grundløse spekulationer.

Du tjener din egen sindsro bedst ved at fokusere på nuet, og nyde den ro du har fået med tilkendelse af pensionen.

En dag af gangen, og så først forholde sig til eventuelle problemer, hvis de dukker op.

Nyd søndagen, alt det grønne, nye jordbær og fuglesang.

Sidst redigeret af L.S.; 10-06-2012 kl. 14:57.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 14:48   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Andersand10: vi har kommunikeret om dette problem tidligere, og vi ved du nemt bliver ængstelig, så der er ingen grund til at puste liv i grundløse spekulationer.

Du tjener din egen sindsro bedst ved at fokusere på nuet, og nyde den ro du har fået med tilkendelse af pensionen.

En dag af gangen, og så først forholde sig til eventuelle probemer, hvis de dukker op.

Nyd søndagen, alt det grønne, nye jordbær og fuglesang.
Det er et meget menneskeligt råd du kommer med L.S. , men jeg er ikke enig med dig om, at man skal tage det med ro og bare vente.
Efter det som jeg selv har været igennem ved jeg med sikkerhed, at staten og kommunen er totalt ligeglade hvor syg man er og jeg er sikker på, at det blive slået hård på dem med tidsbegrænset pension.

Takket være de offentlige at jeg har mistet mit hjem og skulle opbevares på et pensionat og hvis det ikke var mig selv som råbt og skreg og sendt klager til alle mulige og umulige instanser, ville jeg med sikkerhed være død på dette pensionat for længst og ikke at forglemme at alt det blev jeg udsat for som førtidspensionist og ikke helt ung vil jeg hilse og sige.

Derfor mit råd er, at man skal gøre sig klar over hvad kommunen kan finde på, inden det blive for sent.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 14:57   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Karo, jeg forstår hvor du kommer fra, men dit udgangspunkt er meget anderledes end spørgeren.

Når Angst er en del af hverdagen, er 2 1/2 år en ulidelig lang periode at gå rundt og bekymre sig i, og selv hvis min opfordring ville blive taget til indtægt, kan vi roligt regne med, at spørgeren ikke holder helt op med at bekymre sig.

Jeg er ganske enig med dig i, at vi selv bør holde hånd i hanke og være på forkant med tiltag, regler og muligheder, men her blev der luftet den plastiske, konstant foranderlige men ikke-fokuserede angst/bekymring, og den vil jeg altid gerne være med til at tage gassen ud af, hvor magert mit bidrag end kan være.

Desuden er spørgeren i en tidligere tråd med samme spørgsmål blevet grundigt oplyst om, hvordan mekanismerne i den tidsbegrænsede pension er.

Og mere kan man ikke 'regne ud' på forhånd - ikke engang politikerne selv kan regne ud hvordan tingene ser ud om blot 1/2 år, lige nu, så der er simpelthen ingen rimelig grund til at ligge søvnløs de næste 2 1/2 år.

Sidst redigeret af L.S.; 10-06-2012 kl. 15:01.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 15:02   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
L.S. jeg er en af dem som kender alt til angst, desværre og jeg vil helst udlede at beskrive mit angst og alle disse angstanfald som jeg fik før og mens jeg boede på pensionatet, med kommunens fuld viden om det.....

Og jeg er på ingen måde i tvivl om, at nogle af de psykisk syge som boede der for et års tid siden, bor der stadigvæk….

Sidst redigeret af Karo; 10-06-2012 kl. 15:20.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 15:06   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hvis det var mog ville jeg nok undersøge det..om ikke andet for at berolige mig selv..

for man så at vide - at det kan ingen svare på pt..ja så ville jeg undersøge det løbende..

jeg ved godt det plejer være proforma at blive permament ftp for mange efter en imidlertidig...
men ingen kan vide hvad den røde blok ka finde på..det må folk give mig ret i...

jeg siger bare intet er sikkert - mere...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 15:35   #10
hej123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
hej123 er ny på vejen
Hej andersand10.

Jeg forstår dig sgu godt, jeg er venter på svar fra socialnævnet om fp. Jeg lider af angst på det højeste niveau og meget andet, og det gør så, at vi er nogle som har det hårdt lige på det område.
Om 2,5 år der møder du bare op og siger som det er, at du ikke kan uanset hvad, og at du ikke kan klare en ny omgang med læge vuderinger osv.
Hvad vil de gøre ? De kan ikke gøre noget... FOR DU ER JO SYG, OG LÆNGERE ER DEN IKKE....
Vær glad for din situation nu, og prøv at lade være med at tænke for meget fremad. Ved godt det er nemmere sagt end gjort, men hvad kan du/vi gøre... Ikke andet end at vente og se hvad der sker, desværre.... Op med humøret, og jeg håber kun det bedste for dig og din fremtid. Mvh
hej123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension