K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2012, 16:34   #1
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Ansøgning om pension på foreliggende grundlag?

Hej alle.

Jeg er en 45 årig kvinde med diagnosen bipolar affektiv lidelse samt borderline personlighedsforstyrrelse.

Jeg har været syg siden 2005, med adskillige indlæggelser.

Blev tilkendt flex for 2-3 år siden og fik et fleksjob som jeg desværre kun kunne klare i 3 måneder, så røg jeg ned med endnu en depression. Siden da har jeg kørt i en rutsjebane med enkelte hypomanier og ellers depressioner.

Sidste sommer mente min jobkonsulent at jeg skulle sendes i aktivering, så jeg blev sendt i noget jobkursus på aof. Dette forløb kunne jeg heller ikke klare, og endte med at stoppe før tid, igen pga. depression og de problemer der følger med. Jeg døjer med at have overskud, kan ikke overskue ret meget, bliver uhyre nemt stresset, og ryger ned ved den mindste smule pres.

Jeg er tilknyttet sygehuset og har fast støtte i min distriktssygeplejerske. Hun mener der skal søges pension til mig, og mener ydermere ikke det kan nytte at sende mig ud i afklaring, da jeg sandsynligvis ikke vil kunne gennemføre, og have så mange sygedage at de alligevel ikke vil kunne afklare mig.

Min jobkonsulent er også begyndt at snakke pension, men stiller sig meget på bagbenene hvad angår afklaringsforløb, han er ret sikker på at jeg ikke kan få pension hvis jeg ikke kommer i afklaringsforløb først.
Han er ekstrem langsom, og det er bl.a. svært at få et nyt møde op at stå, fordi min distriktssygeplejerske er med som bisidder, og det er åbenbart håbløst for de to at få kigget i deres kalendere og finde en dato der kan passe dem begge.

Jeg er ret fortvivlet over at især min jobkonsulent ikke kan tage sig sammen til at få afholdt det møde, og at det så hver gang bliver skudt ud med "vi skal liiiige se....enten om der kan gøres mere medicinsk, eller om tiden bare på magisk vis kan løse det" Tiden går bare, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind over at jeg ikke ved hvad fremtiden bringer.

Jeg ved at chancen for at få pension er størst hvis det er jobkonsulenten der selv siger at det er dét der skal gøres, men tæller det ikke hvis distriktssygeplejersken mener det er førtidspension for mig?

Det skal tilføjes at alle medicinske muligheder er udtømte nu, jeg har prøvet jeg ved ikke hvor mange forskellige slags medicin, og nu er der ikke mere at prøve.

Jeg har efterhånden ikke meget tålmodighed tilbage, og tænker nu på om jeg selv skulle tage kontakt til kommunen og søge pension på det foreliggende grundlag. Er der nogen herinde der kan komme med et bud på om det mon kan lade sig gøre, ud fra det jeg har fortalt her?

På forhånd tak

Sidst redigeret af Stuen; 08-05-2012 kl. 17:32.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 17:20   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære dansbo

Velkommen til k10

Ja, det er bedst, hvis det er sagsbehandleren, der indstiller til pension.

Men slipper din tålmodighed op, skal du bare selv gøre det.
Hvis dine lægepapirer er i orden, kan det ikke gå helt galt.

Hvilken ydelse er du på lige nu ?

Har forresten også sendt dig en privat besked
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 17:33   #3
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære dansbo

Velkommen til k10

Ja, det er bedst, hvis det er sagsbehandleren, der indstiller til pension.

Men slipper din tålmodighed op, skal du bare selv gøre det.
Hvis dine lægepapirer er i orden, kan det ikke gå helt galt.

Hvilken ydelse er du på lige nu ?

Har forresten også sendt dig en privat besked
Tak for svar. Jeg er på ledighedsydelse.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 17:42   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Jeg ved at chancen for at få pension er størst hvis det er jobkonsulenten der selv siger at det er dét der skal gøres, men tæller det ikke hvis distriktssygeplejersken mener det er førtidspension for mig?

Det skal tilføjes at alle medicinske muligheder er udtømte nu, jeg har prøvet jeg ved ikke hvor mange forskellige slags medicin, og nu er der ikke mere at prøve.
Din distriktssygeplejerske kan ikke være med til at afgøre, om du skal have førtidspension.

Det er altid arbejdsevnen, jobcentret ser på. Om der er sket en forværring i den tid, du har været fleksjobber osv.. De skal evt. indhente de seneste lægeoplysninger om dit helbred hos din læge/speciallæge.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 17:42   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære dansbo

Hvis du selv søger førtidspension §17, på foreliggende grundlag,
kan de ikke tage ledighedsydelsen fra dig.

Så hvis der ikke sker nok i din sag, var det måske værd at forsøge ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 18:12   #6
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Tak for svar, det var faktisk også noget af dét jeg havde gået og spekuleret på, for er meget bange for at havne på kontanthjælp.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 09:49   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er korrekt at de ikke kan tage ledighedsydelsen fra dig, og det er også korrek at f.eks. distriktspsykiatrien ikke kan udtale sig om arbejdsevne...

Det ville være rigtigt godt for din sag, hvis du kan "tvinge" kommunen til at indhente udtalelser fra relevante læger der beskriver hvor dårlig funktionsevne du har, dette gør du nemmest ved direkte at sige til sagsbehandleren at der er afgørende nyt i din sag. Så er de forpligtet i forhold til retssikkerhedslovens § 10 at indhente nyt.

En anden af mulighederne for at "tvinge" nye lægepapirer igennem, er at søge om at få dækket merudgifter efter § 100 i lov om social service. Fordelen er her, at de IKKE må indhente papirerne fra jobcenteret, men skal indhente nye...

Jeg mener at du kan læse mere om merudgifter herinde på k10
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 11:24   #8
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er korrekt at de ikke kan tage ledighedsydelsen fra dig, og det er også korrek at f.eks. distriktspsykiatrien ikke kan udtale sig om arbejdsevne...

Det ville være rigtigt godt for din sag, hvis du kan "tvinge" kommunen til at indhente udtalelser fra relevante læger der beskriver hvor dårlig funktionsevne du har, dette gør du nemmest ved direkte at sige til sagsbehandleren at der er afgørende nyt i din sag. Så er de forpligtet i forhold til retssikkerhedslovens § 10 at indhente nyt.

En anden af mulighederne for at "tvinge" nye lægepapirer igennem, er at søge om at få dækket merudgifter efter § 100 i lov om social service. Fordelen er her, at de IKKE må indhente papirerne fra jobcenteret, men skal indhente nye...

Jeg mener at du kan læse mere om merudgifter herinde på k10
Mange tak for svar. Jeg har søgt om merudgifter, men har endnu ikke fået svar.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenters håndtering pension på foreliggende grundlag TKDK Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 05-05-2013 11:03
ansøgning om førtidspension §17,på det foreliggende grundlag afleveret dec 2012,blive Teletrold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 11-04-2013 11:21
pension på det foreliggende grundlag- nogen der kender proceduren? kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 04-02-2013 10:13
søge pension §17 på det foreliggende grundlag dobar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 20-10-2010 21:27
Pension foreliggende grundlag? superhoax Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 05-01-2010 12:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension