K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2012, 21:39   #1
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Erfaring med kreditorbeskyttet konto‏? Erstatning...

Jeg håber I vil dele jeres erfaring med mig, da jeg virkelig ikke har særlige meget forstand på emnet.

Min kæreste kom ud for en ulykke sidste år da han var på arbejd, og der køre nu en arbejdsskade sag hos ask. Alle lægepapir osv siger at han har fået en diskusprolaps, og sagen står til at blive afsluttet i Juni 2012. Han vil få en erstatning men beløbet er endnu ikke fastlagt..MEN,MEN,MEN.....

Han skylder SKAT nogen penge for bla. noget børneydelse. det er ca. på 200.000.- i alt. ellers skylder han ikke noget.

Mit spørgsmål er: Kan SKAT gå ind og tag de penge så snart de kan se at der kommer peng ind på hans konto?? ELLER kan han beskytte de peng fra dem?

Jeg har læst herind om kreditorbeskyttet konto‏, men forstår ikke helt hvordan det forgår.. og hvor lang tid før skal sådan en oprettes ?

og HVAD NU HVIS: Han beder arbejdsskadestyrelsen indsætte hans erstatning ind på MIN konto? gør det noget, mht til skat osv???


Håber i kan give mig gode råd og dele jeres erfaring med mig.

For synes ærligt talt at han skal have lov til at bruge erstatningen på sig selv nu hvor han er gået drastisk ned i løn for altid!
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 21:58   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Han skal da bestemt ikke sætte erstatningen på sin kærestes konto-ingen kender dagen før i morgen,bare et eks.hvis du dør hvem aver så dig.

Nej men en kriditore beskyttet konto kan han opratte i banken,han skal bare sige der er en erstatning på vej og at de skal kriditore beskyttet.

og det er så den konto der skal opgives på alle de papir hvor de ber om konto nr.

erstatningen må på ingen måde blandes med andre penge-der må heller ikke sættes andre penge ind på den konto.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 22:12   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Han skal gå i banken, og få lavet en kreditorbeskyttet konto ( mener at jeg viste dem afgørelsen fra ASK ). Konto nummeret sendte jeg til Arbejdsmarkedtseerhvervs sygdomsforsikring, ringede også og chekkede at det var modtaget.

Pengene går så ind på den debitorbeskyttede konto, og KUN erstatning der må gå ind på den konto, og han må IKKE selv indsætte beløb på den ikke engang 5 kr for så bortfalder beskyttelsen.

Med sådan en konto kan SKAT ikke hæve pengene, han vil også kunne få kontanthjælp, og ja ingen ud over ham selv kan hæve på kontoen.

Har erstatningen været omkring lønkontoen så falder hammeren, og de kan ikke beskyttes.

Men vær forberedt på at blive indkaldt af skat om de penge, det blev jeg nemlig oplyste at de var kreditorbeskyttet, de chekkede med banken, og der var intet at komme efter, for røre dem kunne de ikke.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 13:21   #4
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Okay tak for jeres info. :-))) Men hvis man nu vil bruge dem, kan man så bare gør det uden problemer?? eller er der nogen ting man skal være opmærksom på???

Blev I kaldt ind til en samtale hos SKAT? Og hvordan forløb det?
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 13:50   #5
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Hver gang jeg skal hæve på min kreditorbeskyttede konto, skal jeg lige ned omkring banken, for at hæve dem, eller overføre til anden konto.

Det med skat, kender jeg ikke til.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 13:52   #6
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Okay tak Karin. så man må godt bruge pengene som man har lyst til uden at SKAT kommer efter en...
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 14:18   #7
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Min advokat har skrevet følgende til mig :
Du har mulighed for at kreditorsikre erstatningsbeløb imod eventuelle nuværende og fremtidige kreditorer. Det skal du gøre ved at oprette en særskilt konto i banken, hvor du KUN INDSÆTTER ENGANGSBELØB hidrørende fra persomskadeerstatning.
Der SKAL laves en påtegning på kontoen med følgende ordlyd:

"dette beløb hidrører fra en personskadeerstatning vedrørende en ulykke den ( dato mdr år skal indsættes ) og er som følge heraf beskyttet imod kreditorforfølgning jævnfør Retsplejelovens § 513. "

så dine erstatningsbeløb skal gå direkte fra ASK eller forsikring eller via advokat ind på din kreditorbekyttede konto .

Løbende mdr udbetalinger kan ikke kreditorbeskyttes.
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 16:08   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hejsa

Vi købte ny bil og betalte kontant.

Vi fik banken til at overfører beløbet til autoforhandleren og at sikre at man ikke var i tvivl om at bilen var købtfor erstatning.

Skulle manden en af os ryge på kontanthjælp kunne de ikke røre bilen
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 16:46   #9
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Okay så man kan rolig bruge af dem uden at nogen kommer efter en .... deter da rart.!

Vi ringede til Banken i dag og de sagde at han men lethed kan oprette kreditorbeskyttet konto‏. så det er dejligt.

Og det lyder til at man godt må bruge dem som man har lyst til uden at SKAT eller kommunen kommer efter en.

Tak for hjælpen.
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 16:59   #10
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Hvad med bare at betale det han skylder ? ...eller mener du at det er ok at regningen hænger på det offentlige=alle os andre ?

Det er lige nøjagtig sådanne indlæg de elsker at vise frem på andre forums så de kan sige at brugere på K10 består af snyltere og nasserøve.

Har selv fået erhvervsevnetabserstatning og det FØRSTE jeg gjorde var at indfri alt offentlig og privat gæld....

Sidst redigeret af Mr. Bean; 30-04-2012 kl. 17:06.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kreditorbeskyttet konto foetsie Alt det andet 44 12-07-2016 16:48
kreditorbeskyttet konto. 3xstress Alt det andet 16 13-11-2011 14:34
kreditorbeskyttet konto er da ikke så lige til. maja-bell Alt det andet 10 29-03-2011 23:19
Kreditorbeskyttet konto pia9900 Alt det andet 3 09-03-2011 01:25
kreditorbeskyttet konto bimse45 Alt det andet 2 03-11-2010 23:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension