K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2012, 16:16   #1
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
er jeg den eneste der er i klemme i de nye regler..??

hej..

jeg bliver simpelthen nød til at spørge om jeg er en af mange eller en af få..

jeg tilhører den berømte match gruppe 3.. og er 25..

jeg er for syg til arbejdsprøvning og førtidspension er nu ikke længere en mulighed da man skal være over 40..

er så til møde med min sagsbehandler i randers kommune i dag.. hun fortæller mig så at hun VILLE have indstillet mig til førtidspension - men at hun nu pga de nye regler INTET KAN GØRE.. og at jeg overgår til den sagsbehandler som jeg startede ud med og som mener jeg absolut ikke er egnet til at komme ud blandt andre.. så ved ligesom godt hvor jeg er på vej hen..

så jeg skal være på kontanthjælp til jeg bliver rask (eller rask nok til arbejdsprøvning), og hvis ikke jeg kan det må jeg blive på kontanthjælp..

øhhhh

jeg troede lige at jeg kunne komme bare lidt videre.. hun har bedt lægen om en status opdatering og hun fik svaret tilbage fra lægen - "det er for krævende så må du bede om en gen.helbredserkl."
det stopper bare aldrig..

men kan så ikke undgå at tænke da hun forklarer mig at der fra nu af ikke uddeles førtidspension til dem under 40 og at der nu ikke er match gruppe 3.. men kun 1 og 2 hvor 2 så er delt.. så jeg får stadig fredning for aktivering osv men kommer så ikke længere pga min tilstand..
Der må da være frygtelig mange som kommer i klemme..??
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 16:27   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er ikke rigtig, at du ikke kan få pension det er menningen at unge skal i en eller anden form for arb/ udannelse hvis der er nogen mulighed for det men dem der er så syge ,at det ikke er mulig skal have pension stadig også dem undr 40 år , så få det på skrift og så skal du til at klage.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 16:34   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er altså noget pjat, at sige af sagsbehandleren for der er IKKE vedtaget nogle nye regler endnu om en 40 års grænse, og de vil tidligst komme til at træde i kraft fra 2013...

SB kan godt nå at få din sag igennem inden 2013, og selv om de nye regler var trådt i kraft så vil der stadig være nogle under 40 der skulle have pension.

Hiv lige fat i SB igen for de nye regler findes ikke endnu, de er kun fremsat som forslag, og ingen garanti for at de bliver vedtaget som de er fremsat.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 16:52   #4
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
hmm

så tror jeg virkelig at randers kommune er på dybt vand..

for min sagsbehandler i socialt teamet, som intet har med disse regler at gøre siger det samme..

jamen så kan jeg da godt se at jeg skal have fundet ud af noget hvis det ikke passer.. troede bare det var vedtaget med alle de ændringer de allerede har lavet f.eks at nedlægge pensionsafd for "unge"...

hvor jeg virkelig hader det her system..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 16:55   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Som jjsonn skriver: kontakt din sb (på mail) og bed om at få det på skrift - med henvisning til, hvor i loven det står, at unge under 40 ikke kan få ftp
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 17:20   #6
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
hejsa er selv i klemme i randers jobcenter på 11år uden afklaring til flex eller pension nu er jeg så lige blevet raskmeldt med en brækket muskel og nerve i min arm ,men vi har fået en kæmpe hjælp af en her inde fra håber han dugger op igen i min sag ,måske kan denne fynbo hjælpe os på vej igen her i randers mvh john glæder mig til nyt møde i morgen på randers jobcenter ,håber hun er dansker denne gang
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 17:20   #7
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Som alle andre har fortalt dig: Reformen er IKKE vedtaget og gælder derfor ikke endnu!!!!!

Det er s.. utroligt at sagsbehandlere forsøger at henvise til regler, som endnu ikke gælder... og måske aldrig kommer til at gælde. De gør alt hvad de kan for at spare penge
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 17:30   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja de ski gode til at løbe om hjørner med folk.

Som allerede skrevet SKRIV! til SB´er... skriv noget i retningen af: Til møde den xx/xx-12 fortalte du xxx (Sb´ers fulde navn) at fordi jeg er for syg til en arbejdsprøvning ville xxx efter de gamle regler have indstillet mig til FP, og sagde yderligt at fordi jeg er under 40, eksistere der ikke længere den mulighed, så i stedet for ville xxx sende mig sag tilbage til xxx i afdeling x.

Som jeg har forstået debatten i Nyhederne, kan det kun undre mig at jeg sendes tilbage til afdeling x, i stedet for at blive sendt i et udviklingsforløb, lige så undrer det mig at xxx ikke skal ligge en plan for hvordan mit udviklingsforløb skal se ud og hvor det skal foregå.

I det hele taget undrer det mig at xxx siger at man ikke kan få førtidspension når man er under 40 år, for sidst jeg hørte om den kommende fleks og førtids refform, skal den først til forhandling efteråret 2012 (mig bekendt er Juni en sommermåned?) hvor den så vil skulle gælde fra starten af 2013 (mig bekendt skriver vi stadig 2012?)

Så det undrer mig meget at xxx ud af den blå luft kan benytte sig af en lov som end ikke har været til forhandling endnu?? Og samtidig tilsidesætte elementer af den.

Men skulle jeg nu være så heldig at jeg skal have mine skole penge tilbage i forhoild til hvilke måneder der er efterårs måneder, og skulle nyhedderne tage helt fejl i forhold til fra hvilket årstal den nye reform trædder i kraft, vil jeg med glæde være den første til at sige pænt undskyld for dette lettere sarkastiske klagebrev, såfremt Randers kommune kan dokumentere pr skrift at reformen er vedtaget ved lov, og er trådt i kraft.

Skulle det nu forholde sig sådan at jeg ikke tager fejl, skal jeg her med gøre opmærksom på at jeg naturligvis forventer at jeg ikke udsættes for ligende løgne i fremtiden, lige som jeg naturligvis forventer at xxx øjeblikkelig ser af at få opstartet en førtidspensions sag på mig efter gældende lovgivning, nøjagtigt som xxx sad og sagde den xx/xx at xxx ville have gjort hvis disse regler stadaig gældte.

Med venlig hilsen ... mig (og send det så til SB´ers chef, i stedet for SB´eren selv)

Ja jeg ER grov, men du er altså ikke den første der har fået den smørre, og det er på tide, vi giver til gen mægle, det er simpelthen bare ikke okay, end sige det er direkte ulovligt, den slags pjat skal vi bare ikke finde os i, og når nu de kan tillade sig at være så grove, så kan vi altså også godt tillade os at give lidt igen med en sarkastisk tone.

Men spørgsmålet er jo så om du tør ... var det min SB´er havde jeg såre simpelt klaget over den udtalelse, og jeg ville ikke have "tid" til at vente på beviser, jeg ville blive edder spændt rasende, for det er ikke bare en lille hvid løgn, men en grov forseelse i spare knivens navn, som vil få alvorlig betydning for dit fremtidige liv, såfremt du ikke havde k10 til at fortælle dig at det er bæ i en hornlygte, og det er bare under ingen omstændigheder okay, for hvad så med den borger som ikke har k10 og som tror som du gjorde??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 22:56   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
DER ER INGEN NYE REGLER!!!

ALT ER SOM DET PLEJER, der er FORSLAG om nye regler, men de er ikke engang sendt ind som lovforslag!

Du skal FLUKS og MEGET hurtigt klage opad i systemet! De lyver dig lige op i dit åbne ansigt!

Der er IKKE, GENTAGER IKKE vedtager noget som helst i folketinget, og jeg tvivler også på at de kan nå det til 2013... Husk at lige nu arbejder de på skattereform, og så er der sommerferie i folketinget... Og de får kamp til stregen med de reformFORSLAG der er fremlagt.

Hvis en af "mine" fik den sang fra de varme lande var jeg gået helt skråt igennem taget...!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 23:02   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser

Hvis en af "mine" fik den sang fra de varme lande var jeg gået helt skråt igennem taget...!
Sådan!

Så har du rigeligt skyts, Guldfax :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I klemme Deacon Alt det andet 1 16-04-2012 11:34
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
Er jeg den eneste?? nille1979 Alt det andet 10 10-08-2011 23:23
Er jeg den eneste ? Birkes-musen Alt det andet 4 21-06-2011 10:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension