K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2012, 15:15   #1
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Helle Thorning tjener mere end Hollande og Merkel

Den danske statsminister tjener mere end den tyske kansler og franske præsident. Også selvom Folketinget i 2010 vedtog midlertidig nedsættelse af ministerlønningerne i to år ( 2011 og 2012 )
( ministerpensionen blev ikke berørt ).

Allerede om et halvt år er lønningerne tilbage på det gamle høje niveau , plus regulering naturligvis. Det bliver der ikke snakket højt om.

Forringelserne blev i sin tid indført i forbindelse med ”genoprettelsespakken”. Med den lille tvist , at for kontanthjælpsmodtagere , pensionister m.fl. var forringelserne ikke midlertidige.



Danske statsminister : kr. 1.458.214,00
Tyske Kansler : kr. 1.440.000,00
Franske præsident : kr. 1.332.000,00
Franske premierminister : kr. 1.332.000,00

Alle øvrige franske ministre : kr. 888.000,00
Dårligst betalte danske ministre :kr. 1.166.571,00

http://borsen.dk/nyheder/politik/art...ed_i_loen.html

http://www.stm.dk/_p_10502.html

http://www.ft.dk/samling/20091/lovfo...om_fremsat.htm
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 15:58   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa, man skulle have været politiker i Danmark.

- men måske i næste liv?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 16:00   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ja det er ikke meget de får i løn, hvis man sammenligner med hvad

andre direktører få i løn,

en bankdirektør får op til 12 mill kr om året, det er helt uhørt i forhold

til en statsminister,

en direktør i en mellemstor virksomhed få vel omk 2 mill og op efter,
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 16:52   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er en relativ lav løn - jeg kan også komme i tanke om en masse der tjener langt mere, og som har bedre arbejdstider, mere frihed, og aldrig får privatlivet blæst stort op i aviserne (og børn der ikke bliver inddraget ufrivilligt) i debatten.

På en måde utroligt de gider.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 17:21   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja det var deres løn........men så kommer der jo alle deres goder oveni..nogle af ministerne er ikke engang en aldi løn værd og brænder lokummet er de væk..en bankdirektør ska stå til ansvar ,være ærlig og ka blive fyret..en minister lyver hele karieren og får som tak løn resten af deres dage...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 18:33   #6
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Der vil nok være mange forskellige meninger om dette,

nu er det løn vi taler om.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 19:39   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Stribe, man behøver kun at *host host* hviske Amagerbanken, så finder man lignende goder, masseflugt og løgn, så........?? Her har div direktører endda gamblet med andre folks opsparinger mm.

Så hellere sidde i sofaen og blive ramt politisk. End at måtte gå fra hus og hjem pga dårlig bankrådgivning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 21:30   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
folk ka vel også blive smidt fra hus og hjem pga dårlige politiske beslutninger og reformer...gensidig forsøgerhjælp,kkontant hjælp,opsparing i mursten folk skal bruge først - så det ka være ligeslemt..og mine penge er låst fast.den ka jeg ikke miste pt pga dansk lov heller ikke selvom jeg rammer loftet g har 2 banker..
så JEG SYNES stadig politikere er værrere - i mine øjne
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 22:35   #9
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
En bankdirektør har ansvar? Ja sådan en får jo et kæmpe gyldent håndtryk når han har kørt banken ned......det er sgu da ikke noget med ansvar at gøre! Det hedder svineri.
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 23:22   #10
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Ja det er ikke meget de får i løn, hvis man sammenligner med hvad

andre direktører få i løn,
Et helt validt argument efter min mening.
Jeg kan sådan set heller ikke retfærdiggøre lønforskellen , mellem en adm. direktør i en større international virksomhed og ministerlønningerne.
Arbejdsbyrden er formentlig endda større som minister.
Et argument kunne være at direktører i sådanne koncerner , som oftest har bedre kvalifikationer , både uddannelsesmæssigt og erfaringsmæssigt.

Så er spørgsmålet jo bare om nogle får for meget , eller andre får for lidt.
Hvis vi drager sammenligningen til direktørlønninger , ligger de danske i reglen væsentligt under de franske og tyske.
Det skyldes de store tyske og franske markeder , danner grobund for mange større virksomheder.
Der er som regel en direkte sammenhæng mellem størrelsen på virksomheden , og ”checken” til direktøren.

På samme måde er de tyske og franske ministerier anseligt større end de tilsvarende danske.
Så hvis vi fastholder sammenligningen til direktørerne , burde de danske ministerlønninger reelt ligge under de tyske og franske.

For nogle år siden viste en international undersøgelse , at de danske ministerlønninger lå helt i top størrelsen taget i betragtning. Jeg mener Danmark lå nr 5. Om det var i OECD eller EU kan jeg ikke helt huske.

Egenlig har jeg ikke så meget at indvende mod ministerlønningerne. Jeg vedkender det er et hårdt og krævende job med lange arbejdsdage.
Jeg tror bare ikke mange danskere er klar over , hvor godt de tager sig betalt når man sammenligner med udlandet.
En lille lønnedgang vil jeg dog bifalde , særligt når man ser med hvilken iver de skærer ind til benet når det gælder andre end dem selv.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helle Thorning - Nazi / Bilderberg Kalevala Politik og Samfund 10 15-03-2013 06:26
Førtidspension-Helle Thorning Timmy Politik og Samfund 7 17-09-2012 20:24
Helle Thorning lokket i fælde Martin Politik og Samfund 9 22-08-2011 10:51
Dejligt Helle Thorning og mand blev frikendt! Ninja Politik og Samfund 88 20-09-2010 08:09
Kom med foreslag til Helle Thorning-Schmidt Ninja Alt det andet 0 01-01-2009 18:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension