K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2012, 15:44   #1
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
fys behandling

hej
har lige været til møde, og min sagsbehandler vil gerne have mig til fys behandlig da mine smerter muligvis vil blive mindre ved fys behandling. jeg spurgte om det var noget de gav da det var et led i min handleplan. nej det skulle jeg selv betale og hvis jeg ikke gik med til det kommunen ville have kunne de tage mine sygedagpenge.
det var ikke så meget beløbet, men om der kunne søges penge til det da det er et led i handle planen.
så hjælp mig er der nogen paragraf om dette nogen steder.
hilsen nielsen 69
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 16:02   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Nielsen!

Få din læge med ind over, da det er vedkommende (og ikke en SB), der bedømmer behovet for og evt. henviser til fysioterapi.

Hvis du googler "vederlagsfri fysioterapi" kan du se, hvilke diagnoser der berettiger til det, måske falder du ind under én eller flere af dem.

Iøvrigt ville jeg be' om SB's krav - vedlagt lov & paragraf - på skrift.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 16:15   #3
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Hej Nielsen69

du skriver i et af dine tidligere indlæg at du går til Fys!! Jeg tvivler da på at de så vil betale dine fremadrettede behandlinger hvis du allerede er patient hos en fys. Du har også tidligere skrevet at du får det bedre af det ,så mon ikke SB er inde på noget af det rigtige?
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 16:20   #4
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
nej så har jeg skrevet forkert, jeg er blevet anbefalet fys, men er ikke kommet igang og nu er det nået af det sidste der mangler i min afklaring, sb sagde for at komme videre skulle jeg gå til fys, og det er der mit spørgsmål kommer ind, når det nu er skrevet ind i min handle plan, er der så en paragraf der kan dække forløbet.
ja jeg får det kort bedre med et tryk i ansigtet, men det varer ikke længe og alle mine symptomer er der så snart jeg foretager mig noget nyt.
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 16:45   #5
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet


§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 16:46   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 17:10   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Du har tidligere fået svar på samme spørgsmål om betaling i din anden tråd her:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=206700#post206700

Men henvisningen får du fra din læge.
Sygesikringen betaler lidt og du betaler lidt, det kommer helt automatisk, når du er startet der. Og hvor meget det koster afhænger af, hvilken type behandling, det er. F.eks. selve manuel behandling eller f.eks. træning på hold sammen med fysioterapeut, individuel træning med fysioterapeut. Men tal med din læge om det....

Går selv til fysioterapeut, det kan koste ca. 150 kr. pr. gang... (det er det for mig)
Jeg har rigtig mange gange gået til fysioterapeut og altid betalt selv. Men nu betaler min forsikring i øjeblikket.

§ 81/82 gælder kun hvis man har økonomiske vanskeligheder.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 18:28   #8
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
tak for hjælpen
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 18:54   #9
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
ELLER alternativt - få evt din læge til at modsige SB! hvis lægen ikke mener at Fys er en behandlingsmulighed så ER det ikke en mulighed!!!
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fik ftp-afslag før behandling Risa Politik og Samfund 7 22-04-2013 21:35
God behandling Timmy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-04-2012 08:57
atlasprofilax behandling zolskin Alt det andet 0 27-09-2011 10:16
Re5-behandling extra Alt det andet 8 31-05-2011 23:21
Behandling Trold Dit og Dat 7 17-12-2009 00:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension