K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2012, 13:55   #1
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Revalidering?

Min sagsbehandler vil sende mig i revalidering - jeg er foreløbing i afklaring på CAB (center for afklaring og beskæftigelse), og dér blev man i dag overrasket over at finde ud af, at jeg skal sendes i revalidering, mens jeg stadig er ansat i det job, jeg pt er sygemeldt fra.

Mit spørgsmål er derfor: Kan man sendes i revalidering, mens man stadig er i et ansættelsesforhold?

Jeg håber, nogle her har gode svar, gerne med henvisning til love og §§.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 16:39   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
jeg sendt i aktivering mens jeg stadig var sygemeldt fra mit, så det kan man godt
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 18:33   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tror du må tage fejl, det er aktivering
det kan kommunen nemlig gøre selvom du er sygemeldt
grunden til det er refusion og intet andet
mener det var i 2009/2010 der kom en ny lov om sygdagpenge

du kan ikke få tildelt en revalidering, når du stadig er i et ansættelsesforhold

http://www.centerforfolkesundhed.dk/...sygemeldte.pdf

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-06-2012 kl. 18:36.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 20:16   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det var ellers et interessant spørgsmål fib-spurven.

Jeg tænker sådan... hehe... Men jeg synes da, at jeg har set nogle blive sendt i revalidering på egen arbejdsplads, dog med andre arbejdsfunktioner, og her få afklaret, hvor meget man kan klare osv.... Det jeg dog tænker mest på er, hvilken ydelse, man får her.... Synes ikke rigtig, jeg kan se, der står noget i forbindelse, når man er i ansættelsesforhold.

Men her er paragraffer om revalidering, som du kunne studere lidt:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap6



I ovenstående link er der nævnt om kapitel 11 og 12 fra Lov om aktiv beskæftigelsesindsats... (står i § 47) - her er en paragraf om ansættelsesforhold i kapitel 11: https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=136419#K11

§ 43. Personer i virksomhedspraktik er ikke omfattet af de for lønmodtagere gældende regler fastsat i henhold til eller ved lov eller ved kollektiv overenskomst m.v.

Hvis du kigger i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats, i § 2 - er der en række målgrupper.... Du må være i enten målgruppe 4 eller 5 - målgruppe 4 er, hvor de mener du har nedsat arbejdsevne (det er et minimum for revalidering = nedsat arbejdsevne - og målgruppe 5 = sygedagpenge, men du får vel alm. løn og arbejdspladsen får refusion eller tja...?)

Jeg har fundet nedenstående interessant om ydelsen, du kan få f.eks. ved revalidering :

§ 38. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, modtager under tilbud om vejledning og opkvalificering dagpenge efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 2-5 og 7, modtager under tilbuddet den ydelse, som den pågældende er berettiget til i henhold til lov om aktiv socialpolitik eller lov om sygedagpenge, eller for personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, efter anden lovgivning.


Så jeg vil tro, at de godt kan få dig i revalidering for at afklare dig.

Du kunne jo få en snak med din arbejdsgiver og høre, om der er arbejdsfunktioner, de kan afprøve dig i... (hvis det er en større virksomhed, var det måske en mulighed).

Håber ovenstående er til at finde ud af. .....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 01:14   #5
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Hej, har du været på Frederiksberg Hospital til kursus for fibromyalgi?
Hilsen Isabel,
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 08:28   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man kan som godt sendes i virksomheds revalidering mens man stadig er i job... MEN jeg ville nu være lidt forsigtig med det, da din arbejdsgiver godt kan blive ret sur over det... Det er jo ret beset din arb. kraft der bliver brugt i en anden virksomhed...

Kan du ikke afklares i den virksomhed du er ansat?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 08:41   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvis du er i en fagforening, så tag omgående kontakt og hav dem med på sidelinjen - de har ofte socialrådgivere ansat, der må kende til denne noget spegede situation.

HUSK, al kommunikation på skrift, og prøv at 'vende kanonerne' ved at stille spørgsmål til de der nu vil sende dig i revalidering:

"Jeg er forvirret over det hele, og vil gerne vide, hvordan man kan sendes i revalidering når man er i bla bla bla."

Bed evt. også det nuværende sted - igen på skrift - om at forklare dig 'hvad der sker ' du er forvirret og utryg'.

kort og kontant, men kan måske købe lidt tid.

Tåbeligt at lade sig genne rundt pga af mulig inkompetent SB og rod i sagsgange og informationsudveksling mellem instanser (ER jo ligesom set et par gange før....)

Men deltag selvfølgelig i uundgåelige ting.

Sidst redigeret af L.S.; 08-06-2012 kl. 08:48.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 09:30   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
prøv at se om du ka få det som mig...i al min tid i systemet fik jeg tingene på skrift....d.v.s at var jeg til møde med sb el.hun ringede sendte hun et papir på hvad vi havde snakket om - det kunne jeg så rette i og kommenterer og så skulle jeg sende det retur med underskrift..

det var en god ide som hun sagde - da man aldrig var i tvivk om hvad der var blevet sagt og det ka spare en for en del ærgelser i sidste ende
strib ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 11:28   #9
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Tak for alle jeres fine og hurtige svar.

Jeg har nu fået mail fra min fagforening, at de har talt med vejlederen på CAB og forklaret afskedigelsesproceduren (jeg er tjenestemand), hvilket efter sigende skulle få vejlederen til at afslutte min sag hos CAB.

tumnus - aktivering og revalidering er to ganske forskellige tiltag. Jeg ved, jeg kan sendes i aktiv tilbud, men har indtil nu undgået det, fordi jeg selv er aktiv i forhold til mine helbredsproblemer, og kommunen ikke kan tilbyde noget bedre, end det jeg selv gør.

curls - tak for links og §§. Dem vil jeg granske. Mht til egen arbejdsplads og andre funktioner er det udelukket.

Isabel - ja, jeg var på kursus på Frederiksberg i januar måned. Har du været på kursus nu? Du regnede med at blive indkaldt i maj, ikke sandt?

Ricky M - Ja, min bekymring var også, hvad min arbejdsgiver ville sige til at betale mig fuld løn og så se min arbejdskraft blive foræret til en anden arbejdsgiver. Jeg ville meget nødig stå i den situation, at jeg så fik besked på, at jeg havde misligeholdt vores gensidige ansættelsesaftale, og jeg så derfor ikke længere ville modtage løn hverken nu eller i opsigelsesperioden. Derfor henvendte jeg mig til min fagforening for at få klart svar.

Jeg har to gange bedt om at blive arbejdsprøvet i eget job, begge gange har jeg fået nej fra min sagsbehandler. Første gang var begrundelsen, at jeg ikke var færdigbehandlet, idet jeg ventede på det kursus på Frederiksberg Hospital, som tilbydes fibromyalgiramte. På det tidspunkt forsøgte jeg så en delvis raskmelding først 25% af fuldt tid i 3 måneder, derefter 50% af fuld tid i godt 2 måneder, hvorefter jeg måtte opgive og fuldtidssygemelde mig igen. Efter kurset på Frederiksberg spurgte jeg anden gang efter arbejdsprøvning i eget job, men fik afslag med begrundelsen, at de skånehensyn, jeg havde udarbejdet, jo ikke afhjalp mit besvær, samt at mit arbejde gjorde mig mere syg (hvilket faktisk er rigtigt konkluderet). Og netop af sidstnævnte årsag kan jeg ikke vende tilbage til mit nuværende arbejdssted. Hvis jeg skal have en chance for at kunne arbejde en smule skal jeg helt væk fra den kultur, der hersker i mit nuværende arbejdsområde.

L.S. og Stribe - jeg har min fagforening med. Og jeg sørger netop for at få alt på skrift. Desværre er min sagsbehandler meget langsom med sine svar. Senest har jeg efter to rykkerre lige fået svar på spørgsmål og kommentarer til resspurceprofil og opfølgningsplan, som jeg sendte midt i februar (og som jeg selv havde 10 dage til at svare på!). Det er mildest sagt lidt tungt og svært at samarbejde på denne måde.

Nå, men min sagsbehandler er ikke den, der sådan opgiver - jeg regner med at blive indkaldt til endnu et anstrengende møde for at blive presset til endnu en af hendes interessante idéer.

Tak igen til jer alle
og
knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 09:01   #10
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Jeg har nu også talt med min vejleder på CAB, og det er ganske rigtigt, at jeg afsluttes derfra - de synes, at tidsperspektivet mht afslutning af mit ansættelsesforhold er alt for langt til, at man allerede nu kan begynde et forsøg på revalidering. Der vil blive udarbejdet en skriftlig redegørelse, som sendes til min sagsbehandler på Jobcentret, og der sendes en kopi til mig.

Så er det store sprøgsmål så, om min sagsbehandler på den baggrund vil stoppe sygedagpengene/refusionen til min arbejdsgiver???

Måske nogle herinde har erfaringer at dele ud af???

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension