K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2012, 22:05   #1
Scooby
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Lokation: østjylland
Indlæg: 3
Styrke: 0
Scooby er ny på vejen
Min bekymring vedrørende reform af fleksjob og førtidspension.......

...... går mest på at i de specifikke 'spareplaner' der er lagt op til via regeringen spare 14 milliarder på Fleksjob, førtidspensions, -og kontanthjælps reformerne.

Det er specificeret at de vil spare mellem 3 0g 4 milliarder på KONTANTHJÆLPS delen ved at få 23.000 flere i arbejde. Her i blandt 10.000 med anden etnisk oprindelse.

Hvis så vi konkluderer at TRE OG TYVE TUSINDE kontanthjælpsmodtagere i arbejde udmønter sig til 3-4 milliarder i besparelse, - hvordan vil de så finde de sidste 10-11 milliarder på FLEKSJOBBERE og FØRTIDSPENSIONISTER ??

70% af reform besparelserne på disse tre punkter skal komme fra reformering af fleksjob og førtidspensionen.

- Det virker bekymrende, - meget bekymrende !!

Og uden at blande for meget af min politiske overbevisning ind i dette indlæg ser jeg mig nødsaget til, for at uddybe min frygt for beslutningstagernes manglende evner og overblik, - at nævne følgende :

Det parti der har størst indflydelse og sidder på statsministerposten har :

1. Valgt en gruppeformand, der ikke kunne sikkerhedscleares af myndighederne i form af politiets efterretnings tjeneste.

2. Valgt en næstformand, der sexchikanerede kvindelige ansatte under en julefrokost.

3. Valgt en spidskandidat, som gik i seng med en 15-årig under et partiarrangement.


Jeg er ny her på K10 og er selv blot en førtidspensionist der er lettere nervøs for den kommende reform på mine syge medmenneskers vegne. Både unge syge som ældre svage. Ikke på mine egne vegne, jeg skal nok klare mig da jeg var heldig at have succes med en virksomhed inden jeg kom ud for en alvorlig ulykke.

Venligste tanker, og tak for masser af gode indlæg.

Scoopy
Scooby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 22:24   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Scooby Se meddelelser
...... går mest på at i de specifikke 'spareplaner' der er lagt op til via regeringen spare 14 milliarder på Fleksjob, førtidspensions, -og kontanthjælps reformerne.

Det er specificeret at de vil spare mellem 3 0g 4 milliarder på KONTANTHJÆLPS delen ved at få 23.000 flere i arbejde. Her i blandt 10.000 med anden etnisk oprindelse.

Hvis så vi konkluderer at TRE OG TYVE TUSINDE kontanthjælpsmodtagere i arbejde udmønter sig til 3-4 milliarder i besparelse, - hvordan vil de så finde de sidste 10-11 milliarder på FLEKSJOBBERE og FØRTIDSPENSIONISTER ??

70% af reform besparelserne på disse tre punkter skal komme fra reformering af fleksjob og førtidspensionen.

- Det virker bekymrende, - meget bekymrende !!

Og uden at blande for meget af min politiske overbevisning ind i dette indlæg ser jeg mig nødsaget til, for at uddybe min frygt for beslutningstagernes manglende evner og overblik, - at nævne følgende :

Det parti der har størst indflydelse og sidder på statsministerposten har :

1. Valgt en gruppeformand, der ikke kunne sikkerhedscleares af myndighederne i form af politiets efterretnings tjeneste.

2. Valgt en næstformand, der sexchikanerede kvindelige ansatte under en julefrokost.

3. Valgt en spidskandidat, som gik i seng med en 15-årig under et partiarrangement.


Jeg er ny her på K10 og er selv blot en førtidspensionist der er lettere nervøs for den kommende reform på mine syge medmenneskers vegne. Både unge syge som ældre svage. Ikke på mine egne vegne, jeg skal nok klare mig da jeg var heldig at have succes med en virksomhed inden jeg kom ud for en alvorlig ulykke.

Venligste tanker, og tak for masser af gode indlæg.

Scoopy
Velkommen til K10...

Jeg sidder og tænker over hvad Henrik Sass manglende clearing til en ministerpost - Frank Jensens muntre julefrokost og så ham fra Bornholm har til fælles med den såkaldte reform ... eller på en anden måde hvorfor skal de "brølere" blandes ind i den kommende reform..

Jeg vil give dig ret i at ham fra Bornholm nok skulle ha haft et spark ud af partiet ..

Men vi aner jo ikke hvad der er op og ned i den sag med Henrik S
og var Frank Jensen ikke overborgmester, så var det nok ikke blæst op i de dimensioner, som det blev i div medier og presse....

Men når det er sagt, så bryder jeg mig sørme heller ikke om det de er ved at lave med reformer at kontanthjælp - flexjob og førtidspension .. det er rent ud sagt en svinestreg de er ved at kridte op...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 08:22   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Scooby Se meddelelser

Det parti der har størst indflydelse og sidder på statsministerposten har :

1. Valgt en gruppeformand, der ikke kunne sikkerhedscleares af myndighederne i form af politiets efterretnings tjeneste.

2. Valgt en næstformand, der sexchikanerede kvindelige ansatte under en julefrokost.

3. Valgt en spidskandidat, som gik i seng med en 15-årig under et partiarrangement.


Scoopy
Det har da INTET med reformen at gøre, ingen mennesker er perfekte. Hvor mange her i verden har ikke under en julefrokost lagt an på en fra det modsatte køn ? Rigtig mange.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 08:30   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er enig i at reformerne, hvis de bliver vedtaget i den form vi kan læse om, bliver stærkt belastende....

Men personangrebene er jeg ikke enig i, alle tre tilfælde du ridser op, er blæst fuldstændig op.
Sass Larsen lod sit hjerte rende af med ham, Frank Jensen ligner én vi alle kender og ham der havde sex med en 15 årig har ikke brudt loven.
Jeg var selv 15 da jeg knaldede med en pressejournalist på 53, og det var HELT fantastisk og jeg var mere end villig
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 08:59   #5
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Ninja, jeg håber at aldersforskellen er blevet lidt mindre med årene
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 10:08   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo for fanden, nu er jeg jo 42 og er ikke interesseret i 80 årige. Men er omvendt heller ikke interesseret i 15 årige, hahahahahaha
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aftale om reform af førtidspension og fleksjob: Mere spareøvelse end hjælp til svage. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-07-2012 00:01
Fleksjob eller førtidspension? Er i vildrede grundet den nye reform.. blue-sky Alt det andet 13 03-07-2012 09:48
Fleksjob reform KLUMPFODEN Politik og Samfund 15 21-06-2012 20:02
Reform af førtidspension og fleksjob: Mette frederiksens fatamorgana. Henrik Herløv Politik og Samfund 19 24-02-2012 12:46
Hjælp! Erfaring søges vedrørende leddegigt - førtidspension FacingTrouble Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-05-2011 14:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension