K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2007, 19:59   #1
wigger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
wigger er ny på vejen
flexjob

Hej derude er ny herinde. Jeg er en ung mand på 21 år bor i et psykiatrisk bofællesskab med andre sindslidende. Jeg har pt diagnosen skizotypisk sindslidelse men skal snart stilles for et ekspert team i glostrup fordi jeg meget sandsynligt har skizofreni mener psykiateren. Jeg vil rigtig gerne have et flexjob for ved jeg ikke kan passe et normalt arbejde desværre men vil ikke have førtidspension min drøm er et flexjob. ved bare ikke hvordan jeg kommer i gang og hvad der vil vente mig. hvad er det første jeg skal gøre skal jeg have lavet en resource profil og skal jeg i arbejdsprøvnuing først og i hvilken rækkegølge. skal liges sigen min psykiater har sagt til mig at hun synes det en god ide med flexjob og det samme synes personalet her hvor jeg bor men føler alligevel jeg står alene og vil derfor rigtig gerne vide ca præcist hvad der venter mig og ca hvor lang tid der går før man kan få svar på om man er berretiget til et flexjob hvordan kommer jeg igang ?? mvh wiggersen
wigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2007, 13:51   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej ...

Jeg tror du skal regne med en arbejdsprøvning ...først kommer du nok på et afklaringsted som det så usmukt hedder...så skal dig og jobkonsulenten aftale hvor du kunne tænke dig at prøve at arbejde...så finder hun noget...du afprøver så dig selv...hvor mange timer kan du klare og hvilke skånehensyn...

Jeg syntes du skal ringe til din sagsbehandler og spørge om det hele.

Din R-profil skal laves først...har du fået startet en ?...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2007, 14:57   #3
wigger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
wigger er ny på vejen
flexjob

tak for det hurtige svar nej er ikke startet på min r-profil endnu har lige prøvet at ringe til min sagsbehandler skulle prøve igen imorgen. er det de 2 tingjeg skal igemmen ? altså r-profil og arbejdsprøvning hvor lang tid tror du at det tager fra jeg starter til en afgørelse ?? mvh w
wigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2007, 15:01   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej wigger det afhænger af din kommune...med mig tog det et helt år...

men det kan også gå hurtigere...der er gode sagsbehandlere...

held og lykke med det hele...og kom ind og fortæl hvad der sker ik...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2007, 16:11   #5
wigger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
wigger er ny på vejen
flexjob

jo skal nok holde jer opdateret
wigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 13:58   #6
wigger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
wigger er ny på vejen
Jeg får måske førtidspension det er efter nye regler ca 14.800kr hvor meget er det ca udbetalt ? må man arbejde ved siden af og hvor meget ?? mvh kasper
wigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 14:08   #7
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Det er udbetalt ca. 10.000,- afhængig af dit fradrag.

Du må der ud over arbejde, så du tjener ca. 60.000,- årligt (kan være lidt under eller lidt over, afhængig af satsen for 2008.). En hurtig udregning giver ca. 10 timer om ugen, afhængig af lønnen.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 20:19   #8
wigger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
wigger er ny på vejen
tak for det
wigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 13:58   #9
wigger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
wigger er ny på vejen
hej igen :)

Skal nu starte på et afklarings forløb her den 16 januar er der nogen der ved hvad der vil ske ? har ikke lavet en r-profil skal man have lavet det først for det har de ikke lagt op til som jeg forstår det. eller kan man lave en r-profil men man er i arbejdsprøvning eller bagefter har fået diagnosen hos et ekspert team skizotypi mvh
wigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 15:21   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
hej wigger

Du skal have opdateret din ressourceprofil FØR.

Der skal skrives, hvad PLANEN med dig er.

Altså hvad er formålet med din arbejdsprøvning, skånehensyn mv., som allerede er i din sag. Altså en samlet plan, så du ikke smides unyttigt rundt.

Mens du er i arbejdsprøvning, er det en god ide at skrive dagbog og at sige fra, hvis der er noget, du ikke kan magte.

Din ressourceprofil skal så igen opdateres med konklusionen på din arbejdsprøvning... og med en opdateret plan for det videre forløb.

Håber, du kan bruge det til noget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension